Steam - CS 1.6 - Lan Game - mv.
Fra : Evaluator

Dato : 26-10-03 12:08

Hvor findes forståelige info omkring det her Steam og CS 1.6 ??

Jeg kan forstå I bare siger Install og lær det, men jeg synes stadig
der er vild forvirring. Her er et par spørgsmål.

Jeg har læst at man efter install af CS 1.6 - kun kan spille via
Internet, fordi man så SKAL have valideret key for at komme ind i
spillet. Vi holder egne LAN parties (uden internet). Kan vi så ikke
længere spille CS (uden at geninstall. til CS 1.5) ???

Så er der noget med at bestille spil via Steam?? Vil det sige at min
søn (som spiller via Boomtown), kan hente spil den vej?? City medlem
eller ej. Han er jo ikke lige formueretslig myndig, og jeg har da ikke
lyst at betale for hans impulskøb??

Og hvordan sikrer man sig de spil man køber via Steam, når harddisken
dør ??

Boomtown skriver de flytter til 1.6 fra mandag d. 27/10. Er der
alternativer, så CS 1.5 lever lidt endnu ??

PS. Jeg har forsøgt med Steam en gang. (Jeg blev nødt til at reinstall
HL og CS 1.5 igen.) Er det rigtigste at hente Full - altså de + 700
MB.

Kort. Hvor finder jeg overblikket over Steam (gerne on danish)

/... og Tak for venlige svar !!

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 26-10-03 17:36

"Evaluator" <nospam_jep@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spillet. Vi holder egne LAN parties (uden internet). Kan vi så ikke
> længere spille CS (uden at geninstall. til CS 1.5) ???

De første versioner kunne ikke køre LAN uden Net-tilgang.

Det skulle vist være rettet nu,men alle der skal spille i LAN skal også have
opdateret deres CS/Steam...
kik evt. på www.steampowered.com

Jeg er selv stået lidt af CS pga. af alt dette med Steam...Jeg får 8 ud af
10 gange meddelsen "Steam har fundet en fejl og afsluttes.Vil du sende en
fejlmeddelse?"

Måske nogen har et svar på dette??? Kører Win XP Pro.

Fra : "

Dato : 26-10-03 18:51

Vi holder egne LAN parties (uden internet). Kan vi så ikke
> længere spille CS (uden at geninstall. til CS 1.5) ???

Ikke lige pt, men det bliver muligt inden længe.

> [...]
> søn (som spiller via Boomtown), kan hente spil den vej?? City medlem
> eller ej. Han er jo ikke lige formueretslig myndig, og jeg har da ikke

Det er ikke hos Boomtown man køber de nye spil med hos Valve (via deres
content servere). Det bliver næppe således, at man lige trykker på en knap
og så har man købt et spil til X kr, men formentlig et system med dankort
eller lignende.

> Og hvordan sikrer man sig de spil man køber via Steam, når harddisken
> dør ??

Den konto du har registreret dig med på Steam vil have adgang til det nye
spil når det er købt, og du vil derfor kunne logge dig på kontoen og
hente/spille spillet igen, selvom harddisken ryger en tur.

> Boomtown skriver de flytter til 1.6 fra mandag d. 27/10. Er der
> alternativer, så CS 1.5 lever lidt endnu ??

CS 1.5 kører på det såkaldte WON system, som ikke længere er relevant i 1.6.
Valve har meddelt at WON vil være åbent indtil Steam er klar til at håndtere
alle brugere, men der nævnes ingen dato. Sålænge WON er åbent og der stadig
er servere der kører 1.5 vil det være tilgængeligt for spil.

> PS. Jeg har forsøgt med Steam en gang. (Jeg blev nødt til at reinstall
> HL og CS 1.5 igen.) Er det rigtigste at hente Full - altså de + 700
> MB.

Det kommer an på hvilke spil du vil have med. Hvis du kun vil have Steam og
CS henter du den fil der passer fra www.steampowered.com.

> Kort. Hvor finder jeg overblikket over Steam (gerne on danish)

Jeg opdaterer jævnligt www.half-life.dk med nyt om 1.6 og Steam, men siden
er engelsksproget.