Manglende lyst
Fra : Polgara

Dato : 16-10-03 19:35

Hej NG

Jeg har et efterhånden stort problem i mit forhold.
Jeg har en kæreste på tredie år, hvor vi de sidste to år har boet i et
dejligt hus med vores hund.
Vi elsker hinanden meget højt, og siger det ofte til hinanden. Derudover
taler vi også meget sammen om alting incl. vores problemer, men vi har endnu
ikke kunnet løse dette.

Vores seksuelle forhold er bare ligesom gået i stå. Vi dyrker max. sex hver
tredie måned. Der er ligesom ikke nogen af os, der tager initiativet og
altså ikke noget med at den anden bare ikke gider. Jeg er begyndt at gå og
pjatte med det over for ham, og desværre også snakke om det lige så snart
jeg bliver lidt følelsesladet over for mine veninder, hvilket min kæreste
fandt ud af, og derfor følte sig ydmyget, da han ikke mente andre skulle
blandes ind i det.
Det jeg mangler svar på er, hvorfor _jeg_ ikke har lyst til at tage
initiativet, når jeg nu elsker ham og ønsker at være sammen med ham resten
af mit liv.

Andre ting, som jeg ikke ved om kan have indflydelse på det er:
Vi er blevet forlovet, men han har haft lidt svært ved at være med til at
sætte dato på. Før var det vores økonomiske situation, men den er nu løst på
bedste vis. Jeg begyndte at hentyde det meget, og kom også "tilfældigt" til
at tage Bryllupsmagasinet med hjem Uden nogen konkret reaktion fra hans
side ud over smil. Nu er han så begyndt at nævne næste efterår, hvilket var
mit oprindelige ønske, men nu er det lige som om, jeg ikke føler glæde ved
det mere. Jeg vil jo stadig giftes med ham!!??

Den anden ting er, at vores sexliv aldrig har været helt fantastisk. I mine
tidligere forhold betød det ekstremt meget, men i dette har det ligesom
været ligemeget. Det er ikke det, vores forhold er kommet an på. Jeg var
meget glad for at blive slikket tidligere, og jeg har kun kunnet få orgasme
ved enten det, eller ved at ride fyren. Det at slikke, bryder min kæreste
sig ikke om, og han har kun gjort det én gang i starten af forholdet. Han er
meget traditionel i sex-akten. Når jeg tænker efter er det i hvert fald et
år siden jeg sidst har fået orgasme, men det tænker jeg nu ikke så meget
over. Kan det indirekte have en betydning?

Jeg ved ikke helt, hvad jeg forventer kommer her af guldkorn Men mest af
alt, har jeg nok mest brug for at få det ud. Er der nogen der kan følge det?
Kan det være en løsning, at vi begynder at fastsætte en fast aften, hvor vi
går tidligt i seng eller hvad? Det lyder godt nok noget grotesk og
iscenesat, men kan det mon hjælpe?

Mange hilsner
Polgara

P.S. Jeg ønsker altså ikke nogen svar med, at vi skal flytte fra hinanden,
for det har ingen af os lyst til på nogen måde. Vi ønsker bare at få vores
samliv til at fungere.

Fra : Lancelot

Dato : 16-10-03 21:50

Tjaa.. her kommer et forslag:

Det som kunne hjælpe på hvad der virker som et meget rutinepræget sexliv,
eller slet ikke noget(?) kunne måske afhjælpes på at du tog initiativ.
Jeg siger ikke at det er kvinden der skal gøre det når man er ved at køre
"fast" men i dette tilfælde virker det som om at du er meget fustreret over
at det er som det er, hvorfor du er i en situation, hvor det er dig der kan
tage initiativet.

Du kan icenesætte en romatisk middag med levende lys og hele dynen, og tage
sexet undertøj på. Du kunne evt. anskaffe sexlegetøj, hvis det er noget som
i tidligere har snakket om, eller bruge det som inspiration til forspillet.

Hvis han ikke har lyst til at slikke dig, er det måske fordi han ikke ved at
du er vild med det?
Kan du selv gøre noget for at han bedre kan lide det? evt. intimbarbering?

Har i nogensinde snakket om sexfantasier?
Prøv at udleve nogle af dem sammen.

Man skal være villig til at krydse nogle grænser sammen, da det er det som
gør at i er sammen "i medgang og i modgang"

Jeg personligt vil nu nok sige at sexlivet er vigtigt, da det jo gerne
skulle være en meget stor nydelse for begge parter.

Håber det er noget du kan bruge, ellers kan du jo bare glemme det igen!!
(-;

Med venlig hilsen Lancelot

Fra : Paul

Dato : 16-10-03 23:48

"Polgara" <polgara@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej NG

Hej!

> [...]
> Vi elsker hinanden meget højt, og siger det ofte til hinanden. Derudover
> taler vi også meget sammen om alting incl. vores problemer, men vi har

Har i kærlig fysisk kontakt i form af kys og kram?

> [...]
> fandt ud af, og derfor følte sig ydmyget, da han ikke mente andre skulle

Når du bruger et ord som ydmyget, så er sex noget han forbinder med skam,
hvilket gør det ydmygende at blande andre ind i.
Din kæreste er typen, som helst gerne vil løse problemerne "internt" - og
ikke i "venindernes storfamilie". Du kan så sige til ham, at det er helt i
orden, men så må han altså også åbne op og fortælle hvad han synes problemet
er, hvis han synes der er et - og brug endelig den mest kærlige tone og
facon du kan finde frem. Du skal endelig ikke pjatte med det, han synes
sikkert det er et alvorligt emne.

> Det jeg mangler svar på er, hvorfor _jeg_ ikke har lyst til at tage
> initiativet, når jeg nu elsker ham og ønsker at være sammen med ham resten
> af mit liv.

Jamen, har du forsøgt? Hvad var resultatet?
Har du slet ikke forsøgt? Hvorfor ikke?

> [...]
> sætte dato på. Før var det vores økonomiske situation, men den er nu løst

> bedste vis. Jeg begyndte at hentyde det meget, og kom også "tilfældigt"

Det her er noget rigtig mange kvinder ikke rigtig forstår - man SIGER ting
til mænd som de er!
Hentydninger og tilfældigheder overlader man til clairvoyante.

> [...]
> mit oprindelige ønske, men nu er det lige som om, jeg ikke føler glæde ved
> det mere. Jeg vil jo stadig giftes med ham!!??

Er han klar over det? Eller har du "antydet" det?

> [...]
> tidligere forhold betød det ekstremt meget, men i dette har det ligesom
> været ligemeget. Det er ikke det, vores forhold er kommet an på.

Positivt: Jeres forhold er ikke baseret på et sexliv, som siden er gået i
stå. I har et venskab som fundament - går jeg ud fra?

> [...]
> år siden jeg sidst har fået orgasme, men det tænker jeg nu ikke så meget
> over. Kan det indirekte have en betydning?

Tampen brænder!
Har din kæreste nogensinde frivilligt fortalt om sine tidligere seksuelle
erfaringer? (og du skal ikke udfritte ham nu).
Har du fortalt din kæreste om dit tidligere sexliv?
Det kan være din kæreste enten er temmelig uerfaren og derfor er hæmmet. Det
kan være han har haft oplevelser, som gør ham hæmmet.
Det kan også være, hvis du har været meget åben om dine erfaringer, at han
er gået sukkerkold af præstationsangst.
Desuden, så kan det også være kulturelt betinget - familieforhold og evt.
religiøse forhold i familien.
Jeg skriver det sidste med lidt forbehold, da jeg jo hverken kender dig
eller fyren.

> Jeg ved ikke helt, hvad jeg forventer kommer her af guldkorn Men mest
af
> alt, har jeg nok mest brug for at få det ud. Er der nogen der kan følge
det?

Jo, kan godt følge... Når du vil have det ud, så trykker det... hårdt!

> Kan det være en løsning, at vi begynder at fastsætte en fast aften, hvor
vi
> går tidligt i seng eller hvad? Det lyder godt nok noget grotesk og
> iscenesat, men kan det mon hjælpe?

Ikke før i har talt om der her.

> [...]
> for det har ingen af os lyst til på nogen måde. Vi ønsker bare at få vores

Naturligvis.

Fra : Dan Andersen

Dato : 17-10-03 09:37

Hejsa,

"Playlist" - http://www.soulconnected.dk/p.htm

I kunne prøve at udfylde denne "playlist" hver for sig, og så bytte. Skeamet
er nok mest beregnet til SM, men det indholder også en masse andre gode
punkter.

Mvh

Dan

Fra : PerX ...

Dato : 18-10-03 20:11

In article <3f8faa20$0$27363$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, a@a.a
says...
> Hejsa,
>
> "Playlist" - http://www.soulconnected.dk/p.htm

Endnu et skod site som forsøger at disable højre mussetast - tsk tsk

Fra : Polgara

Dato : 17-10-03 20:17

"Paul" <paul_fra_usenet@slettes.yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Polgara" <polgara@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej!

> endnu
>
> Har i kærlig fysisk kontakt i form af kys og kram?
Vi "mysser" meget og krammer rigtig meget, så vi har heldigvis meget fysisk
kontakt og holder begge meget af det.

> [...]
> er, hvis han synes der er et - og brug endelig den mest kærlige tone og
> facon du kan finde frem. Du skal endelig ikke pjatte med det, han synes

Nej, det har jeg ligesom forstået ikke er så smart

> Jamen, har du forsøgt? Hvad var resultatet?
> Har du slet ikke forsøgt? Hvorfor ikke?

Hvis jeg forsøger ender det helt sikkert i sex. Problemet er, at jeg har det
med at udsætte det "til i morgen".

> [...]
> til mænd som de er!
> Hentydninger og tilfældigheder overlader man til clairvoyante.

Skulle jeg bare sige: "Skat, skal vi ikke fastsætte datoen for vores bryllup
nu?" ??!! Her kommer der nok lige lidt for meget "Det er manden, der frier"
op i mig...., men jeg kan sagtens følge tanken.

> var
>
> Er han klar over det? Eller har du "antydet" det?

Det ved han heldigvis godt, for han har trods alt reageret på mine
hentydninger Og jeg har også spurgt ham ved flere lejligheder, om han
stadig vil giftes med mig, og det vil han jo; han siger bare ikke hvornår.
Jeg er bare begyndt at blive bange for, at grunden til at jeg har presset på
er for at "så bliver alt sikkert bedre" og vi skulle jo helst have løst
disse problemer inden - ikke?

> mine
>
> Positivt: Jeres forhold er ikke baseret på et sexliv, som siden er gået i
> stå. I har et venskab som fundament - går jeg ud fra?

Vi kendte hinanden inden vi blev kærester, men ikke specielt godt. Da vi
indledte vores forhold, blev vi hurtigt hinandens bedste venner og
fortrolige, hvilket vi har været lige siden - i hvert fald på de fleste
punkter.

> [...]
> religiøse forhold i familien.
> Jeg skriver det sidste med lidt forbehold, da jeg jo hverken kender dig

Min kæreste er 13 år ældre end mig, men vi har sikkert ca. lige meget
seksuel erfaring, og vi (måske mest mig) har været meget åben mht. mine
tidlige forhold - både følelsesmæssigt og seksuelt, så jeg ved selvfølgelig
ikke om jeg har været _for åben_...

> af
> det?
>
> Jo, kan godt følge... Når du vil have det ud, så trykker det... hårdt!

> vi
>
> Ikke før i har talt om der her.

Jeg kunne jo begynde om lidt. Nu har vi jo drukket en flaske rødvin osv.
osv............

Fra : Paul

Dato : 17-10-03 21:55

"Polgara" <polgara@mail.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> Vi "mysser" meget og krammer rigtig meget, så vi har heldigvis meget
fysisk
> kontakt og holder begge meget af det.

Godt. jeg spørger bare om det du ikke skrev i dit første indlæg.

<snip>

> Hvis jeg forsøger ender det helt sikkert i sex. Problemet er, at jeg har
det
> med at udsætte det "til i morgen".

Jamen, spørg dig selv, hvorfor?
Ikke at det kommer mig ved, naturligvis...

<snip>

> [...]
frier"
> op i mig...., men jeg kan sagtens følge tanken.

Der må da være noget du kan sige uden det ligefrem er dig, som frier til
ham.
"Skat, jeg kan egentlig godt tænke mig at blive gift om sommeren (eller
whatever) min yndlingsårstid, hvad med dig?"

<snip>

> [...]
> Jeg er bare begyndt at blive bange for, at grunden til at jeg har presset

> er for at "så bliver alt sikkert bedre" og vi skulle jo helst have løst

<snip>

Ah, der er lidt stress på damen.

> kæreste

OK, har du spurgt ham hvorfor det kun blev ved den ene gang?

<snip>

> [...]
> seksuel erfaring, og vi (måske mest mig) har været meget åben mht. mine
> tidlige forhold - både følelsesmæssigt og seksuelt, så jeg ved

Hmm, måske er han bare sådan lidt sat i sine seksuelle vaner? Men, det kan
da ikke skade at tale om hvilke andre ting i kunne prøve, hvis det er det du
vil?

> Jeg kunne jo begynde om lidt. Nu har vi jo drukket en flaske rødvin osv.
> osv............

Det lyder godt!

Iøvrigt, så *pyyyyh* - du fik det til at lyde lidt voldsommere end det
egentlig ser ud til.
Det skal helt sikkert glide når I bare får talt om tingene.

Fra : Mike

Dato : 17-10-03 08:35

Lyder godt nok som en svær situation, især da det for mig lyder som om
jeres sexuelle præferencer er forskellige. Man jeg kan varmt anbefale
et spil der hedder Udfordring (http://www.udfordring.dk)... Man skiftes
til at få en opgave (af sexuel og nogen gange lidt grænseoverskriden
karakter) som typisk skal udføres ugen efter. Man kan selv aftale inden
man går igang, hvad man vil være med til. Et spil kan køre ligeså lang
til man ønsker (1 år?), og hjalp et af mine tidligere forhold virklig
igang igen, hvad sex angår..

GL..

Fra : Polgara

Dato : 17-10-03 20:19

"Mike" <youwillgetit@ifyou.ask> skrev i en meddelelse
> [...]
> man går igang, hvad man vil være med til. Et spil kan køre ligeså lang
> til man ønsker (1 år?), og hjalp et af mine tidligere forhold virklig

Det er sikkert en meget god idé, men jeg tror aldrig jeg får ham med på den.
Han hader at spille lige gyldigt hvad, og han synes sikkert også det er lidt
for "kinky" at begynde at spille om vores sexliv

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 17-10-03 20:35

"Polgara" <polgara@mail.dk> wrote in message

> [...]
lidt
> for "kinky" at begynde at spille om vores sexliv

Helt ærligt! Hvad ved du om, hvad han synes? Giv ham dog en chance. Du skal
da ikke bare opgive på forhånd.

Ja, jeg bliver lidt harm. Det er altså kun fordi, jeg selv har den samme
tilbøjelighed, hvilket irriterer mig meget

Bare klø på!
-Michael.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 17-10-03 19:58

> [...]
> Det jeg mangler svar på er, hvorfor _jeg_ ikke har lyst til at tage
> initiativet, når jeg nu elsker ham og ønsker at være sammen med ham resten

Hvorfor er det et problem? Eller rettere, hvorfor er det så vigtigt for dig,
at I har et godt sexliv? Er det seksuel bekræftelse du ønsker? Er du bange
for, at det er symptom på et dårligt parforhold? Er det fordi
venner/veninder/medier forventer et aktivt sexliv? Sådanne tanker har jeg
selv haft. Jeg mener, hvis du ikke har lyst, hvorfor gøre et problem ud af
det? Hvorfor lave om på dig selv?

Jeg har haft problem med sexlivet i mit forhold, blot var det kun den ene
part som ikke havde lyst. Det var ikke sjovt. Vi har stadig ikke noget
sexliv - sådan cirka det samme som dig lige nu - men nu kan jeg til gengæld
nyde at vi nogle gange bare kæler for hinanden. Vores problem har været
(bl.a.), at der har været et mål vi skulle nå, hver gang i gik i gang. Det
ville blive en skuffelse, hvis vi ikke havde et fuldt gennemført samleje,
helst med orgasme til begge. Men det var mildest talt meget
præstations-fikseret. Det minder meget om det du skriver. Hvis man fra start
af har fokus på, at nu skal vi have sex, så kan man nemt miste lysten - det
sker i hvert fald for min kone og også i mindre grad for mig. Vi har mere
glæde af at nyde hinanden, og så se hvad der sker. Nogle gange sker der ikke
så meget, andre gange mere. Vi har bestemt ikke sex mere tit end før, men
det er blevet rarere på en måde - sådan mindre stressende.

Jeg kan bestemt ikke fortælle dig, hvad du skal gøre, men det lyder som om
du har et uopfyldt behov. Måske savner du i det hele taget noget mere
initiativ fra din mand, ikke bare i sengen. Laver i ellers andre ting
sammen? Hvad med en lille impulsiv ferie, en forlænget weekend måske. Ikke
for at dyrke sex, men for at være sammen på en anden måde end til hverdag.
Prøv at dyrke jeres fælles venner noget mere. Gå i byen sammen med jeres
fælles venner. Det er en god ide at kigge rigtig længe på sin partner -
sådan lidt på afstand så han/hun ikke bemærker det. Det kan blive intimt og
forførende. Kig også på de andre mænd. Det kan vække dit begær, og gøre dig
"lækker-sulten" når I kommer hjem.

Jeg tror ikke det skader at iscenesætte en aften, men tal åbent om
forventningerne. De bør ikke være for høje. Prøv eventuelt at gøre det lidt
sjovt, så I har noget at grine ad. Find selv på noget; men jeg fantaserer om
f.eks. at spille strip-poker, eller at holde et lille modeshow for hinanden.
I kunne også prøve at stå model (nøgen) for hinanden, medens den anden
prøver at tegne. Det behøver ikke nødvendigvis at ligne, men det giver
anledning til rigtigt at kigge på hinanden! Pointen er, at det skal være
selve processen, som giver glæde, ikke det som eventuelt kommer bagefter.

Hav tålmodighed og vær god ved dig selv.

Kærlig hilsen,
Michael.

Fra : Polgara

Dato : 17-10-03 20:28

"Michael Jørgensen" <ingen@ukendt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv haft. Jeg mener, hvis du ikke har lyst, hvorfor gøre et problem ud af

Det er helt sikkert kun fordi det begynder at gå _mig_ på. Det har jo ikke
været et problem i de første to år, men nu tænker jeg meget over det, og
dermed er det også et problem for mig. Det er jo ligesåmeget spørgsmålet om,
hvorfor det går mig på, at jeg ikke selv har lyst.

> [...]
det
> sker i hvert fald for min kone og også i mindre grad for mig.

Hver eneste gang vi "aftaler" at i nat skal vi bare dyrke den dejligste sex
(f.eks. når vi er i byen), mistede jeg bagefter fuldstændig lysten, så det
virker i hvert fald ikke for os, men derfor kan man godt aftale at have en
aften, man bruger på hinanden (uden pc'ere) uden at det nødvendigvis skal
ende i sex.

> [...]
og
> forførende. Kig også på de andre mænd. Det kan vække dit begær, og gøre

Det lyder faktisk som et meget godt råd. Det tidspunkt, hvor vi får mest
lyst til hinanden er faktisk, når vi er sammen med fælles venner og får lidt
rødvin.

> [...]
> selve processen, som giver glæde, ikke det som eventuelt kommer bagefter.

Jeg tror jeg vil prøve nogle forskellige ting lige nu Så kan jeg jo
altid indvie jer i morgen ......

Mange knus og tak for rådene indtil videre

Polgara...

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 20-10-03 07:19

"Polgara" <polgara@mail.dk> wrote in message
> Jeg tror jeg vil prøve nogle forskellige ting lige nu Så kan jeg jo
> altid indvie jer i morgen ......

Jeg er nysgerrig; jeg synes du skulle indfri dit løfte...

-Michael.

Fra : PerX ...

Dato : 18-10-03 20:11

In article <3f8ee5ff$0$9745$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
polgara@mail.dk says...
> Det jeg mangler svar på er, hvorfor _jeg_ ikke har lyst til at tage
> initiativet, når jeg nu elsker ham og ønsker at være sammen med ham resten
> af mit liv.

Skal man have lyst til sex med en man elsker? Eller er det mere et bror
søster forhold i har?

Fra : Bossy

Dato : 20-10-03 01:28

gad vide om det måske ikke er fordi at hunden får det sex du skulle have
haft...???