Kan en telefon sige som en... telefon?
Fra : Tommie Skriver

Dato : 13-10-03 19:30

Hmmm...
Det er sikkert vældig fint med polyfoniske ringetoner.
Men hvad hvis man, som jeg, har en relativt moderne telefon
og gerne vil have den til bare at sige dingeling eller noget andet
simpelt (som ikke kun er vibrator eller et 'bip')?
Hvad gør man? Er der nogen, der ligger inde med en simpel,
almindelig, uden-dikke-darer, standard, god gammeldaws-
lignende ringetone (f. eks. til en S55)?
Eller _skal_ man virkelig i gang med et gigantisk midi-inferno
for selv at 'komponere' 5 toner?
Jeg vil jo bare så gerne have den til at sige som en telefon...

--
Hilsen
Tommie Skriver

Fra : Peter Thomsen

Dato : 13-10-03 20:26

"Tommie Skriver" <tommie.skriver@REMOVEtiscali.dk> wrote in message

> Men hvad hvis man, som jeg, har en relativt moderne telefon
> og gerne vil have den til bare at sige dingeling eller noget andet
> simpelt (som ikke kun er vibrator eller et 'bip')?

Så har man ikke en Erix. Min T610 kan

--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen

Remove "NOSPAM_" if you want to mail me.

Fra : GRISEN

Dato : 13-10-03 20:55

On Mon, 13 Oct 2003 21:26:20 +0200, "Peter Thomsen" <herviljegikkehavereklamepost@NOSPAM_hotmail.com> wrote:

>Så har man ikke en Erix. Min T610 kan

Ja, det er herre-unfair....
Min kammerats T610 lyder helt fjong ring-ring, så han sendte lyden til min S55, men det lyder helt forkert.

*
Jan

Fra : Peter Thomsen

Dato : 13-10-03 21:24

Fra : Søren Christensen

Dato : 14-10-03 15:14

"GRISEN" <fjernes_grisen@grisen.org> skrev i en meddelelse

> Ja, det er herre-unfair....
> Min kammerats T610 lyder helt fjong ring-ring, så han sendte lyden til min
S55, men det lyder helt forkert.

Overført til min T310 lyder det nøjagtig som på T610... Fed ringelyd
iøvrigt.
Da mine venner hørte den første gang gloede de en del da de troede jeg
haavde fået
en gammel gammel telefon hjemme...

Venligst

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 13-10-03 21:18

> Så har man ikke en Erix. Min T610 kan

Ja, så længe den virker

// Troels

Fra : Peter Thomsen

Dato : 13-10-03 21:36

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> Ja, så længe den virker

Hvad mener du dog med det ??

Fra : John

Dato : 13-10-03 21:55

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så længe den virker

Det er da nok den mest stabile telefon jeg nogensinde har haft. Mere stabil
end nogen af de seks Nokia modeller jeg har været ejer af gennem tiderne.

Mvh

John

Fra : Max[dk]

Dato : 14-10-03 08:25

> Ja, så længe den virker

Komisk kommentar når man tænker på nokia's fejl procent... men du mente det
sikkert i sjov...

/Max

Fra : Johnt

Dato : 15-10-03 10:05

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så længe den virker

Jeg har fået oplyst af TDC mobil at det er den telefon de hidtil har haft
med laveste fejlprocent.

Faktisk er den eneste kendte fejl, at nogle telefoner skal opdateres for at
mms virker.

Og det var ikke en sælger jeg talte med.

Hilsen

Johnt

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-10-03 22:13

On Mon, 13 Oct 2003 20:29:33 +0200, "Tommie Skriver"
<tommie.skriver@REMOVEtiscali.dk> wrote:

>Hvad gør man? Er der nogen, der ligger inde med en simpel,
>almindelig, uden-dikke-darer, standard, god gammeldaws-
>lignende ringetone (f. eks. til en S55)?

Her er nogle almindelige toner som midi:
http://www.schiessler.com/s55.html

Kurt Brixen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-10-03 22:46

> [...]

>for selv at 'komponere' 5 toner?
>Jeg vil jo bare så gerne have den til at sige som en telefon...

Jeg fandt en gammeldags telefon med ringeklokke lyd på
SonyEricssons site som kører ganske fint på S55 - og den kan
man i hvert fald høre selv på scooter når telefonen ligger i
rygsækken

Jeg ved ikke om jeg kan finde lige hvor det var jeg hentede
den, men ellers kan jeg attache den til dig. Hvis du har et
kabel eller Bluetooth kan du så overføre den til telefonen.

/Knud

Fra : Tommie Skriver

Dato : 15-10-03 18:25

Tak for de sidste to indlæg.
De handler jo om lyde på mobil, og ikke om Nokia vs. Ericsson kvalitet.
Kurt, linket virkede og jeg fandt lyde jeg kunne bruge!
Knud, jeg kigger lige på sitet og ser om jeg kan finde det!

--
Tommie Skriver