Jeg er træt af TDC internet ADSL nogen der~
Fra : DA

Dato : 13-04-01 19:14

Hej.

Jeg er træt af TDC (Teledk) internet ADSL.
Jeg havde i sin tid cybercity ADSL som udbyder men de var upålidelige med
hensyn til stabil forbindelse. De var tit nede bare 5 min og så opp igen og
så nede igen. Derfor skiftede jeg til TDC internet ADSL men de er også
extremt meget upålidelige (de er tit nede i længere tid ad gangen).
Hvis der er nogen der kender en tredie udbyder der kan levere pålideligt vil
jeg blive glad.
Det skal være ADSL. jeg syntes at ISDN er dyrt og kabel har jeg ikke indlagt
til hyperforbindelse til "digitalsignal" har jeg undersøgt hos ejendommen.
Findes der i det hele taget nogen pålidelig udbydere mht ALTID at være på
og altid kunne komme på internettet når man har lyst ?

PS Nogen der kender til (har prøvet) at få tabt internetforbindelse tilbage
(Hvordan?) i form af refundring i "telefon" regningen så man får penge
tilbage for den nedlagte tid?
Hvis det kunne lade sig gøre så kunne det nemlig være at jeg kunne finde min
tabte godmodige natur igen !

Jeg kan ikke præcist huske hvor længe jeg har haft tdc som udbyder men det
er ret længe og ikke bare nogle få måneder.

Hilsen
Den engang ellers så tålmodige og godmodige men snart irriterede og nu kan
det f....... være nok!
(David Andreasen)

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 13-04-01 19:25

On Fri, 13 Apr 2001 20:14:09 +0200, "DA" <davand@mail.dk> wrote:

Hej.

>Hvis der er nogen der kender en tredie udbyder der kan levere pålideligt vil
>jeg blive glad.

Vi har en TDC fastlinie, og den kører rigtig godt - vi har aldrig haft
nedetid på den endnu. Så hvis det er vigtigt nok for dig, er det et
sådant produkt, du skal bruge.

Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 13-04-01 19:28

Utroligt at du har nedetide på din ADSL forbindelse. NU har jeg selv haft
netexpres siden august og det eneste tidspunkt min forbindelse har været
nede, var da et kort på centralen futtet af og det var ordnet dagen efter.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Flemming

Dato : 13-04-01 20:14

"DA" <davand@mail.dk> wrote in message
> [...]
> extremt meget upålidelige (de er tit nede i længere tid ad gangen).
> Hvis der er nogen der kender en tredie udbyder der kan levere pålideligt

Jeg har haft WOL ADSL i ca. 7 -8 mdr. og har ikke oplevet at jeg ikke har
kunne komme på nettet. Derimod har der været noget knas med deres mail
server sådan ca. hver mdr. hvor nogle af WOL's kunder er blevet ramt=mails
har været forsinket. (7-9-13 ikke mig endnu)

> PS Nogen der kender til (har prøvet) at få tabt internetforbindelse
tilbage
> (Hvordan?) i form af refundring i "telefon" regningen så man får penge
> tilbage for den nedlagte tid?

Hvis du sender en klage (sådan en på papir) til TDC kan det være du er
heldig.

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 13-04-01 21:00

"DA" <davand@mail.dk> skrev i en meddelelse news:9b7fmh$pgk$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> Findes der i det hele taget nogen pålidelig udbydere mht ALTID at være på
> og altid kunne komme på internettet når man har lyst ?

Tjae... det du faktisk efterlyser, er slet ikke ADSL, men derimod faste kredsløb.
Den slags skal man selvfølgelig betale en del for.
Her er prisen desværre ikke 1000,- for en 2 Mbit-forbindelse, men nærmere 10 - 25k...

> (Hvordan?) i form af refundring i "telefon" regningen så man får penge
> tilbage for den nedlagte tid?

Tjae... Service License Agreement's der jo forskel på... Hos UUNET betaler man en ret høj pris, men til gengæld så får man også
penge retur ved nedetid.
Eks. Hvis din linie er nede mere end 1 time, så bliver der godtskrevet 1 døgn. Samtidig er der garantier for hastigheder verdenen
rundt.

mvh
Lars Christensen

<!-- snip væk -->

Fra : Simon Skals

Dato : 13-04-01 22:09

It seems DA wrote:
> [...]
>så nede igen. Derfor skiftede jeg til TDC internet ADSL men de er også
>extremt meget upålidelige (de er tit nede i længere tid ad gangen).

Har du overvejet, at problemerne måske er i dit eget udstyr?

Jeg kan ikke genkende dine beretninger om hverken CC eller TDK.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : DA

Dato : 13-04-01 23:05

Jeg har glemt at jeg har sat proxyserver til og sillet proxy indstillingerne
til et filterværktøj. De må i f...... undskylde.
Det er et helt nyt program jeg har installeret og jeg havde slået det fra i
msconfig
systemkonfigurationen. Har nu sat det til igen.
Nu når jeg læste svaret om at det måske var i mit eget udstyr måtte jeg lige
checke.
For ellers kom det faktisk lidt som naturlig årsag at tdc var "gået ned"
igen da de nemlig var alt for overraskende stabile for tiden. Så da jeg
læste et andet svar om at de for tiden har været ret stabile satte det
straks mine forhåbninger tilbage igen hvor de skal være nemlig forhåbninger
om at det er ved at være mere stabilt for tiden.
TDC må have oppet sig siden sidst de gik ned for nu et pænt stykke tid
siden.
Så mange tak for jeres svar og undskyld igen!
--
da

DA <davand@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b7fmh$pgk$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Christen Stephansen

Dato : 13-04-01 23:33

> [...]
forhåbninger
> om at det er ved at være mere stabilt for tiden.

Du taler sandsynligvis om problemerne først på året, primært på Sjælland.
Backbone-routerne, der håndterer ADSL-kunder, blev _lidt_ overbelastede, og
det tog sin tid før Cisco fandt en løsning. Derudover har man fået knuden
decentraliseret med flere x-routere, placeret på forskellige lokationer. Jeg
taler altså om (for de som er så meget inde i det) boanxx-routerne.

Der er dog stadig centraler, som "står af", men problemerne med ADSL er p.t.
ret begrænsede (typisk en enkelt D-SLAM ad gangen), og reaktionstiden er
vist også blevet bedre.

Men det var da godt du fandt fejlen, det er ret typisk en proxyserver eller
firewall, som driller. Jeg har for vane at spørge til det, når jeg sidder
med supporten. Ikke fordi alle kunder er lige dårlige til at sætte sit
hard-/software op, men man må jo lige tjekke det ...

/Christen Stephansen
Dette er IKKE en officiel udtalelse fra TDC Internet, jeg repræsenterer, som
altid, kun mit eget skind på Usenet.

Fra : DA

Dato : 14-04-01 01:50

Det var da dejligt at få at vide!.
For jeg har undret mig over hvordan det gik efter den tur nemlig, på
sjælland (kan jeg nu godt huske, når du nævner det)
Skønt at vide.

Tak for oplysningen.
--
da