simcity 4 naboer
Fra : sharky

Dato : 23-10-03 18:00

Hej,

Da der er arb.løshed i min hovedby. Hvordan kan jeg så få mine sims til at
køre til nabobyen, for at tage arbejde i en af de mange fabrikker, som jeg
har bygget ?

På forhånd tak.

Fra : Emil Jensen

Dato : 23-10-03 20:11

> Da der er arb.løshed i min hovedby. Hvordan kan jeg så få mine sims til at
> køre til nabobyen, for at tage arbejde i en af de mange fabrikker, som jeg
> har bygget ?

Har du bygget infrastruktur forbindelser (veje, motorveje, toglinier) mellem
de to byer?

Hvis ja, så skifter du over til den nye by med masser af fabrikker, og lader
den køre nogle år indtil der ligesom ikke rigtigt sker nogen udvikling mht.
befolkningstallet. Så gemmer du "arbejds"-byen og går tilbage til hovedbyen
og kører nogle år og eventuelt udbygger den. Sådan skifter du mellem de to
byer...

Mvh

Emil

Fra : sharky

Dato : 24-10-03 18:16

> [...]
hovedbyen
> og kører nogle år og eventuelt udbygger den. Sådan skifter du mellem de to

Ja jeg prøvede mig frem i går aftes. Jeg har en hovedby med 60.000
indbyggere og en naboby med ren hightech industri hvor dem fra hovedbyen
arbejder. Der er dog også kontorer og butikker i hovedbyen. Jeg ved ikke om
det er smart at have det i en by for sig. De forurener jo ikke. Jeg kan dog
ikke rigtigt få mere end de ca. 60.000 indbyggere. Jeg troede der ville
komme større skyskrabere. Det kan være det kræver flere specielle ting ?

Fra : Emil Jensen

Dato : 24-10-03 20:31

> Der er dog også kontorer og butikker i hovedbyen. Jeg ved ikke om
> det er smart at have det i en by for sig. De forurener jo ikke.

Ja har også mine kommercielle bygninger liggende i hovedbyen, netop for som
du siger så forurener de ikke.

> Jeg kan dog ikke rigtigt få mere end de ca. 60.000 indbyggere.
> Jeg troede der ville komme større skyskrabere.
> Det kan være det kræver flere specielle ting ?

Dit oprindelige indlæg startede jo med at der var mange arbejdsløse i din
hovedby. Dem skal du nok have i arbejde og stadig have flere arbejdspladse i
overskud før flere vil flytte ind i din by. Du kan eventuelt lege med
skatte-taksterne for industrien og befolkningen, for at lokke/udelukke
bestemte befolkningsgrupper og/eller industritype. Af specielle ting som kan
gøre byen "større" set med kommercielle øjne, er at bygge en havn eller
lufthavn, så får forretningslivet (de kommercielle) gang i hjulene.

Men jeg har også en anden idé, byg endnu en by kun med industri som nabo til
din hovedby. Det får endnu flere folk til at flytte ind i hovedbyen, hvis
den da ikke direkte er uattraktivt at bo i.

Mvh

Emil

P.S. Jeg går ud fra at hovedbyen og industri-byen har el og vand, for uden
det i hovedbyen vil der kun blive bygget huse og ikke lejlighedskomplekser
og i sidste ende skyskrabere.

Fra : Gerner

Dato : 24-10-03 20:57

On Fri, 24 Oct 2003 19:16:22 +0200, "sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>ikke rigtigt få mere end de ca. 60.000 indbyggere. Jeg troede der ville
>komme større skyskrabere. Det kan være det kræver flere specielle ting ?

Prøv at forskøn din by. Nogle parker m.m. gør underværker.
Når du har kontorer/industri i andre byer, så får du jo ikke skatteindtægten.
Jeg tror også at du må have $ og $$ kontor/industri også, for det er dem der
flytter ind først i residenserne og de stiger så i graderne og får $$$ jobs
senere. Jeg tror også at når du har mange $$$ borgere, så kommer der også
højhuse. Du kan se hvor mange der er af hver slags borgere du har i byen under
graficonet (udvidet) "jobs og befolk.".

--
Gerner
210WU/970hrs