Diablo 2, hjælpere ?
Fra : Bob

Dato : 16-10-03 14:53

Hej NG jeg er lige begyndt at spille Diablo2, en ven mener man kan leje
eller på anden måde for nogle til at hjælpe sig
så men har nogle hjælpere som i baldurs gate, er det rigtigt ?
hvis ja, hvordan ?

med venlig hilsen BOB

Fra : Mercenary

Dato : 16-10-03 15:22

Du skal først gennemføre missionen hvor du skal dræbe Blood Raven.
Derefter kan du hyre en rogue hos Kaysha i Rogue Encampment.
Mener faktisk at du får én som belønning.

Men du kan kun have én hjælper ad gangen, til gengæld kan du give dem
forskelligt udstyr som du finder, køber eller gambler dig til. Tryk 'O' for
at få din hjælpers inventory op på skærmen.

I de andre akter af spillet kan du hyre andre hjælpere. I akt 2 er det nogen
fyre der er gode med polearms mv, i 3. akt er det sværdsvingende
tryllefimser...og endelig i 5 akt kan du hyre vaskeægte barbarians
.....de kan bruge næsten alle nærkampsvåben.

Min erfaring er at det er en fordel at beholde den samme hjælper gennem det
meste af spillet, da de også stiger i level. Har vist ikke spillet med andet
end rogue, men er nok knap så fed hvis man er Amazon der selv bruger bue.

/Merc

Fra : Jane

Dato : 16-10-03 16:26

Mercenary skrev i <news:3f8ea966$0$69899$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> spillet med andet end rogue, men er nok knap så fed hvis man er Amazon
> der selv bruger bue.

Jeg spiller amazone, og jeg foretrækker en rogue slave, øhm jeg
mener naturligvis "hjælper" til at lege med valkyrien og decoy'en,
da hun kan arve min bue når jeg finder en bedre, og den slags ting.

Der er også ekstra fordele hvis man giver hende ting der har
plus til amazon skills.

Tag et kig forbi http://www.diabloii.net/townsfolk/mercs.shtml
for lidt mere info.

Jane

Fra : Mercenary

Dato : 16-10-03 17:04

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> [...]
> da hun kan arve min bue når jeg finder en bedre, og den slags ting.
>
> Der er også ekstra fordele hvis man giver hende ting der har

Hmm......jamen rogues er jo netop IKKE amazons og kan derfor heller ikke
bruge 'amazon only' items. Det står for øvrigt også på det site du linkede
til

Jeg fortrækker i øvrigt http://www.battle.net/diablo2exp/ hvis der er noget
jeg vil vide om spillet, men det er jo smag og behag

/Merc

Fra : Jane

Dato : 26-10-03 19:10

Mercenary skrev i <news:3f8ec150$0$69985$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Hmm......jamen rogues er jo netop IKKE amazons og kan derfor heller
> ikke bruge 'amazon only' items. Det står for øvrigt også på det site
> du linkede til

Tag et kig mere på http://www.diabloii.net/townsfolk/mercs4.shtml
og http://www.diabloii.net/townsfolk/mercs4-a.shtml

der er en forskel på noget der kun giver plus til amazone skills
og det som giver plus til skills i al almindelighed.

> Jeg fortrækker i øvrigt http://www.battle.net/diablo2exp/ hvis der er

Den er også god, men diabloii er min favorit.

Jane

Fra : Johan Wedell

Dato : 16-10-03 18:20

"Mercenary" <Asifyouwouldgetmy@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
for
> at få din hjælpers inventory op på skærmen.

At udstyre sin hjælper (slave, som Jane skriver) kræver, at du har "Lord of
Destruction", som er en expansion. Her med følger charms, bedre plads i dit
stash + nogle andre ting, (lige hvis du ikke vidste det).

Mvh Johan
Mvh Johan

Fra : Mercenary

Dato : 16-10-03 18:25

"Johan Wedell" <johan_wedell@stofanet.REMOVEdk> skrev i en meddelelse

> [...]
dit
> stash + nogle andre ting, (lige hvis du ikke vidste det).

Vidste jeg godt
Det burde være ulovligt at sælge det uden exp pakken !

/Merc

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-10-03 10:49

In article <3f8ed45e$0$69940$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
Asifyouwouldgetmy@e-mail.dk says...
> Det burde være ulovligt at sælge det uden exp pakken !

Hvis man køber Battlechest-pakken, så får man LoD med. Samt en stor
tung bog

- Med i æsken findes også Diablo.

--
Med venlig hilsen/best regards