Et gammel klassiker i nye klæder..
Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-10-03 14:16

Hejsa

Jeg har fundet frem til en god gammel klassiker som jeg har spillet MEGET
gennem tiderne, først på C64'eren, så på Amiga'en og derefter i de gode
gamle DOS-dage på PC'en.

Hvis nu jeg siger: Zak.. Hører jeg så: McKracken?

Det er nemlig spillet jeg har fundet, i en ny version (endda fuld version
helt gratis) der kører i alle Windows inkl. XP!!
Dette spil giver en dejlig fornemmelse af "gamle" dage. Og så er lyden
"up-to-date" og grafikken har naturligvis også fået et pift, ikke det helt
store i den grafiske præstation der presser gfx-kortet, men en ganske
nydelig grafik.. Sidst men ikke mndst den gode gamle SCUMM engine er der
stadig, peg-klik-hav det sjovt.
Nostalgien er endnu engang over mig.

Hent spillet her:
http://www.gamershell.com/news_BTheNewAdventuresofZakMc.shtml

Håber da at nogen kan bruge denne info til noget.

Hygge, vi ses på Mars

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-10-03 14:42

Laziter [9440] wrote:
> [...]
>
> Det er nemlig spillet jeg har fundet, i en ny version (endda fuld
> version helt gratis) der kører i alle Windows inkl. XP!!

Godt fundet!
Lad mig benytte lejligheden til også at annoncere et fedt remake: Jon
Ritman og Bernie Drummonds isometriske platforms-klassiker Head Over
Heels i PC og Mac OS-X version:
http://retrospec.sgn.net/games/hoh/index.html

Retrospec har i øvrigt lavet (mere eller mindre heldige) remakes af
mange andre gamle spil. Se selv her:
http://retrospec.sgn.net/

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-10-03 14:57

Sune Mika Salminen wrote:
> Laziter [9440] wrote:

In other news - Cinemaware har nu frigivet den originale version af
klasikkeren Defender of the Crown som mange vil huske var et kæmpe hit
på bl.a. Commodore Amiga. Her ligger diskimages til forskellige
emulatorer, samt to PC .exe filer til download:
http://www.cinemaware.com/clsgame_dotc.asp

Defender of the Crown er i øvrigt på vej i en spritny version til PS2,
Krydsæsken og PC, kaldet "Robin Hood: Defender of the Crown":
http://www.cinemaware.com/robinhood_main.asp

Direkte link til PC-demoen:
http://www.cinemaware.com/news.asp?news=robinpcdemo

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-10-03 15:01

Sune Mika Salminen wrote:
> [...]

[Defender of the crown]

Lige en tilføjelse:

Hvis man kigger i http://www.cinemaware.com/vault.asp inde hos
Cinemaware, kan man finde de fleste af deres gamle titler til fri
download, bl.a andet min all-time favorit "Rocket Ranger":
http://www.cinemaware.com/clsgame_rr.asp

Huske at downloade kodehjulet også!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-10-03 19:20

Jamen jeg fandt da lige et par til.
Kings Quest I + II i en MEGET forbedret udgave:
http://www.tierraentertainment.com/

Til 2'eren findes også en Music-Pack og en Speech-Pack der skal downloades
separat.

Endnu gang er det bedste af det at det er helt gratis, så tøv ikke..
Download dit eksemplar af en klassiker før din nabo

Der kan iøvrigt også findes flere sjove spil på:
http://www.adventuregamestudio.co.uk/
hvor der tilmed findes et freeware program til at lave adventures som Kings
Quest med.

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-10-03 20:37

Laziter [9440] wrote:
> Jamen jeg fandt da lige et par til.

Jeg ser dine to og hæver med én...

Verdens mest uhyggeligste spil, System Shock 2, har fået en tiltrængt
ansigtsløftning med et par modeller med højt polygontal. Så hvis du
synes det er på tide at tage endnu en dybt rystende tur på
spøgelsesskibet U.S.S. Rickenbacker; så snyd ikke digselv:
http://perso.wanadoo.fr/etienne.aubert/sshock/sshock_rebirth.htm

Puuuha jeg får helt kuldegysninger mens jeg skriver, det er simpelthen
for uhyggeligt det spil!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-10-03 21:13

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ser dine to og hæver med én...
>
> Verdens mest uhyggeligste spil, System Shock 2

Ok, her er så min indsats, det mest "uhyggelige" spil til dato..
Chompster 3D - PacMan Returns
Det sædvanlige simple plot, æd piller og undgå spøgelserne. Men pas på!!!
Der er ikke tid til at drikke kaffe, spøgelserne er på speed eller noget
andet sjovt, her får man ikke kuldegysninger, næ man får sved på panden *GG*

Stik den

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-10-03 22:01

Laziter [9440] wrote:
> [...]
> på!!! Der er ikke tid til at drikke kaffe, spøgelserne er på speed
> eller noget andet sjovt, her får man ikke kuldegysninger, næ man får

Gerne, men først - skal man selv forestille sig spillet eller findes det
i virkeligheden..?
Skidegodt plot ellers!!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-10-03 22:06

> Gerne, men først - skal man selv forestille sig spillet eller findes det
> i virkeligheden..?
> Skidegodt plot ellers!!

Ahem, så er det vist lige at man siger "The Missing Link" *GG*
Det rettes der op på her:
http://www.gamewizardpro.com/freegames/chompster/chompster.html

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-10-03 22:37

Laziter [9440] wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Ahem, så er det vist lige at man siger "The Missing Link" *GG*
> [...]

Wee.. det har "True Voice Speech", hvad mere kan man ønske sig!
Jeg synes du skraber bunden nu

"PacMan lovers Worldwide UNIT!"

-Sune (der desværre ikke selv kan finde på noget bedre!)

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-10-03 22:10

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Wee.. det har "True Voice Speech", hvad mere kan man ønske sig!
> Jeg synes du skraber bunden nu
>
> "PacMan lovers Worldwide UNIT!"

Ok så smider jeg et par kasser på bunden og kravler op igen med en
præsentation af en af mine gamle favoritter:
TrailBlazer i en meget forbedret udgave, nu kaldet Blazing Trails, spillet
er stadig ligeså frustrende som det gamle, men det er netop DET der får en
til at blive ved og ved.. Prøv selv, spillet findes her:
http://www.allan.bentham.btinternet.co.uk/blazingtrails.htm

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-10-03 15:07

> [...]
> Lad mig benytte lejligheden til også at annoncere et fedt remake: Jon
> Ritman og Bernie Drummonds isometriske platforms-klassiker Head Over

Whee det ser godt ud, endnu et mindevækkende spil der bare SKAL installeres
og spilles, med alle de gode gamle spil der efterhånden dukker på skal jeg
da vist snart lære at "multitaske" og have et par computere eller 3 mere og
spille det hele på en gang *GG*

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-10-03 11:06

Hold da helt op..

Jeg startede tråden igår og allerede idag er de første indlæg slettet.. Uha
uha, hvordan kan de gå til? Jeg har ikke slettet mit hoved-indlæg?

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-10-03 11:39

Laziter [9440] wrote:
> [...]
>
> Jeg startede tråden igår og allerede idag er de første indlæg
> slettet.. Uha uha, hvordan kan de gå til? Jeg har ikke slettet mit

Prøv at downloade gruppen igen, det er sikkert din newsreader der har
"glemt" den.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Peter Holm

Dato : 13-10-03 07:45

> Retrospec har i øvrigt lavet (mere eller mindre heldige) remakes af
> mange andre gamle spil. Se selv her:
> http://retrospec.sgn.net/
>
> -Sune

nogen der ved hvor jeg kan finde Commandor Keen til win98?

Mvh
Peter

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-10-03 11:13

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> nogen der ved hvor jeg kan finde Commandor Keen til win98?

Tag et kig på denne side:
http://downloads.ugo.com/search.php/search/alpha/dltype/4/a/c/n/101/
Der er der et par uofficielle Commander Keen spil til gratis download.

Mvh
Benjamin

Fra : Peter Holm

Dato : 13-10-03 15:29

Laziter [9440] wrote:

> [...]
> http://downloads.ugo.com/search.php/search/alpha/dltype/4/a/c/n/101/
> Der er der et par uofficielle Commander Keen spil til gratis download.

tak - det er dog kun 1'eren jeg kan få til at virke - og kun så det fylder
20% af skærmen. Skal man sætte sin skærmopløsning ned mons tro??

Peter

Fra : Mark

Dato : 10-10-03 14:52

On Fri, 10 Oct 2003 15:16:25 +0200, "Laziter [9440]"
<laziter@NOSPAMgamebox.net> wrote:

>n der presser gfx-kortet, men en ganske
>nydelig grafik.. Sidst men ikke mnd

Mange tak :)