Batteri 3310
Fra : Henning Keseler

Dato : 12-10-03 15:39

Hej gruppe

Mine Nokia 3310 trænger til nye batterier, men hvor køber man det
bedste batteri til prisen? Jeg kan finde dem fra 89 kr og til 259 kr på
nettet.
Kan man uden problemer anvende li-ion når det er nimh der sidder i
originalt?

mvh. Henning

Fra : Jonas Kofod

Dato : 12-10-03 15:50

> [...]
> nettet.
> Kan man uden problemer anvende li-ion når det er nimh der sidder i

Et Li-ion er altid bedre - ligegyldigt hvad den kom med.
I nogle af de billigste batterier har de sparet en regulator væk som skal
forhindre ladning med overspænding når batteriet ikke kan tåle det =
batterier der kan springe læk.

Fra : Henning Keseler

Dato : 12-10-03 16:15

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@DETTEkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I nogle af de billigste batterier har de sparet en regulator væk som skal
> forhindre ladning med overspænding når batteriet ikke kan tåle det =

Kan du henvise til nogle der er ok, eller skal man købe originale for at
være
sikker på at det er kvalitet.

Henning

Fra : Jonas Kofod

Dato : 12-10-03 18:04

> Kan du henvise til nogle der er ok, eller skal man købe originale for at
> være
> sikker på at det er kvalitet.

Jeg ved det faktisk ikke - men et mærke der ikke lyder for "bambusagtigt" -
skulle der stå Hama eller duracell el. lign. ville jeg ikke have nogle
problemer.

Men ellers skal du tænke på at dit Li-ion aldrig skal skiftes ud (hvis du
bruger det normalt ) - så pengene er lagt i en holdbar investering. Kig
efter noget med det højeste antal mAh (milli-ampere-timer) - "strømmængde"
på "lægmand'sk" så slipper du for nogle ture forbi opladeren med tiden.

Fra : Jean

Dato : 12-10-03 16:00

Henning Keseler skrev:
> Jeg kan finde dem fra 89 kr og til 259 kr på

Hvor har du fundet det til 89 kr.?

Mvh Jean

Fra : Henning Keseler

Dato : 12-10-03 16:08

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> Hvor har du fundet det til 89 kr.?

http://www.cellshoppen.dk/shop/

900 mAh li-ion.

Henning

Fra : Henning Lund

Dato : 12-10-03 17:09

Henning Keseler skrev:
> [...]
> på nettet.
> Kan man uden problemer anvende li-ion når det er nimh der sidder i

Jeg købte et li-ion hos t hansen til 99 kr, den fungerer perfekt, holder
strømmen 8-10 arbejdsdage.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk