The Hobbit
Fra : Klaus

Dato : 28-10-03 18:05

Hej NG
Jeg kan ikke spille demoen. Hvad kan der være galt? vil gerne købe spillet
til ungerne til jul, men ville gerne prøve spillet for at se om det er så
godt som lovet.

Mvh
Klaus

Fra : arc@na

Dato : 28-10-03 22:35

"Klaus" <muellerklaus@ofir.dk> wrote in

> Jeg kan ikke spille demoen. Hvad kan der være galt? vil gerne købe

Har du husket at tænde for PC'en?

OK, spøg til side - du må give nogle flere oplysninger før du kan forvente
hjælp...

arc@na

Fra : Klaus

Dato : 29-10-03 15:28

Det er vist vores grafikkort aopen pa700 som ikke vil. Spillet skal
tilsyneladende bruge et helt nyt grafikkort kan jeg se på hjemmesiden? Det
bliver da et dyrt spil så..

Mvh Klaus

Fra : arc@na

Dato : 29-10-03 15:49

"Klaus" <muellerklaus@ofir.dk> wrote in news:3f9fcdab$0$95042
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> aopen pa700

Driverne er her:
http://www.aopen.com/tech/download/vga/pa700.htm
Har du forsøgt at opdatere dem?

Desuden - er det versionen med kun 16 MB RAM på? Så vil du nok alligevel
blive glad for en opgradering. Et grafikkort er jo ikke noget som du kun
får glæde af i spil. Og du kan få et glimrende grafikkort for omkring
1000.-, og sikkert billigere. De fleste nye grafikkort har 64 eller 128
MB RAM.

Hvor gammelt er dit kort? Det er svært at finde information om det på
andet end kinesisk eller russisk, men det har et S3-chipset, det kunne
jeg da se... Prøv at spørge i news:dk.edb.hardware.grafikkort.

arc@na

Fra : Klaus

Dato : 29-10-03 19:11

Ja det hedder s3 nogle steder, og pa700. Jeg købte det hos computer2000 i
1999 så det er måske på tide at opdatere det. Jeg mener at have prøvet en
nyere driver end den jeg fik med og så gik der ged i systemet. Der er 16mb
på men det har virket godt nok i de fleste andre 3d spil.

Fra : arc@na

Dato : 29-10-03 19:23

> Ja det hedder s3 nogle steder, og pa700. Jeg købte det hos
> computer2000 i 1999 så det er måske på tide at opdatere det. ...

Jep. ))

Specielt hvis du vil bruge PC'en til andet end office-programmer.

Hvor meget RAM har du i, btw?

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 29-10-03 21:00

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in news:3fa00589$0$30075
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvor meget RAM har du i, btw?

PS: For at sætte det i perspektiv er mine specs:

ECS mobo,
Athlon T-Bird 1 GHz,
1 Gb 2100 DDR-RAM,
Geforce 3 Ti200/128 Mb,
2*40 Gb 7200 rpm HD's,
Hercules Fortissimo III 7.1 lydkort, 2.1 speakers (satelitter og
subwoofer)
240 W Thermaltake strømforsyning m. 2 blæsere

- og min PC er ved at være for langsom til de nyeste spil. Jeg har fx
lige købt Temple of Elemental Evil, et rollespil, som ligner Baldur's
Gate til forveksling (jaja), og der er den edderm*me sløv (elendig
programmering!!!). Til gengæld kører Morrowind som en drøm...

arc@na

Fra : Klaus

Dato : 01-11-03 10:31

Jeg har 512mb pc2700 ram men den kører som pc2100s' hastighed men det er ok.
Og så mit pa700. 30gb ibm hdd. ac97 lydkort. Og win98.

Fra : arc@na

Dato : 02-11-03 01:28

> Jeg har 512mb pc2700 ram men den kører som pc2100s' hastighed men det
> er ok. Og så mit pa700. 30gb ibm hdd. ac97 lydkort. Og win98.

Ja, så kan det næsten kun være grafikkortet, som er flaskehals.

arc@na
"I hate words." "Words suck." "If I wanted to read, I'd go to school."
Beavis & Butthead

Fra : Klaus

Dato : 02-11-03 14:45

Tak for hjælpen. Jeg testede kortet i 3dmark2001 og får 309 i score hvilket
er noget mindre end de andre får. Men kortet kan sagtens køre ældre spil
uden probs. men det er da gået stærkt med at man ikke kan spille nogle af de
nye spil mere uanset kort. Jeg satser på at spare sammen til et
radeon9000pro, så skulle systemet være nogenlunde.