Atomic Bomberman
Fra : Henrik

Dato : 23-10-03 14:01

Har jeg lige købt på tilbud.
Det understøtter 95,98 og ME men jeg kan ikke få det til at virke under xp.
Er der nogen der har forslag. ??

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 23-10-03 14:25

"Henrik" <H.Hilskov(fjerdette)@Get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det understøtter 95,98 og ME men jeg kan ikke få det til at virke under
xp.
> Er der nogen der har forslag. ??

Hvad med at indstille kompatibilitetstilstand for opstartsfilen (egenskaber
for filen -> kompatibilitet)

Lars Christoffersen

Fra : Bossy

Dato : 23-10-03 21:44

installer connectix virtual pc som nærmest må beteges som/kan bruges som
win 95/98 emulator.....og så er alt ligepludselig kompatibelt med win xp
selv hardware der ellers ikke er

bossy

Fra : Henrik

Dato : 24-10-03 10:05

"Bossy" <qualen@FJENDETTEaab-net.dk> skrev i en meddelelse
> installer connectix virtual pc som nærmest må beteges som/kan bruges som
> win 95/98 emulator.....og så er alt ligepludselig kompatibelt med win xp
> [...]

og Lars.. Tak for forslaget... Det havde jeg naturligvis prøvet...Jeg får
maks sort skærm ud af det.. .Sevlom jeg finder det underligt når nu spillet
er kompatibelt med så mange andre win versioner...

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-10-03 10:48

Bossy wrote:
> installer connectix virtual pc som nærmest må beteges som/kan bruges
> som win 95/98 emulator.....og så er alt ligepludselig kompatibelt med
> win xp selv hardware der ellers ikke er
>
> bossy

Virtual PC er ikke beregnet til spil, det finder man ud af når man har
leget med det i et stykke tid. Duke Nukem 3D crasher emulatoren efter
kort tid (hvis man spiller med lyd) og det emulerede skærmkort er
åbenbart ikke 100% Vesa kompatibelt (testede med Quake). Carmageddon II
kørte sgu i software mode, det var ret imponerende. Men jeg synes
personligt ikke det var besværet værd.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Henrik

Dato : 25-10-03 15:42

jeg har også kigget nærmere på manualen det er jo helt vildt hvad emulatoren
kræver af hardwaren. Jeg har ikke 2 Gb Ledig harddisk i træk og kan næppe
heller ikke skaffe det og kræver 128 Mb ram og så skal styresystemet lægges
oven i oder was.. ??

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 25-10-03 21:45

Henrik wrote:
[top posting fixed]
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har også kigget nærmere på manualen det er jo helt vildt hvad
> emulatoren kræver af hardwaren.

Prøv Connectix Virtual PC i stedetfor. Udviklingsteamet blev købt af
Microsoft for nyligt, deres gamle version burde ikke have ligeså høje
krav.

Jeg har ikke 2 Gb Ledig harddisk i
> træk og kan næppe heller ikke skaffe det og kræver 128 Mb ram og så
> skal styresystemet lægges oven i oder was.. ??

Nej det tror jeg ikke. En typisk Windows 98 installation fylder vel en
400MB vil jeg tro?
Hvis du kun vil lave en virtual PC med f.eks DOS 6.22 på og et par spil,
så behøver du jo ikke oprette en 2 GB virtuel harddisk, og du kan måske
slippe afsted med kun at allokere f.eks 16 eller 32MB ram til den. Jeg
vil vove at påstå at minimumskravene er mere "flydende" end som så,
forstået på den måde at det kommer an på hvad man vil bruge sin Virtual
PC til.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Henrik

Dato : 27-10-03 12:19

dit forslag om valg af emulering til dos tror jeg er et godt forslag..
din omtale af en anden version tror jeg ikke går an da jeg inden på deres
hjemmeside måtte konstanterer at microsoft har købt virksomheden.
og blev kastet over til dem hvor der kun var en udgave..