billider af hunde
Fra : Uffe Thomsen

Dato : 13-04-01 19:47

Hej alle sammen...

Er i ved at være træt af at bruge dk.binaer for at kunne vise jeres enorme
dejlige hunde frem så har jeg måske en god løsning, jeg har mulighed for at
ligge jeres bilder på en side hvor alle kan komme til at se dem uden de
store problemmer i sender bare billedet til min email også vil det komme til
at ligge på http://194.192.21.158/beo/dyr/ sammen med den tekst i sender
inden for en dag eller to.

Jeg vil meget gerne høre om det er en ide eller om jeg bare skal droppe det
igen.

Hilsen Uffe Thomsen

Fra : Oddball

Dato : 14-04-01 09:01

en meget god ide, men kører du også warez ftp på samme tid?
Og hvilken forb sidder du ved?

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 14-04-01 09:27

Uffe Thomsen <uffe_thomsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b7hk2$qca$1@news.cybercity.dk...

> Jeg vil meget gerne høre om det er en ide eller om jeg bare skal droppe
det
> igen.

<>Tja din ide kunne måske for andre nyhedsgrupper være OK men for netop ng.
hund synes det at være lidt spild af tid idet der jo fra Rinnies side lægges
et mega stort arbejde i at holde siden http://www.dejligst.dk a jour ... og
denne side kan jo bl.a. også bruges til at lægge billeder ind idet siden jo
fungerer som hjemmeside for ng. hund .... så for mig at se er ng. hunds
behov i al fald dækket .

MVH Ami

Fra : Oddball

Dato : 14-04-01 11:23

Det er da besværligt med din hjemmeside AM
her der skal folk bare uppe i et bib og så lægger Uffe en genvej der kan se
sådan her ud op
ftp:\\hund:cool@212.242.57.456/hundebib
Som bare skal tastes ind og så er man der!
Meget nemmere end html

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 14-04-01 12:31

Oddball <h-nielsen@eon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b98gb$22a$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> sådan her ud op
> ftp:\\hund:cool@212.242.57.456/hundebib
> Som bare skal tastes ind og så er man der!

<> nu er det jo altså ikke min hjemmeside men en hjemmeside Rinnie har
oprettet specielt til denne ng og hvor der i øvrigt er rigtig mange gode
ting og der skal faktisk kun tastes flg. link http://www.dejligst.dk og man
kan så bevæge sig rundt til flere rigtigt gode hunderelaterede ting ... bl.a
månedensartikel skrevet af en hundepsykolog, henvisninger til gode
pensioner, dyrlæger og sidst men ikke mindst en fortegnelse over
arrangementer i de forskellige amter ... synes Rinnies initiativ til denne
side er fremragende og at både siden og ideen fortjener at blive bakket op
....og at lægge billeder ind på denne hjemmeside er jo ikke mere besværligt .
Endelig gider jeg altså ikke slå op på en side for udelukkende at se
billeder
af folks hunde ... men vil også have oplysninger .. hundebilleder er da
dejlige men i sidste instans nok mest for ejeren af hunden

MVH Ami

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 14-04-01 13:13

Hej gruppe. Jeg er nødt til at sende igennem Ami, da jeg kun kan læse mails
i gruppen og ikke besvare... Mobilixnet er nede! *suk*

Here we go...

For mig at se er det lækkert for folk at ha' mere at vælge imellem
selvfølgelig, men siden http://www.dejligst.dk er efterhånden ved at ha'
kostet så meget debat (ikke kun i gruppen, men også via private mails til
mig) at jeg snart giver op. Jeg betaler for domainet, jeg bruger min tid på
at lave siden (og misforstå mig ikke, jeg nyder at lave den) samt jeg skal
gang på gang døje med folk der vælger at rakke ned istedet for at sige
"fedt, mere at vælge imellem" eller for den sags skyld nøjes med at tænke
deres ret ubrugelige, dårlige kritik, der ikke går på noget konkret, men
bare det, at siden eksistere. Kritik på hvad der kan gøres bedre på siden er
naturligvis mere end velkommen. Det er ikke det jeg mener!

Det jeg mener er debatter og privat sendte mails hvor folk brokkede sig
over at siden blev lavet, hvilket for mig at se indirekte er at brokke sig
over hvad jeg vælger at bruge min tid og mine penge på. Jeg bestemmer ikke
hvad andre skal bruge deres tid og deres penge på. Gjore jeg det, forlangte
jeg at folk skulle bruge siden og ville absolut ikke snakke med eksempelvis
M@rk (mener jeg det er), der vælger ikke at benytte sig af tilbudet.
(Hvilket jeg fuldt ud respekterer!

At nogen personer finder det besværligt at sende en mail til min adresse
forstår jeg så ikke. Han/hun har jo ikke noget arbejde i at putte billedet
på siden og sætte den op, men hvis besværlig betyder at tingene ikke kommer
på få sekunder efter de er blevet sendt, så kan vi vel godt kalde det
besværligt.

Den side der er blevet "reklameret" for med ftp upload og hjemmesiden
http://www.dejligst.dk er to forskellige ting. Jeg vil ikke konkurrerer med
nogen, ej heller håber jeg da at nogen har til hensigt at konkurrerer med
dejligst.dk da konkurrence på den måde IMO er dybt latterlig. Vi lever i et
frit land og bevæger os rundt i en cyber-verden med tilbud til alle. Det er
så op til den enkelte at gøre brug af den han/hun mener de har mest nytte
af.

folk kan også sagtens vælge at gøre brug af begge siderne. Der er jo ikke
en limit på hvor mange steder man må poste fotos af sin hund!

God påske.

Rinnie Ilsøe

Fra : Oddball

Dato : 16-04-01 20:15

Alt respekt til din hjemmeside, men det vil aflaste dine vedligeholdelses
anstrengelser at have et sted hvor folk simpelthen ved hjælp af deres
browser lynhurtigt kan lægge et billede og en beskrivelse op. Det er jo kun
ment som support til gruppen istedet for at bruge dk.binaer hvor folk klager
over at våd eksem er det samme som en kastrering!
eksempel på besked

Hej
blabla hjælp blabla se billede blabla på ftp billedet har titlen bla!
Og så er det ikke sværere!
Uffe kan så ved hjælp af upload datoerne se hvilke billeder der er gamle og
fjerne disse eller lægge dem på backup!

Det var skam ikke ment som en dissning!

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-04-01 20:23

> Alt respekt til din hjemmeside, men det vil aflaste dine vedligeholdelses
> anstrengelser at have et sted hvor folk simpelthen ved hjælp af deres
> browser lynhurtigt kan lægge et billede og en beskrivelse op.

Jeg forstår bare ikke hvorfor du har så travlt med at samligne siderne?? Det
er to forskellige side, virker på 2 forskellige måder, med to forskellige
formål og samtidig har folk mulighed for at bruge begge siderne.

Kommentarerne med våd'eksem i dk.binaer er faktisk lidt morsomme... Jeg
fatter ikke at folk gider at downloade noget, som de allerede ud fra
overskriften kan se de ikke vil bryde sig om. De typer de gør det, er dem
der mest af alt er på usenet for at brokke sig tror jeg!

God påske (hvad der nu er tilbage af den!

Rinnie

Fra : Oddball

Dato : 17-04-01 13:52

jeg sammenligner ikke siderne.....
men det er altså mere praktisk!

Fra : Søren Voigt

Dato : 17-04-01 21:01

Det var angiveligt Rinnie der havde skrevet indlægget jeg svarer på, så.....

Hej Rinnie,

> [...]
er
> naturligvis mere end velkommen. Det er ikke det jeg mener!

Lad mig skynde mig at sige; "Fedt, mere at vælge imellem!!!!" Det ville være
ærgerligt hvis du opgav din private hundeside, thi ethvert initiativ til at
give os hundeejere bedre og bredere information bør selvfølgelig være
velkomment. Min kritik (formentlig det du kalder ubrugelig og dårlig) går
ikke på sidens eksistens, men at den udgiver sig for at være officielt
talerør for en ucensureret nyhedsgruppe på usenet.

Du betaler for dit domæne ligesom alle andre betaler for deres, og du
får kommentarer på dit indhold ligesom alle andre får kommentarer på deres.
Det er nu een gang spillereglerne på nettet, og det forstår jeg at du er med
på. Jeg forstår at du nyder at lave din hjemmeside, og så har du det ligesom
en del andre der udgiver sine ting på nettet. Jeg har stor sympati for dit
arbejde, men jeg ser det som din private bedrift og ikke som en tjeneste du
gør nyhedsgruppen specielt. Og omvendt - de mennesker der ikke kan lide
dit indhold kan jo bare gå et andet sted hen - helt klart!

Ovendt igen: Når din startside på sitet starter med "Velkommen til
dk.fritid.dyr.hund" går du efter min mening over stregen.

Du må selvfølgelig gerne gøre reklame for nyhedsgruppen, men din private
hjemmeside bliver aldrig "dk.fritid.dyr.hund" alene af den grund, at
nyhedsgruppen er ucensureret, mens din side - alene fordi den er redigeret
af dig - er cencureret pr. definition. Misforstå mig ikke: Det er helt ok
med private hjemmesider og folk kan (og skal !!!) skrive hvad de vil på
deres sider, men problemet kommer når din side udgiver sig for at være
"dk.fritid.dyr.hund". Jeg synes bare ikke at du bør udgive sig for at være
fællesnævneren for alle synspunkter på denne nyhedsgruppe. Du er formentlig
rygende uenig med mig i dette indlæg, og det er for såvidt beviset i sig
selv.

Når du skriver: "Sammenholdet i gruppen bliver stærkere og stærkere. Nye
søde, sjove og spændende skribenter kommer til og gruppen vokser sig hver
dag større. Derfor har vi nu taget initiativ til denne side, hvor vi kan
indskrive arrangementer i de forskellige dele af landet, så vi alle har
mulighed for at mødes.". Ja - så fremstår det jo som om, at nyhedsgruppen er
en "organisation" af mennesker der står bag www.dejligst.dk . Eller hvem er
"vi"?

Lad mig erindre dig om at blandt disse "søde, sjove og spændende skribenter"
også findes nogle du i ovenstående idlæg kalder "...folk der vælger at rakke
ned istedet for at sige "fedt, mere at vælge imellem" eller for den sags
skyld nøjes med at tænke deres ret ubrugelige, dårlige kritik, der ikke går
på noget konkret, men bare det, at siden eksistere."

Min kritik går som sagt ikke på at siden eksisisterer, men mere på at den
udgiver sig for at være syntesen på det universelle sammenrend af meninger i
nyhedsgruppen. Sidens eksistens er brilliant, bravo, fint!

Jeg er langt fra enig i dit synspunkt om at sammenholdet i gruppen er
noget der er værd at gøre stads af. Jeg ser da alt for tit indlæg ala "du er
hermed i mit spam-filter" og tilsvarende. Og skribenter der bliver perfide
bare fordi de løber ud af argumenter. Det er hverken interessant eller
udtryk for god tone, og debatten er mere og mere præget af et lille antal
mennesker der hævder egne kæpheste. Jeg iler med en tilståelse om, at jeg da
ikke selv er for god. Men bag mine konstante (og formentlig irriterende)
indlæg er der trods alt ikke et behov for at generere trafik til min private
hjemmeside. Jeg forsøger at holde mig til at skabe debat ved at bidrage
med mine egne synspunkter, og ikke at trække trafik ud af nyhedsgruppen og
over på en privat hjemmeside. Jeg prøver at overholde god netiquette, og du
må altså gerne være dybt uenig med mig i mine indlæg, men du slipper ikke
for dem her, for det er usenet. På www.dejligst.dk er det dig der bestemmer,
og jeg har ingen forventning om at blive inviteret indenfor

Du har således aldeles ret i, at ingen kan tillade sig at brokke sig
over indholdet af www.dejligst.dk, og at man bare kan gå et andet sted hen
hvis man ikke kan lide din private hjemmeside. Men omvendt er det ikke
hensigtsmæssigt at du temmelig systematisk reklamerer i nyhedsgruppen for
din private side.

Siden er fin, men bør.......

a) ikke udgive sig for at være nyhedsgruppens officielle hjemmeside og

b) på linje med alle andre private hundesider bevise at den kan overleve
uden regelmæssige reklameindslag i nyhedsgruppen.

Med venlig hilsen

Søren Voigt

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 18-04-01 07:14

Søren Voigt <nospamsoren_voigt@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bi7ag$q54$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
bestemmer,
> og jeg har ingen forventning om at blive inviteret indenfor

<> Siden er et tilbud til alle der skriver i dk. hund ... og således også
til dig og sender du et hunderelevant indlæg til siden er jeg da aldeles
sikker på det vil blive modtaget med kyshånd og lagt ind på siden og Rinnie
vil endda gøre det med glæde ...jeg føler bestemt ikke siden som hendes
private side men som et mega godt supplement til ng. hund .... men hvor ng.
hund mest er diskussion og mange af indlægene til tider lidt tyndbenede ser
jeg www.dejligst.dk som oplysende med den fordel at man kan gå lige ind på
det man savner oplysning om!!!!

> [...]
> hvis man ikke kan lide din private hjemmeside. Men omvendt er det ikke
> hensigtsmæssigt at du temmelig systematisk reklamerer i nyhedsgruppen for

<> Da det står alle i gruppen frit at levere stof til til www.dejligst kan
jeg bestemt ikke se det som Rinnies private side ... selv føler jeg da også
at det er min side og hele gruppens side .... og jeg er da bare glad for at
Rinnie er så flink til i ng hund at fortælle når der sker ændringer på siden
.....og kan i øvrigt lige tilføje at det ser ud til at ng. kat har taget
initiativet om en sådan side til sig .... så Rinnies ide er altså så god at
den kan bruges af andre ng.er ...

> Siden er fin, men bør.......
>
> a) ikke udgive sig for at være nyhedsgruppens officielle hjemmeside og

<> jeg ser siden som nyhedsgruppens officielle side idet den er åben til
brug for alle .... hvis de vil bruge den .......

> b) på linje med alle andre private hundesider bevise at den kan overleve
> uden regelmæssige reklameindslag i nyhedsgruppen.

<> tja så vi jo med alle former for reklamer i nyhedsgruppen idet noget så
simpel som en signatur jo også kan være reklame ....

Altså Rinnie tak endnu en gang for dit initiativ til denne side.

MVH Ami