router til 2+ Mbps kredsløb
Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 13-04-01 18:45

Hej.

I forbindelse med flytning af vores pt. 512 kbps kredsløb, skal det
opgraderes til 2 Mbps. Jeg forudser, at vi i løbet af forholdsvis kort
tid vil skulle opgradere til 4 Mbps, måske endda 6 Mbps.

Vi har pt. en 1720-router, og den kører fint - det vil dog være "rart"
med en rackmonteret router, og ligeledes kan vi lige så godt nu skifte
til noget, der skalerer godt. Vores kredsløb er købt gennem TDC, og
fremtidige udvidelser vil ske via bundling af 2 Mbps kredsløb (indtil
vi kommer over 8 Mbps).

Hvilken (Cisco) router vil I foreslå? Jeg kunne selvfølgelig overlade
spørgsmålet til TDC, men det er nu rart med lidt forskellige input.

Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk

Fra : Jesper Skriver

Dato : 13-04-01 19:11

On Fri, 13 Apr 2001 17:45:11 GMT, Daniel Stjernholm wrote:
> [...]
>
>Hvilken (Cisco) router vil I foreslå? Jeg kunne selvfølgelig overlade
>spørgsmålet til TDC, men det er nu rart med lidt forskellige input.

En Cisco 2600 serie router, der kan du umiddelbart sætte optil 8 stk
v35 port i, så det holder et stykke tid, og kan fåes med 2 stk 100 Mbps
ethernet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 13-04-01 19:23

On 13 Apr 2001 18:11:26 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

Hey Jesper.

>En Cisco 2600 serie router, der kan du umiddelbart sætte optil 8 stk
>v35 port i, så det holder et stykke tid, og kan fåes med 2 stk 100 Mbps
>ethernet.

Okay, det lyder jo lækkert. Hvis man vil undgå nedetid ved senere
opgradering, kan man så vælge at få routeren med et par ekstra
interfaces fra start, og på den måde undgå at skulle pille routeren
ned? Eller vil det i praksis være ligegyldigt, da routeren evt. skal
genstartes alligevel osv.?

Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk