AT command set
Fra : Søren Jensen

Dato : 11-10-03 14:12

hej

der er vel ikke en som kender til en god side omkring AT command set til en
Nokia 5100

jeg har prøvet på google men uden held

på forhånd tak

søren

Fra : JMo.

Dato : 11-10-03 14:18

"Søren Jensen" <s76jensenVÆK@Yahoo.dk> wrote in

> der er vel ikke en som kender til en god side omkring AT command set
> til en Nokia 5100

Her er den officielle:
www.forum.nokia.com/ndsCookieBuilder?fileParamID=2230

> jeg har prøvet på google men uden held

Du har måske været for specifik mht. Nokia 5100?

Fra : Søren Jensen

Dato : 11-10-03 14:28

tak for hjælpen

findes der nogle gode uofficielle sider

Fra : JMo.

Dato : 11-10-03 14:31

"Søren Jensen" <s76jensenVÆK@Yahoo.dk> wrote in news:VzThb.958$By4.541
@news.get2net.dk:

[Nokia 5100 AT-kommandoer]

> findes der nogle gode uofficielle sider

- Kommer an på hvad du skal bruge det til; der er en del der har skrevet
generelt om AT-sættet i forb. med afsendelse/modtagelse af SMS. Men ellers
syn's jeg ikke at have set så meget.
Er det noget specifikt du roder med, eller er det blot nysgerrighed?

Fra : Søren Jensen

Dato : 11-10-03 14:39

> [...]
> syn's jeg ikke at have set så meget.
> Er det noget specifikt du roder med, eller er det blot nysgerrighed?

Ren nysgerrighed, jeg har en uge fri fra bøgerne, og havde en gammel 5110
liggende, så jeg ville lige se om jeg kunne få den til at sende/modtage en
SMS.
der er vel ikke et sted med et par Eks, det plejer at være nemmer.

Fra : JMo.

Dato : 11-10-03 14:54

> Ren nysgerrighed, jeg har en uge fri fra bøgerne, og havde en gammel
> 5110 liggende, så jeg ville lige se om jeg kunne få den til at
> sende/modtage en SMS.

Ohh.. Det er altså til en 5110 og ikke en 5100 - der er nemlig stor forskel
på de to - de bruger hver sin platform.

5110 er noget snask at rode med, da den ikke har ordentligt hardware-modem
inbygget, men bruger noget software emulering vha. Nokia DataSuite.

5100 er derimod en af de nyere serie 40 platform telefoner:
http://www.forum.nokia.com/main/1,6566,010_20,00.html

> der er vel ikke et sted med et par Eks, det plejer at være nemmer.

Dem jeg lige har liggende er:

http://www.dreamfabric.com/sms/

http://gatling.ikk.sztaki.hu/~kissg/gsm/at+c.html

http://www.btinternet.com/~mrbush/old/sms.htm

og måske kan du få lidt inspiration fra gsmlib, smslink og gnokii:
http://www.pxh.de/fs/gsmlib/index.html
http://smslink.sourceforge.net/related.html
http://www.gnokii.org/

- men du vil nok støde ind i en del problemer, pga. at det er en 5110 du
vil bruge.

Fra : Søren Jensen

Dato : 11-10-03 15:11

> - men du vil nok støde ind i en del problemer, pga. at det er en 5110 du
> vil bruge.

hvad for en vil du anbefale hvis man skulle du og købe en (billig) til kun
dette projekt.

Fra : JMo.

Dato : 11-10-03 21:58

"Søren Jensen" <s76jensenVÆK@Yahoo.dk> wrote in
newsUhb.1207$hX4.924@news.get2net.dk:

> hvad for en vil du anbefale hvis man skulle du og købe en (billig) til
> kun dette projekt.

Jeg har aldrig selv fået rodet så meget med det - men Fischer plejer at
foreslå en brugt Ericsson SH888 (der følger kablet nemlig med fra start
af), og de kan vidst fås til ingen penge i markedsgrupperne, eller den blå
avis.

Ellers må vi høre om vi kan få Jimmy på banen - han roder vidst lidt med
det i øjeblikket?