Kegle Billiard her!!!
Fra : Bam-Bam DK

Dato : 10-10-03 19:49

Hej NG!

Der var en der på et tidspunkt ledte efter Keglebillard, og pludselig faldt
jeg over dette, som måske er det nærmeste man kommer.
Grafikken er ikke så fed, men vil man have Keglebillard til PC'en så er det
her:
http://www.freedownload-games.com/Arcade/Review_00491_index.html

Hilsen Bam-Bam DK

Fra : Mark

Dato : 10-10-03 20:16

On Fri, 10 Oct 2003 20:49:21 +0200, "Bam-Bam DK"
<Ill.never.tell@nyone.sw> wrote:

> [...]
>jeg over dette, som måske er det nærmeste man kommer.
>Grafikken er ikke så fed, men vil man have Keglebillard til PC'en så er det

Hvordan får man Vesa på sin computer ?
Den siger til mig at jeg ikke har Vesa support

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-10-03 21:21

Mark wrote:

> Hvordan får man Vesa på sin computer ?
> Den siger til mig at jeg ikke har Vesa support

Vesa er en gammel grafikstandard der normalt ikke virker under NT/2K/XP
fordi den forudsætter direkte adgang til hardwaren, hvilket ikke
tillades under disse OS. Hvis du kan lave en lille DOS eller Windows 98
partition og installere spillet derpå, så er dit problem muligvis løst.

Ken Silberman, som i øvrigt er en af programmørerne bag det gamle Duke
Nukem 3D, har en VESA patch på sin side - Det kræver at man kan finde ud
af at åbne en kommandoprompt osv - ved ikke om det hjælper, men du kan
da prøve at læse lidt om det her: http://www.advsys.net/ken/build.htm

Du kan også som et lille forsøg prøve at skrive -novesa på
kommandolinjen i genvejen til Billiardspillets .exe fil. Det var ligeså
standard i gamle dage som F10 var = Quit.

HDH

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : /Ole

Dato : 10-10-03 23:34

> [...]
> tillades under disse OS. Hvis du kan lave en lille DOS eller Windows 98
> partition og installere spillet derpå, så er dit problem muligvis løst.

Det virker da ellers fint på min XP, uden nogen patch, men det er ikke det
keglebillard vi kender fra spruthuset, men ganske sjovt.

/Ole

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-10-03 23:43

/Ole wrote:

> Det virker da ellers fint på min XP, uden nogen patch, men det er
> ikke det keglebillard vi kender fra spruthuset, men ganske sjovt.
>
> /Ole

Det var også bare et skud i tågen - måske har du et godt grafikkort der
kan vise Vesa modes under XP. Mark er så mindre heldig. Hvilke
grafikkort har i egentlig? De gamle TNT'ere og de første Geforce kort
havde Vesa support (jeg ved ikke om de nye har).

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Mark

Dato : 11-10-03 08:37

On Sat, 11 Oct 2003 00:43:03 +0200, "Sune Mika Salminen"
<efternavn@doktor.dk> wrote:

> [...]
>grafikkort har i egentlig? De gamle TNT'ere og de første Geforce kort
>havde Vesa support (jeg ved ikke om de nye har).

Ja, jeg læste noget på nettet om det. Det er de lidt ældre < Geforce
2 , TNT etc har, som du også siger. Mit GF3 har ikke. Desværre.
Jeg tror ikke jeg får det til at virke så. Ingen win98 partition og
intet diskette drev, så en nem løsning er ikke ved hånden. Jeg har wn
win2000 orig. CD, som man måske kunne bruge som bootCD, og så hoppe ud
i DOS, men det skulle være det eneste.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-10-03 11:44

Mark wrote:

> [...]
> intet diskette drev, så en nem løsning er ikke ved hånden. Jeg har wn
> win2000 orig. CD, som man måske kunne bruge som bootCD, og så hoppe ud

Du kan ikke "hoppe ud i DOS" fra en Win2K CD, der er ingen DOS at hoppe
ud i - i hvert fald ikke en der kan noget meningsfuldt med lyd og
grafik.

Måske hvis du installerede de samme drivere til dit geforce kort, som
dem der siger det virker har.
Hvilken Detonator driver version bruger i der kan spille spillet?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jackie

Dato : 11-10-03 09:32

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker da ellers fint på min XP, uden nogen patch, men det er ikke det
> keglebillard vi kender fra spruthuset, men ganske sjovt.

Det virker også fint her under Win XP og med Geforce ti4600...

Hygge
Jackie

Fra : arc@na

Dato : 13-10-03 14:18

Mark <marks@hotmal.com> wrote in

> Hvordan får man Vesa på sin computer ?
> Den siger til mig at jeg ikke har Vesa support

Hent programmet VDMSound - det laver et virtuelt DOS-miljø, som overrider
mange af problemerne med gamle spil:

<URL:http://ntvdm.cjb.net/>

arc@na

Fra : Troajn

Dato : 11-10-03 10:12

Så er carom3d meget flottere og bedre.

www.carom3d.com

MVH

_Aragon_

Fra : Bam-Bam DK

Dato : 11-10-03 13:08

"Troajn" <yoda@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> Så er carom3d meget flottere og bedre.
>
> www.carom3d.com
>
> MVH
>
> _Aragon_

Det vil jeg helt klart give dig ret i, men det har ikke kegler som der blev
spurgt efter på et tidspunkt.
Men det kunne da være fedt med et billardspil/keglebillard med en fed
grafik, især når det bliver spillet rundt omkring i verden, og ikke kun på
danske "værtshuse".
Så alle i spilprogrammører, få fedtfingrene op af lommen og kom i gang!

Bam-Bam DK