villige piger
Fra : Andropov

Dato : 16-10-03 14:14

En fyr som har mange piger kalder man en værre tyr. Men en pige som
har mange fyre kalder man villig og villig er negativt ladet.

Her i disse ligestillingstider mangler man vel ligesom et positivt
ladet udtryk for når kvinder er en værre tyr.

Det må være noget for kvinderne her i konferencen med at komme med et
bud på hvad man skal kalde det.....

Fra : Johan Wedell

Dato : 16-10-03 15:02

"Andropov" <andropov@ofir.dk> wrote in message
> En fyr som har mange piger kalder man en værre tyr. Men en pige som
> har mange fyre kalder man villig og villig er negativt ladet.

Nu generelliserer jeg lige lidt.

Kvinder kuer kvinder. Det er sjældent, at man hører en mand tale negativt om
en kvindes villighed (med mindre, at det er hans kone eller datter, eller
hvis hun alligevel ikke er villig nok til at ville noget med ham). Kvinder
derimod går meget op i om andre kvinder er billige, eller som en mand ville
sige: Har et godt forhold til deres seksualitet og mænd, og har en god
appetit. Om de mere frelste kvinder mangler disse kvaliteter, eller nægter
sig selv dem ved jeg ikke, (den kedelige, kuende tendens aftager dog vist
med alderen).

At en kvinde derimod vælger at undvære sex, hvis ikke det forgår i et godt
forankret forhold, er vel fornuftigt nok, hvis hun ikke vil udnyttes, eller
hvis andet (f.eks. tryghed) taler for det. Den slags kvinder har ikke ondt i
røven, for det er deres eget valg at lade være. Så min teori er, at de
kuende kvinder er dem, som ikke selv tør/magter at have det sexliv, som de
kunne ønske sig.

Selvom mænd så er mere positive overfor de "billige" kvinder, så får piben
dog en anden lyd, når der går parforhold i den. For man kan meget nemmere
føle sig i konkurrence med andre mænd, hvis ens kæreste er "billig", for
selvom hun måske har valgt at være 100% tro, så har hun jo været nem nok at
samle op tidligere. Nej, så er det nemmere med en forholdsvis kysk kæreste.

Jeg tror kvinder ville gøre sig meget bedre på arbejdsmarkedet og i politik,
hvis ikke de altid måtte være på vagt for misundelige "med-søstre". Men kan
de mon lære at behandle hinanden ordenligt, eller ligger den (i bund og
grund) selvkuende adfærd i generne?

Mvh Johan

PS: Nej, jeg kan da ikke skære alle over én kam.

Fra : nusle

Dato : 16-10-03 22:48

"Johan Wedell" <johan_wedell@stofanet.REMOVEdk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nu generelliserer jeg lige lidt.

Og det er ikke godt

> Kvinder kuer kvinder.

Da kun hvis kvinder lader dem - desuden kuer kvinder
også mænd, hvis de kan komme til det.

> Det er sjældent, at man hører en mand tale negativt om
> en kvindes villighed

Nej, det er det ikke - en kvindes villighed er kun helt
overordnet set okay, hvis den knytter sig til en bestemt
mand - hvis den bare er udtryk for hendes egen, selv-
stændige liderlighed - så er hun ude i noget grissefy,
og mister sin "status" som kæreste/partner potentiale
i rigtigt mange tilfælde.

> [...]
at
> samle op tidligere. Nej, så er det nemmere med en forholdsvis kysk

Netop - og dette er det største "problem" (altså for de
som lader sig gå på af det), og ikke at andre kvinder
får sure opstød. Det er nemlig ikke de mavesure
kvinder, den villige/letlevende/liderlige (hvad man så
end vælger at kalde det) engang vil ønske at indgå i
et parforhold med.

> [...]
kan
> de mon lære at behandle hinanden ordenligt, eller ligger den (i bund og

Hvorfor skulle man dog være på vagt - er det ikke at
tillægge den slags fnidder for stor betydning?

Og man bestemmer selv i nogen udstrækning, hvordan
andre behandler en - man har vel evnen til at sige til
eller fra.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 17-10-03 09:01

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message news:<3f8f125f$0$45351

> Da kun hvis kvinder lader dem - desuden kuer kvinder
> også mænd, hvis de kan komme til det.

Joan Ørting sagde i bigbrother igår at stærke kvinder finder svage
mænd og omvendt ellers kunne det ikke fungere. Det tror jeg hun kan
have noget ret i.
Hvis man tager hende Kathrine (som har temperament) fra bigbrother
hvis hun finder en mand der har en del temperament går der nok ged i
den fordi de begge farer op i en spids.

> [...]
> stændige liderlighed - så er hun ude i noget grissefy,
> og mister sin "status" som kæreste/partner potentiale

Men de fleste mænd når de har løbet hornene af sig så vil de have en
partner, hvor forholdet kan vare i flere år. Sådan er det såmænd også
med de fleste kvinder. Så de fleste går efter at finde en stabil
partner længere er den vel egentlig ikke. Nogle kvinder har jo også
løbet hornene af sig som teenagere og falder ligeledes til ro når de
kommer op i 20'erne.

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 12:20

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Joan Ørting sagde i bigbrother igår at stærke kvinder finder svage
> mænd og omvendt ellers kunne det ikke fungere. Det tror jeg hun kan
> have noget ret i.

Jeg er ikke enig.

> [...]
> partner længere er den vel egentlig ikke. Nogle kvinder har jo også
> løbet hornene af sig som teenagere og falder ligeledes til ro når de

Og hvad skulle villighed/liderlighed have med stabilitet at gøre?

mange hilsner
nusle

Fra : Per

Dato : 17-10-03 12:32

On Fri, 17 Oct 2003 13:19:47 +0200, nusle wrote:

> Og hvad skulle villighed/liderlighed have med stabilitet at gøre?
>
> mange hilsner
> nusle

Hmmm, nogen kvinder går fra manden når de har fået nok af ham
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
ander når de har fået for lidt

Jeg skal nok futte tilbage til vittighederne. Per

Fra : Andropov

Dato : 17-10-03 12:30

Nusle skrev:

> Joan Ørting sagde i bigbrother igår at stærke kvinder finder svage
> mænd og omvendt ellers kunne det ikke fungere. Det tror jeg hun kan
> have noget ret i.

Jeg er ikke enig.

Måske var hendes formulering lidt forkert.
Hun burde nok have sagt temperamentsfulde kvinder finder mindre
temperamentsfulde mænd. Kan du bedre acceptere det, at det er rigtigt
?

> [...]
> kommer op i 20'erne.

>Og hvad skulle villighed/liderlighed have med stabilitet at gøre?

Villighed bliver jo tit forbundet med en kvinde som tit skifter mænd.
Men kvinder som har været meget seksuelt aktive i teenageårene falder
nok også mere til ro når de kommer op i 20'erne.

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 12:40

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Måske var hendes formulering lidt forkert.
> Hun burde nok have sagt temperamentsfulde kvinder finder mindre
> temperamentsfulde mænd. Kan du bedre acceptere det, at det er rigtigt
> ?

Ja

> Villighed bliver jo tit forbundet med en kvinde som tit skifter mænd.
> Men kvinder som har været meget seksuelt aktive i teenageårene falder
> nok også mere til ro når de kommer op i 20'erne.

Jeg er skam ikke faldet til ro - det hører et parforhold til,
og hvorfor i himlens navn skulle der være forskel på ens
forhold til sex og liderlighed om man er 14 eller 40?

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 17-10-03 13:06

Nusle skrev:

> [...]

>og hvorfor i himlens navn skulle der være forskel på ens
>forhold til sex og liderlighed om man er 14 eller 40?

Men med hensyn til det med kyskhed, så går de fleste mænd nok efter en
kvinde hvor der er en rimelig chance for at det kan blive et længere
forhold.

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 13:08

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men med hensyn til det med kyskhed, så går de fleste mænd nok efter en
> kvinde hvor der er en rimelig chance for at det kan blive et længere
> forhold.

Hvorfor skulle en villig/lidelig kvinde ikke kunne være i
et længere forhold?

Kræver det at være i et forhold, at man er en kysk
kvinde?

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 18-10-03 15:15

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvorfor skulle en villig/lidelig kvinde ikke kunne være i
> et længere forhold?
>
> Kræver det at være i et forhold, at man er en kysk

Det er rædselsfuldt, et marreridt, at være partner til en
der ikke har lyst til sex, hvilket både mænd og kvinder her
i gruppen bla har udtrykt flere gange, så en kysk partner
er døden for et parforhold.

Jeg var gift med en kvinde, der havde lyst til sex
flere gange i døgnet, hvilket passede mig fotrinligt,
hun var kronisk-skrub-liderlig, bare hun fik øje på
noget aflangt, begyndte hun at tænke på sex og hvis
jeg ikke var i nærheden, tilfredstillede hun sig selv
med alt lige fra fingre, grydeskeer, porselainsfigurer
til tørre fytes stykker *GGG*

Skønt hun var så at sige kronisk, eller snarere latent
liderlig, var hun mig aldrig utro, men hun kunne
bolle med hvem som helst og få orgasme på orgasme
uden problemer, så det var ikke fordi jeg var den
"eneste" hun kunne få noget ud af det med, men fordi
hendes moral var, at hende og jeg var et par og utrskab
kunne ikke komme på tale,

MVH
Henning

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 20-10-03 03:24

andropov@ofir.dk (Andropov) wrote in

> Men med hensyn til det med kyskhed, så går de fleste mænd nok efter en
> kvinde hvor der er en rimelig chance for at det kan blive et længere
> forhold.

Jeg har altså virkeligt svært ved at forstå hvorfor der er et problem,
selvom min erfaring siger mig at der er.

Som Nusle har skrevet, så er det tit sådan, at kvinder der åbenlyst har
stor lyst til sex og ikke er interesseret i én fast partner på et givet
tidspunkt i deres liv, omtales temmeligt negativt og med meget lidt respekt
af ikke kun andre kvinder, men også af rigtigt mange mænd.
Samtidigt "ødelægger" de kvinder i mange tilfælde deres status som en
potentiel partner, også på længere sigt - Og det også tit selvom en fyr
ikke ved "selvsyn" kender til kvindernes mange skiftende partnere, men kun
bliver det fortalt.
Men en fyr der i en given periode af sit liv har mange skiftende partnere,
bliver jo af mange mænd betragtet som en rigtig tyr (i en positiv mening)
og lidt af en "helt" (selvom man jo også er noget misundelig på sådan en
fyr), og bliver af de fleste kvinder heller ikke betragtet negativt, højst
neutralt, og "ødelægger" heller ikke sine muligheder som evt. fremtidig
partner.

Jeg fatter virkeligt ikke hvorfor det skal være sådan, og imo er vi ikke
nået særligt langt med ligestillingen herhjemme, før end det bl.a. opfattes
på samme måde, lige meget om det er en kvinde eller en mand der har mange
partnere i en given periode af sit liv.

Mvh. Jan

Fra : Andropov

Dato : 17-10-03 13:20

Nusle skriver:

> [...]
> forhold.

>Hvorfor skulle en villig/lidelig kvinde ikke kunne være i

Det er der også nogle villig/ligerlig kvinder som kan.

>Kræver det at være i et forhold, at man er en kysk
>kvinde?

Det kræver blot at hun ikke har flere kærester samtidig fordi at sige
det lidt kort angående den ting.

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 13:47

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det er der også nogle villig/ligerlig kvinder som kan.

Mon ikke det gælder de fleste - man bliver jo heldigvis
ikke ude af stand til at elske inderligt, og knytte sig til
mennesker - bare fordi man har en stor appetit på sex.

> Det kræver blot at hun ikke har flere kærester samtidig fordi at sige
> det lidt kort angående den ting.

Og hvorfor skulle en villig/liderlig kvinde nødvendigvis
være sådan indrettet, at hun vil have flere kærester på
en gang?

Lad mig lige "state" noget: Mænd kuer ski' også kvinder
der er villige/liderlige, hvis de kan slippe afsted med det,
med præcis den samme himmelråbende mangel på
argumenter som du præsenterer her. Og det er for de
villige/liderlige kvinder et langt større "problem" (hvis
de lader det være det) end at andre kvinder får sure
opstød.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 17-10-03 20:22

Michael skrev:

> Her i disse ligestillingstider mangler man vel ligesom et positivt
> ladet udtryk for når kvinder er en værre tyr.

>Det er tankevækkende, at det biologiske udtryk for hun-tyr er 'ko'...

Når man så ser Sissal med Robert i spaen så har man svært ved at
forbinde hende med en ko :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-10-03 16:08

On 16 Oct 2003 06:14:18 -0700, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

>En fyr som har mange piger kalder man en værre tyr. Men en pige som
>har mange fyre kalder man villig og villig er negativt ladet.

tjaaa forklaringerne kan være mange men hvis vi gå back ti basick

så tror jeg at det er mandens fødsels opgave at sprede sine gener så
meget som muligt og det er kvindens at modtage dem fra den rigtige

mænd af natur mere opsøgene ind kvinder - hvis det er omvendt så
bliver vi små tåbelige mænd lidt forviret og nedeladene ...
nu er jeg jo faldet i BB og man kan jo se den stakkels karet mester er
i sjok :)))

men det kommer nu også an på den enkeltte kvinde - nogen kan bære at
være promiskuose andre kan ikke ... sprøgesmålet er hvorfor kvinden er
promiskuos - er det fordi hun er usikker og ikke kan li sig selv og
skal bekræftiges så er der noget grundligne sygt der nemt kommer i
fokus da hun ikke slev kan lide det hun gør og manden falder for det
meste også af på den .....

men jeg kender da kvinder op i 30 erne og over der ser godt ud har
gevaldige uddanelser masser af penge - som holder hog af elsker og det
går sgu fint - sådan er det bare ....hende jeg specilt tænker på hun
vil da skide på hvad folk tænker
hun er kloger ind de fleste bedre uddanet har flere penge også kan hun
li se sex eod :)

>Her i disse ligestillingstider

det er noget moderne noget hvor naturen ikke kan følge med

> mangler man vel ligesom et positivt
>ladet udtryk for når kvinder er en værre tyr.

jamen det er jo op til den enkelte efter som de fleste nu er tåber
.....så ...

>Det må være noget for kvinderne her i konferencen med at komme med et
>bud på hvad man skal kalde det.....

en kvinder der go til at score :) ? ja hvad kan man kalde det ? en
itng jeg har lagt mærke til som er fedt for kvinder så er det hvis de
kan få klør i en der allerede han en mand det er noget af de fedeste -
også hvis hun har brudt med en mand og han finder en anden Ohh så er
han bare den bedste igen ..... det fatter jeg ikke ?

--
Mv.
Bo M Mogensen

Stina Hofmann :"I øvrigt er det vigtigere at have en god røv, for brystmålet kræver at
de kigger op når man går forbi, mens røven kan registreres ud ad
øjenkrogen, mens de stadig fokuserer på skærmen."

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-03 18:19

In article <df29e838.0310160514.79347ecc@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...
> [...]
>
> Her i disse ligestillingstider mangler man vel ligesom et positivt
> ladet udtryk for når kvinder er en værre tyr.

Hvorfor det? Er der noget positivt over det? ;)

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 17-10-03 20:06

> [...]
> ladet udtryk for når kvinder er en værre tyr.

Det er tankevækkende, at det biologiske udtryk for hun-tyr er 'ko'...

-Michael.