CS-Server hvordan?
Fra : Dennis

Dato : 19-10-03 17:27

Hej
Min søn er hook på at få en counterstrike server...
Problemet er bare at jeg ikke har helt styr på hvad det er vi er ude i...
Det er noget med at sønnen gerne vil være administrator af en server og
dermed opsætte bl.a nogle spilleregler m.m.. i CS.

Er der nogen her i NG der kan hjælpe med at få sådan en server.
Sønnen påstår det kan lade sig gøre uden at skulle betale afgift til evt.
administrator m.fl.

H-E-L-P!!!

/ Dennis
denwer@tdcadsl.dk

Fra : Zalza

Dato : 19-10-03 19:08

uden at vide ret meget om det så skal du have en ret god pc/server

min. 512mb til 1gb ram måske mere
og en god internetforbindelse... et pr. megabit eller mere

/Z

Fra : Ivan G

Dato : 19-10-03 22:15

"Dennis" <denwer@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen her i NG der kan hjælpe med at få sådan en server.
> Sønnen påstår det kan lade sig gøre uden at skulle betale afgift til evt.

Her finder du alt hvad du skla bruge, inkl. en "how to" der fortæller dig i
detaljer, hvad du skal gøre.

http://server.counter-strike.net/

Hvad ang. forbindelse til internettet, kan du bare justere antallet af
spillere til din forbindelse.....

Hvad ang. maskinstørrelse, kommer det jo an på hvilket styresystem m.m. du
slæber rundt på. Skal sønnemand selv spille på samme maskine? Med et
linux-system kan det gøres helt fint på en 2-300 MHz og 256 Ram el. Med XP
og en server i bagrunden ville et par GHz og 512-1024 Mb RAM jo nok
hjælpe......ret mig hvis jeg er helt gal på den.

Ivan G

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 20-10-03 13:32

"Ivan G" <nogen@microsoft.dk> wrote in message
> [...]
> og en server i bagrunden ville et par GHz og 512-1024 Mb RAM jo nok
> hjælpe......ret mig hvis jeg er helt gal på den.
hvis han selv skal spille fra samme maskine, som der hostess vil det under
cs 1.5 være med en tårnhøj ping, har selv prøvet det (150+ i ping), hvor det
kørte fint, da det var seperate maskiner, dog under cs 1.6 kan dette godt
lade sig gøre uden problemer, der må være noget der er anderledes med server
opsætningen, har testet det her fornyeligt med en jeg kender, hvor han havde
35-40 i ping, men har godt nok også 2m/512k samt 1G ram og P4 2.4G, men i
det hele taget er en dedicated server nemmere at sætte op under 1.6

Hygge

AngelFire

Fra : Dennis

Dato : 20-10-03 17:42

Halløj
Tak for jeres svar, det må så vise sig om jeg kan fatte vejledningerne...
Sønnike kører XP 2400 MHZ. 256 ram.Forbindelse ADSL 512...
Der skal spilles på samme maskine.
Håber det er OK!

Det der med ping er sort tale for mig...

/ Dennis
Supplerende svar modtages gerne!

Fra : Ivan G

Dato : 20-10-03 21:40

> Tak for jeres svar, det må så vise sig om jeg kan fatte vejledningerne...
> Sønnike kører XP 2400 MHZ. 256 ram.Forbindelse ADSL 512...
> Der skal spilles på samme maskine.
> Håber det er OK!

Tjah......processoren er fin, men rammen er lidt småt. Alene XP vil gerne
have mere, og skal der så oven i købet spilles.....Måske burde knægten have
en ekstra lille pakke under træet denne jul? Du kan som sagt justere
antallet af spillere, så de passer til din linies hastighed. Det bedste
ville dog være en seperat maskine til serveren. Det behøver som sagt ikke
være noget voldsom.....måske man kunne lave et lille
far/søn/netværks-projekt ud af det?

Ivan G

Fra : Dennis

Dato : 21-10-03 20:08

Hej
Endnu engang tak for svar og diverse link's..
Hvad er vi ude i af maskine som kun skal være server, jeg tænker her både på
teknik og pris...
I såfald vi kører på samme maskine kan 1024 ram så gøre det?

/ Dennis

Fra : Zalza

Dato : 21-10-03 15:01