Jazz :-)
Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 11-10-03 17:22

Hejsa.

I aftes var jeg for første gang til en jazz-koncert. Så vidt jeg kunne
vurdere, havde publikum en interessant sammensætning. Med få undtagelser var
de unge piger på 18-20 år og midaldrende mænd på 45-50 år.

Grunden til, jeg prøvede at lægge mærke til sammensætningen af publikum, er,
at jeg stadig har den ekstra billet liggende til en jule-jazz-koncert i
november, som jeg købte for at kunne invitere min dansepartner med. Som
nogle af jer måske husker, fik jeg lyst til at opleve en julekoncert en
torsdag aften, hvor jeg ellers skulle til dans på det eneste hold, hvor jeg
har en fast dansepartner.

Endnu har jeg ikke endeligt besluttet, om jeg vil føre min idé om at
invitere min unge dansepartner med til koncert ud i livet. Der er jo stadig
god tid.

Derimod må jeg nu erkende, at jeg synes, hun er en ganske sød og spændende
pige, som jeg godt kan falde for. Dermed har jeg nået et punkt, hvor jeg
skal være forsigtig, da aldersforskellen er temmelig stor, og jeg kun kender
hende fra den ugentlige danselektion. Som nogle af jer nok husker, var hun
19 år og jeg 41 år, da det kursus, hvor vi danser sammen, startede i
slutningen af august. Mit problem er nok, at jeg er meget alene og derfor
kan finde enhver køn pige spændende, som viser mig opmærksomhed.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jan Hansen

Dato : 12-10-03 09:01

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Glem det !
Aldersforskellen er alt for stor. Det er kun et "barn" på 19 du har fået fat
i.

Find dig hellere en "færdigpakke" en enlig mor i 40érne der ligesom dig er
ensom. En som du kan lytte til jazz sammen med.

Mvh Jan

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 12-10-03 10:45

"Jan Hansen" <hansenja@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Glem det !
> Aldersforskellen er alt for stor. Det er kun et "barn" på 19 du har fået
fat
> i.

Jeg kan kun erklære mig enig. Desværre er der ikke så meget at gøre ved det.

> Find dig hellere en "færdigpakke" en enlig mor i 40érne der ligesom dig er
> ensom.

Lettere skrevet end gjort, er min erfaring. Et mere realistisk alternativ er
nok, at jeg finder nogle aktiviteter, hvor jeg kan møde flere søde piger,
som jeg kan fordele min opmærksomhed på.

> En som du kan lytte til jazz sammen med.

Så meget interesserer jeg mig nu ikke for jazz. Jeg lod mig primært friste
af et godt tilbud, fordi jeg godt kan lide en god julekoncert. Et godt
alternativ kunne være en julekoncert med Lene Siel og Jesper Lundgaard
onsdag den 3. december, hvor billetter dog koster 273-313 kr, hvor
jule-jazzkoncerten kun kostede 150 kr.

Grunden til, jeg købte en ekstra billet for at kunne invitere min
dansepartner var nok den tanke, at jeg sikkert ville blive ked af det, hvis
hun hellere ville tage alene til koncert end danse med mig, og hun måske
alligevel havde sat sin torsdag aften af til mig. Det sidste er så ikke
rigtigt, da hun går på to hold torsdag aften.

Jeg burde selvfølgelig have ventet med at købe den ekstra billet, men
foretrak risikoen for at have en billet i overskud fremfor risikoen for at
komme til at mangle den på grund af, at jeg først får taget mig sammen til
at få den købt, når det er for sent. Under alle omstændigheder er
kulturoplevelser sjovere, når man ikke er alene om dem, og nu har jeg altså
en overskydende billet, som giver mig mulighed for at invitere én med til en
julekoncert - hvis jeg altså kendte nogen, der kunne være interesserede.

Et almindeligt problem, jeg har mødt flere gange, er, at langt de fleste,
der gerne tager til koncert eller tilsvarende kulturoplevelser, har et
socialt netværk at gøre det sammen med. For pigers vedkommende kan det være
veninder eller familien. Derfor finder jeg det ikke realistisk at finde én,
jeg kan invitere med, med mindre jeg direkte lejer en escortepige til
anledningen, og det tillader min økonomi ikke.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 10:49

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er 40 og man plejer jo at sige at 2 på 20 er bedre end 1 på 40 :)

>Det har jeg ikke hørt.

Mon ikke det er en de fleste har hørt.....

Men det er jo bare noget fis.

> Nå, spøg til side. Men der er nok alligevel en grund til at man siger
> ovenstående hvad angår mænd og det er fordi at de ikke går så meget op
> i alder.

>Jeg er ikke så sikker på, at vi mænd ikke går så meget op i alder -
ikke
>mindst vores egen alder. PerX går i hvert fald så meget op i pigens
alder,
>at han helst vil have piger, der er væsentligt yngre end ham selv.

Jeg tror at det Perx mente er at folk på hans egen alder er blevet for
borgerlige og kedelige og ikke det du skriver ovenover.

>Noget helt andet, som gør sig gældende i forhold til dans, er, at to
piger
>gerne danser med hinanden, mens to mænd nægter at gøre det.

Men det hænger jo sammen med at det værste en mand kan blive kaldt er:
bøsse
Ihvert fald hvis han ikke er det.
For kvinder betyder det vist ikke så meget at blive kaldt lesbisk.
Men det har nok noget at gøre med at vi skal pleje vores "rigtig mand
image".

> Nu nævnte du selv det med rynker og så nævnte jeg et andet tegn på at
> man er blevet ældre.

>Så vi mænd går måske alligevel mere op i alder, end vi generelt vil
være
>bekendt at erkende?

Jeg forstår ikke helt hvordan du udleder det ?

Jeg skrev nedenstående hvis du kigger tilbage i tråden:

"Jeg har selv mistet noget hår. Men det rører mig egentlig ikke hvis
kvinden ville droppe en efter nogle år, så ville man måske finde en
anden."

>Jeg går såmænd nok lige så meget op i alderen, og det giver mig
problemet
>med at forstå den opmærksomhed, jeg får fra nogle unge piger.

Men kvinder går nok gennemgående mere op i deres egen udseende end
mænd.
Hvis man holder sig til den regel med at kvinder skal være fra 0 -10
år yngre end en selv går man nok sjældent galt i byen.

>Det gør mig
>bange, fordi jeg er overbevist om, at de ser noget i mig, som jeg
slet ikke
>kan leve op til. Især kan jeg ikke genkende det billede, nogle piger
giver
>udtryk for, at de har af mig som værende sød.

>Jeg kender jo bedst mine
>skyggesider, som kan skabe ubehag eller gøre mig direkte farlig for
mine
>omgivelser, og jeg helst ikke vil udsætte andre for.

Men glem det med at du synes du har skyggesider. Hvis pigerne synes du
er sød må det vel være fordi du er det.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-10-03 13:35

> Mon ikke det er en de fleste har hørt.....

Jeg er ikke som folk er flest.

> Jeg tror at det Perx mente er at folk på hans egen alder er blevet for
> borgerlige og kedelige og ikke det du skriver ovenover.

Det er to sider af samme sag.

> For kvinder betyder det vist ikke så meget at blive kaldt lesbisk.

Det er jeg ikke så sikker på. Det er bare mere almindeligt for piger at have
slyngveninder og i det hele taget at være nært knyttet til deres veninder.

> Men det har nok noget at gøre med at vi skal pleje vores "rigtig mand
> image".

Jeg tror, det kommer sandheden nærmere. Det har nok mere at gøre med de to
køns forskellige følelsesmæssige behov. Dertil kommer, at visse mænd - uvist
af hvilken grund - er direkte voldelige overfor homoseksuelle mænd.

> Jeg forstår ikke helt hvordan du udleder det ?

Du skrev om forskellige tegn på, at vi er blevet ældre, såsom rynker og
hårtab. Det har ikke meget at gøre med f.eks. vore sociale færdigheder eller
interesser. Jeg mindes heller ikke, nogen unge piger har sagt noget om mit
hårtab, mens jeg selv har haft svært ved at acceptere min bare plet i håret.

> Men kvinder går nok gennemgående mere op i deres egen udseende end
> mænd.

Det er nok rigtigt, selvom mænd også kan være ganske forfængelige. Det er
jeg på sin vis selv.

> Hvis man holder sig til den regel med at kvinder skal være fra 0 -10
> år yngre end en selv går man nok sjældent galt i byen.

Efter min mening afhænger det meget af, hvad man skal være fælles om.
Personligt har jeg hygget mig meget med fritidsaktiviteter, som jeg har
dyrket sammen med flere piger, som var omkring 20 år yngre end mig. Der sker
nok mere, fordi de unge mennesker har
mere energi og mod til at prøve noget nyt end vi (lidt) ældre mennesker, og
det smitter.

På vej hjem fra dans om torsdagen tænker jeg tit på, at mens jeg jo er 42
år, ser de andre på mit hold ikke ud til at være over 25 år, og min
dansepartner ser ud til at være én af de yngste. Til gengæld ser det for mig
ud til, at min dansepartner er den eneste på det efterfølgende hold for
letøvede, der er under 30 år. Nogle gange kommer jeg til at more mig med at
tænke på, hvad min dansepartner kan kalde mig, når en pige på 23 år kan
kalde Mic en gammel gris på 40 år, selvom han i virkeligheden kun er 36 år.

På den anden side har jeg lidt svært ved at forholde mig til, at selvom hun
og jeg danser mindst lige så godt sammen, som de andre par gør, hvor de
fleste vist også er par udenfor dansesalen, er det meget usandsynligt, vi
kommer til at danse sammen i den virkelige verden. Jeg ønskede mest at gå
til selskabsdans for at kunne begå mig til såkaldte enkeballer for enlige og
danseglade, selvom jeg da også gerne ville kunne danse med lidt yngre piger,
hvis jeg skulle blive relevant.

> Men glem det med at du synes du har skyggesider. Hvis pigerne synes du
> er sød må det vel være fordi du er det.

Sådan burde jeg tænke, men jeg må bare konstatere, at det gør jeg ikke. Jeg
tænker mere, at de kun kan lide mig, fordi de ikke kender mine skyggesider.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 12-10-03 16:05

In article <3f890a26$0$29383$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
hansenja@hotmail.com says...

> [...]
>
> Find dig hellere en "færdigpakke" en enlig mor i 40érne der ligesom dig er
> ensom. En som du kan lytte til jazz sammen med.

Så er de småborgerlige fordomsfulde naboer også gladere for det.

Fra : Andropov

Dato : 12-10-03 10:04

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message news:<3f882f09

> I aftes var jeg for første gang til en jazz-koncert. Så vidt jeg kunne
> vurdere, havde publikum en interessant sammensætning. Med få undtagelser var
> de unge piger på 18-20 år og midaldrende mænd på 45-50 år.

Jeg tror at kvinden højst skal være 10 år yngre end en selv for at det
går og hun skal helst ikke være ældre end en selv. Sådan vil jeg mene
kvinder selv tænker stort set. Os mænd er jo nok stort set ligeglad
med alder. Men kvinder er jo lidt specielle på det område. Sådan rent
logisk burde kvinder finde en mand som var 5 år yngre end dem selv
fordi så ville de ikke blive ensomme på deres gamle dage hvis ellers
ægteskabet holder livet ud.

Fra : Hanne L

Dato : 12-10-03 15:33

Andropov skrev

> Jeg tror at kvinden højst skal være 10 år yngre end en selv for at det
> går og hun skal helst ikke være ældre end en selv.

Hvorfor må hun ikke være ældre?

> Sådan vil jeg mene
> kvinder selv tænker stort set. Os mænd er jo nok stort set ligeglad
> med alder. Men kvinder er jo lidt specielle på det område.

Hvad bygger du det på?

> Sådan rent
> logisk burde kvinder finde en mand som var 5 år yngre end dem selv
> fordi så ville de ikke blive ensomme på deres gamle dage hvis ellers
> ægteskabet holder livet ud.

De fleste af mine kærester har været yngre end jeg, ofte 4-5 år.
Jeg tror, min grænse går ved, at han er 6-7 år yngre, men ved
det reelt ikke. Det kommer jo også an på, hvem han er.
Men jeg ville ikke "gide" nogen, der var meget yngre, f.eks
10 år. Det er mest en forestilling om, at hans livserfaring og
-betingelser vil være så væsentligt anderledes end mine, at vi
måske kun havde det seksuelle til fælles, og det er ikke nok
for mig. Desuden tænder jeg ikke på unge, glatte ansigter. Der
må godt være tegn, rynker, på, at han har levet.

Det med levealderen passer, fordi vi kvinder lever længere end
mænd. Og så er der lige det med potensen og den seksuelle
lyst

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : PerX ...

Dato : 12-10-03 16:13

In article <bmboj6$erc$4@sunsite.dk>, maanelys@mail.dk says...
> Andropov skrev

> Hvorfor må hun ikke være ældre?

For mit vedkomne syntes jeg ikke jeg har en brik til fældes med
jævnaldrende,så hvis de blev ældre ville jeg kun gå ud fra det blev
"værre".

> Men jeg ville ikke "gide" nogen, der var meget yngre, f.eks
> 10 år.

Jeg er ikke sikker på jeg ville 'gide' nogen der ikke var mindt 10 år
yngre.

> Det er mest en forestilling om, at hans livserfaring og
> -betingelser vil være så væsentligt anderledes end mine,

Men ligesom dig er det også kun en forestilling (fordom?) om hvordan
andre nok er på forskellige livstrin (hvilket jeg egentlig burde vide er
ikke sikkert - oh well :)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 12-10-03 18:07

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> For mit vedkomne syntes jeg ikke jeg har en brik til fældes med
> jævnaldrende,så hvis de blev ældre ville jeg kun gå ud fra det blev
> "værre".

Gad vide, om det har ret meget med alder at gøre - generelt set?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 13-10-03 15:10

In article <3f89918c$0$45361$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
brahbech@post8.tele.dk says...

> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Gad vide, om det har ret meget med alder at gøre - generelt set?

Det har noget med programmeringen af 'wetwaren' at gøre, og generelt
bruger folk alderen som en hurtige pejlepind - men det er meget upræcist
og langt hen af vejen meget fordomme :)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-10-03 17:55

> Det har noget med programmeringen af 'wetwaren' at gøre, og generelt
> bruger folk alderen som en hurtige pejlepind - men det er meget upræcist
> og langt hen af vejen meget fordomme :)

Netop i forhold til interesser synes jeg nok, mange interesseområder spreder
sig over mange aldersgrupper. Der er andre kriterier, hvor alderen generelt
betyder mere, ikke mindst erfaringer og modenhed.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 13-10-03 20:21

In article <3f8ad8ff$0$29315$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
brahbech@post8.tele.dk says...

> [...]
> sig over mange aldersgrupper. Der er andre kriterier, hvor alderen generelt
> betyder mere, ikke mindst erfaringer og modenhed.

Jeg ser med frygt frem til tredserne hvor jeg går udfra jeg er erfaren og
moden.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-10-03 09:01

> Jeg ser med frygt frem til tredserne hvor jeg går udfra jeg er erfaren og
> moden.

Har du da ikke opnået nogen erfaring indtil nu? Det kendskab, jeg har fået
til dig i dette forum, tyder i hvert fald på, du har en anden og nok mere
"voksen" adfærd end de fleste unge mennesker på 15-25 år. Dermed er du
formodentlig mere erfaren og moden, end de er.

Desværre er de erfaringer, du og jeg har flest af, ganske ubehagelige
erfaringer, der har gjort os noget forbeholdne og usikre på egen dømmekraft.
Den modenhed, vi trods alt har opnået, kommer sikkert mest til udtryk ved,
at vi er opmærksomme på, at der kommer en ny dag i morgen, hvor vi helst
ikke vil fortryde alt for meget. Den modenhed kan også kaldes fornuften.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-03 03:34

In article <3f8bb79a$0$45369$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
brahbech@post8.tele.dk says...

> [...]
> "voksen" adfærd end de fleste unge mennesker på 15-25 år. Dermed er du
> formodentlig mere erfaren og moden, end de er.

Ja det har jeg jo nok. Modenhed er jo åbenbart noget over en bred kam.
Måske er jeg bare følesmæssig umoden :)

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 14:19

Børge skrev:

> [...]

at have
>slyngveninder og i det hele taget at være nært knyttet til deres

Jo, men mænd er jo nærmest bange for at det skal ødelægge deres image.
Det synes jeg ikke kvinder er i helt så høj grad.

> [...]

>køns forskellige følelsesmæssige behov.

> Dertil kommer, at visse mænd - uvist
>af hvilken grund - er direkte voldelige overfor homoseksuelle mænd.

Ja, det forstår jeg heller ikke.
Pædofile kan man godt forstå nogle kan blive voldelige over for på
grund af overgreb mod børn. Men bøsser generer vel ingen.

> Jeg forstår ikke helt hvordan du udleder det ?

>Du skrev om forskellige tegn på, at vi er blevet ældre, såsom rynker
og
>hårtab.

Men det skrev jeg på grund af noget tidligere i tråden.

> Hvis man holder sig til den regel med at kvinder skal være fra 0 -10
> år yngre end en selv går man nok sjældent galt i byen.

>Efter min mening afhænger det meget af, hvad man skal være fælles om.

Jeg tænker på en man skal være i et parforhold sammen med.

> [...]
Der sker
>nok mere, fordi de unge mennesker har
>mere energi og mod til at prøve noget nyt end vi (lidt) ældre

Ja, man bliver på den måde ung med de unge.

> [...]

> når en pige på 23 år kan
>kalde Mic en gammel gris på 40 år, selvom han i virkeligheden kun er

Man kan åbenbart hurtigt komme i gammel gris alderen :)
Men det kvindemenneske var i det hele taget lidt speciel.
Hun kunne godt skælde Mic huden fuld, men hvis hun fik lidt svar på
tiltale brugte hun det gamle kvindetrick med at få vand i øjnene.

> [...]
enlige og
>danseglade, selvom jeg da også gerne ville kunne danse med lidt yngre

Ellers må du eventuelt kvalificere dig til at komme i blandt de
letøvede hvor alderen åbenbart er lidt højere.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-10-03 14:57

> Jo, men mænd er jo nærmest bange for at det skal ødelægge deres image.
> Det synes jeg ikke kvinder er i helt så høj grad.

Der er nok mere forskel på hvilket image, der helst ikke må ødelægges.

> Jeg tænker på en man skal være i et parforhold sammen med.

Det bliver først relevant langt senere, når man har fundet ud af, om der er
noget at bygge et parforhold på.

> Man kan åbenbart hurtigt komme i gammel gris alderen :)
> Men det kvindemenneske var i det hele taget lidt speciel.

OK

> Ellers må du eventuelt kvalificere dig til at komme i blandt de
> letøvede hvor alderen åbenbart er lidt højere.

Det er da bedre at acceptere at være den ældste på holdet, som danser med én
af de yngste og kønneste piger på holdet. Hvis det er tilladt at være 40 år
på holdet på ung dans for letøvede, må det også være tilladt på
begynderholdet.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Hanne L

Dato : 13-10-03 21:42

PerX skrev

Hanne L skrev

> For mit vedkomne syntes jeg ikke jeg har en brik til fældes med
> jævnaldrende,så hvis de blev ældre ville jeg kun gå ud fra det blev
> "værre".

Nu ville det hjælpe svært, hvis jeg vidste, hvor gammel du er?
(Selv er jeg 52)
Er det, fordi dem på din alder er for "gamle i hovedet" til dig?
Er for optaget af kone, børn og job? Eller andre ting?

Der kan f.eks. sagtens være gang i nogen på min alder,
mens meget yngre kan være utroligt satte. Desværre er
det min erfaring, at mange mænd i min alder enten er
meget gamle og kedelige, eller også prøver de at være
pinligt ungdommeligt (skyd mig bare! *GGG*)

> Jeg er ikke sikker på jeg ville 'gide' nogen der ikke var mindt 10 år
> yngre.

Hvor gammel er du så? Ellers kan jeg ikke spørge.

> Men ligesom dig er det også kun en forestilling (fordom?) om hvordan
> andre nok er på forskellige livstrin (hvilket jeg egentlig burde vide er
> ikke sikkert - oh well :)

Det er vel ikke en fordom, at der er forskel på at have været
ung i slutningen af 60érne fremfor i slutningen af 70érne?
Samfundet var meget forskelligt i de to årtier.

Men det er rigtigt, at en 30-årig kan have mere livserfaring
end en 40-årig, hvis denne f.eks. har levet meget beskyttet.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-10-03 09:20

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ville det hjælpe svært, hvis jeg vidste, hvor gammel du er?

Så vidt jeg husker, er PerX omkring 40 år og dermed nogenlunde jævnaldrende
med Andropov og jeg.

> Er det, fordi dem på din alder er for "gamle i hovedet" til dig?
> Er for optaget af kone, børn og job? Eller andre ting?

For mit vedkommende må jeg erkende, at jeg er (for) meget optaget af
udseendet hos de unge piger. Derudover ved jeg ikke helt, hvad der er "galt"
med pigerne på min egen alder, udover de virker mere enten tilbageholdende
eller dominerende sammenlignet med de unge piger. Hos de enlige piger har de
dårlige erfaringer med de mænd, de har kendt, nok sat sine spor.

Omvendt bliver jeg selv bange og løber billedligt talt skrigende bort, når
en mulighed for et venskab, som kan føre til parforhold, bliver så
realistisk, at jeg føler, det stiller nogle krav til mig, som jeg ikke føler
mig i stand til at opfylde. Det er meget lettere at drømme om
kærlighedsforhold, som er for urealistiske til at kunne blive til noget i
praksis.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 10:31

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> For mit vedkommende må jeg erkende, at jeg er (for) meget optaget af
> udseendet hos de unge piger.

Sådan har min far det også - han mener det kommer sig af,
at det er ved at være 20 år siden han sidst havde en kvinde,
så han tænder stadig på kvinder i den aldersgruppe, hvor
han "slap" (i hans tilfælde er det kvinder i begyndelsen af
30'erne, og han er selv snart 60). Det lyder da meget logisk
i mine ører - og jeg kan også godt se, at yngre mennesker
altid har kroppe der er mere "indbydende", hvis man ikke
tillægger erfaring, historie og "tidens tand" lige så stor, eller
større, betydning end et tilsyneladende "lydefrit" udseende.

Jeg har været så "heldig", at jeg allerede som teenager
begyndte at kunne lide at se karakter i en mands ansigt.
Og jeg kan stadig lide at kunne se den historie, hans liv
har sat i hans "rynker" osv. Det er sikkert altsammen
begyndt med Sean Connery *GGG*

Det betyder at jeg godt overfladisk set kan synes at en
ung mand har en lækker krop, men det er ikke det jeg
tiltrækkes af. Derfor har jeg det sikkert også "nemmere",
end du f.eks. har det - for jeg har ikke så mange kriterier
i den retning, og derfor er der ikke så meget lige på det
område for en mand at leve op til i relation til mig (hvis
bare jeg ellers kan lide hvad jeg ser, og det kan være
vildt forskelligt *S*).

> Derudover ved jeg ikke helt, hvad der er "galt"
> med pigerne på min egen alder, udover de virker mere enten tilbageholdende
> eller dominerende sammenlignet med de unge piger.

Jamen, tilbageholdenheden handler nok om at de ved
der også er en dag imorgen - det hele behøver ikke ske
i dag.

Som du selv skriver:
[...]

Og mht. den mere dominerende adfærd, tror jeg nok en
kvinde på 40 år ved mere om sig selv og verden generelt,
end en pige på 20 år - og derfor træder hun da helt na-
turligt mere i karakter og siger mere fra/til.

> Hos de enlige piger har de
> dårlige erfaringer med de mænd, de har kendt, nok sat sine spor.

Ligesom du har dine dårlige erfaringer. Glem ikke at hos
de enlige piger har de gode erfaringer med mænd også
sat sine spor

(Selvom det ikke lige er dem f.eks. jeg fokuserer mest
på i denne tid *S*)

> [...]
> mig i stand til at opfylde. Det er meget lettere at drømme om
> kærlighedsforhold, som er for urealistiske til at kunne blive til noget i

Det tror jeg er en vigtig pointe - og jeg tror jeg ligger
under for lidt af det samme, jeg har det så bare med at
der gerne må være lidt "fejl" ved manden, så jeg ikke
panikker og føler mig "uværdig".

Jeg kan f.eks. nævne ting som rygning, som jeg har
"prøvet" at acceptere i forelskelsesfasen, når sand-
heden er, at jeg hader det helt fanatisk. Altså andre
må gøre som de vil, men at kysse med en ryger er
bare det klammeste *uaarrrrrkkkk*.

Jeg tror at det handler om, at jeg dybest set ikke har
det selvværd (selvtilliden synes jeg ikke fejler noget,
men der er forskel på selvtillid og selvværd), som skal
til for hele vejen igennem at føle mig "værdig" til den
mand jeg kunne ønske mig at være i relation til - og
derfor vælger jeg mænd med "handicaps" (set i forhold
til mig - ikke handicaps som ordet normalt dækker over),
på sæt og vis er forholdet så allerede på gyngende grund
fra dag 1. Det er min lille sikkerhedsventil - så gør det
ikke så meget, hvis det alligevel ikke skal være. Og jeg
investerer f.eks. så heller ikke mig selv 100 %.

Når jeg f.eks. støder på en fyr, som ser rigtig dejlig
ud, er høj (som jeg er helt vild med), som ikke ryger,
ikke har problemer med alkohol og som bare har et
"godt" liv - så er jeg allerede ved at panikke, og hvis
han tilmed virker intelligent og kan engelsk (som jeg
synes er et _fedt_ sprog) - så er jeg allerede usikker
så det hæmmer mig helt vildt, og jeg får mest af alt
lyst til at stikke halen mellem benene og bare gemme
mig, for det kan da ikke være "rigtigt"... og bla.. bla..

Jeg tror, at vi alle har vores "hang-ups", de er bare
ikke de samme, og derfor har jeg prøvet mere af end
f.eks. du. Men det gør jo ikke min fremgangsmåde
bedre end din. Hvis du finder dit livs udkårne inden-
for de næste par år, kan det endda tænkes, at din
fremgangsmåde vil vise sig at have været bedre end
min.

mange hilsner
nusle

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-10-03 11:20

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> i den retning, og derfor er der ikke så meget lige på det
> område for en mand at leve op til i relation til mig

Jeg forstår ikke, det skulle gøre det "nemmere". Det er da noget lettere at
kigge på en persons udseende end indre værdier.

> Jamen, tilbageholdenheden handler nok om at de ved
> der også er en dag imorgen - det hele behøver ikke ske
> i dag.

Sådan kan det selvfølgelig godt formuleres. Den tilbageholdenhed, jeg
oplever som ganske ubehagelig, fokuserer mest på, at man skal være fornuftig
og ikke løbe nogen unødvendig risiko.

> Og mht. den mere dominerende adfærd, tror jeg nok en
> kvinde på 40 år ved mere om sig selv og verden generelt,

Den dominerende adfærd ser jeg mere som udtryk for, at hun ikke ved nok om
sig selv og derfor er nødt til at holde sig indenfor de område af hende
selv, som hun kender. Den dominerende adfærd viser mig mest, at hun ikke vil
finde sig i noget og kræver fuld kontrol over alle aspekter af sit liv.

En pige på 20 år kan også være dominerende, men det er formodentlig mere
almindeligt blandt kvinder, der har følt sig svigtet for mange gange og
mistet for meget.

> Ligesom du har dine dårlige erfaringer.

Naturligvis, men det ser jeg jo ikke hos pigerne.

> [...]
> til for hele vejen igennem at føle mig "værdig" til den
> mand jeg kunne ønske mig at være i relation til

Jeg har det nok på samme måde med de piger, jeg kunne ønske mig et nærmere
forhold til.

> ... jeg får mest af alt
> lyst til at stikke halen mellem benene og bare gemme
> mig, for det kan da ikke være "rigtigt"... og bla.. bla..

Det kender jeg lidt for godt, bortset fra jeg faktisk flygter.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 11:48

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg forstår ikke, det skulle gøre det "nemmere". Det er da noget lettere
at
> kigge på en persons udseende end indre værdier.

Det mener jeg så ikke, for det tager længere tid at afdække
de indre værdier, og derfor længere tid at "afvise" mulig-
heden.

Hvor nogle måske afviser en potentiel partner allerede pga.
hårfarve eller brysternes størrelse - bruger jeg tid på at
lære vedkommende at kende, og afviser måske først efter
1-3 mdr. Så langt kommer man ikke, hvis man afviser pga.
udseendet.

> Sådan kan det selvfølgelig godt formuleres. Den tilbageholdenhed, jeg
> oplever som ganske ubehagelig, fokuserer mest på, at man skal være
fornuftig
> og ikke løbe nogen unødvendig risiko.

Jamen, sådan gør du jo selv - prøver at være fornuftig og
ikke løbe en risiko.

> [...]
vil
> finde sig i noget og kræver fuld kontrol over alle aspekter af sit liv.

Kan det ikke tænkes, at det ikke altid forholder sig sådan?
Men at kvinden bare ved hvad hun vil, og hvordan hun
selv forholder sig til tingene - og derfor "skærer igennem"
på et tidligere tidspunkt end f.eks. en ung pige ville.

> En pige på 20 år kan også være dominerende, men det er formodentlig mere
> almindeligt blandt kvinder, der har følt sig svigtet for mange gange og
> mistet for meget.

Hvorfor skulle det være det - jeg kender da kvinder som
har været i fast forhold stort set hele deres voksenliv, og
som stadig er det, og som er dominerende - ret meget
faktisk

> Naturligvis, men det ser jeg jo ikke hos pigerne.

Nej, men det betyder ikke, at det ikke kan være der.

> Jeg har det nok på samme måde med de piger, jeg kunne ønske mig et nærmere
> forhold til.

Scary *S*

> Det kender jeg lidt for godt, bortset fra jeg faktisk flygter.

Netop - jeg når måske lidt længere, men kommer ikke i mål

mange hilsner
nusle

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-10-03 14:09

> [...]
> lære vedkommende at kende, og afviser måske først efter
> 1-3 mdr. Så langt kommer man ikke, hvis man afviser pga.

Det er rigtigt, og netop derfor mener jeg, der er nemmere at afvise på
udseendet end bruge 1-3 måneder på en vurdering af indre værdier.

Siden jeg skrev mine tidligere kommentarer om mit torsdags-dansehold, kom
jeg til at tænke på noget, der måske - måske ikke - også er relevant i denne
forbindelse. Det var, at en væsentlig grund til, at jeg begyndte at finde
min dansepartner spændende, var en anden køn, ung pige, som jeg følte mig
lidt tiltrukket af, men da hun har sin egen jævnaldrende dansepartner, som
tilsyneladende også er hendes kæreste, kiggede jeg nærmere på min egen
dansepartner og blev enig med mig selv om, at selvom hun ikke har den anden
piges former og krøllede, mellemblonde hår, har hun nogle dejlige blå øjne
og langt mørkt hår, og hun er da én af de kønneste piger på holdet. Dermed
kan jeg give hende min fulde opmærksomhed i stedet for at kigge på holdets
andre piger, og det er hun vist også glad for.

> Jamen, sådan gør du jo selv - prøver at være fornuftig og
> ikke løbe en risiko.

Jeg forsøger mere at begrænse det, da jeg ikke synes, jeg har fået noget
godt ud mine bestræbelser på at være fornuftig og undgå enhver risiko.

> Kan det ikke tænkes, at det ikke altid forholder sig sådan?

Det er muligt.

> Men at kvinden bare ved hvad hun vil, og hvordan hun
> selv forholder sig til tingene - og derfor "skærer igennem"
> på et tidligere tidspunkt end f.eks. en ung pige ville.

Jo - omend hun ofte ved mest om, hvad hun ikke vil acceptere. Dog er din
formulering nok mere rigtig, idet det føles som ubehagelig dominans, når hun
udviser den beskrevne adfærd uden tanke for den anden part eller kritik af
sig selv.

> Nej, men det betyder ikke, at det ikke kan være der.

I mine øjne er det en anden diskussion, som vi nu fører i andre indlæg.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jokum

Dato : 14-10-03 14:38

> [...]
> lære vedkommende at kende, og afviser måske først efter
> 1-3 mdr. Så langt kommer man ikke, hvis man afviser pga.

Den der med skønhed kommer indefra, er det ikke noget grimme mennesker har
opfundet?

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 14:42

"Jokum" <jokum@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Den der med skønhed kommer indefra, er det ikke noget grimme mennesker har
> opfundet?

Den der med at skønhed skulle være bedre end indhold,
er det ikke noget dumme mennesker har opfundet?

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-03 03:20

In article <3f8bc295$0$9755$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...
> Det tror jeg er en vigtig pointe - og jeg tror jeg ligger
> under for lidt af det samme, jeg har det så bare med at
> der gerne må være lidt "fejl" ved manden, så jeg ikke
> panikker og føler mig "uværdig".

Hmmmmmmm.... *G*

Fra : Hanne L

Dato : 22-10-03 21:57

Boerge Rahbech Jensen skrev

Hanne L skrev

> Så vidt jeg husker, er PerX omkring 40 år og dermed nogenlunde jævnaldrende
> med Andropov og jeg.

Ok, det giver et bedre billede af ham og jer.

> For mit vedkommende må jeg erkende, at jeg er (for) meget optaget af
> udseendet hos de unge piger.

Ja, det siger jo ikke så meget om, hvad hun indeholder.

> [...]
> unge piger. Hos de enlige piger har de dårlige erfaringer med
> de mænd, de har kendt, nok sat sine spor.

Alle kan vel genkende, at ens erfaringer påvirker, hvordan
man handler næste gang, man kommer i samme situation.
Har man et forlist forhold bag sig, tror man ikke straks, næste
gang man møder en mand, at det er den store kærlighed, der
vil vare resten af livet. Man ser lige det hele lidt an og venter
med at investere alle sine følelser med det samme. Det er et
naturligt selvforsvar, en passen på sig selv, som er fornuftig
nok, så længe det ikke går over gevind, så man afviser
kærligheden totalt. Den er for livsbekræftende og skal
prøves igen og igen og igen....... *SSS*.

Børge: Hellere mærke, at det gør ondt, men kunne sige,
at man har levet, end ikke at have levet og oplevet.

> [...]
> mig i stand til at opfylde. Det er meget lettere at drømme om
> kærlighedsforhold, som er for urealistiske til at kunne blive til noget i

Det er jo sådan noget, teenagere gør, når de forelsker sig i
uopnåelige popstjerner og skuespillere. Det er ufarligt, fordi
det aldrig kan blive til noget.
Jeg kan ikke forstå, det skulle være lettere, fordi det for mig
ville betyde, at jo mere jeg drømte, jo tungere ville det føles,
at det ikke blev til virkelighed. Nej, giv mig en mand af kød
og blod, jeg kan gramse og kysse på *GGG*.

Men sådan som jeg efterhånden kan læse, du fungerer,
kan jeg forstå, virkeligheden ville være mere smertefuld
for dig, fordi det sandsynligvis, med alle dine barrierer og
undskyldninger, ville ende med et nederlag.

Mvh
Hanne L

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-10-03 10:13

"Hanne L" <maanelysfjernmig@invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det siger jo ikke så meget om, hvad hun indeholder.

Det kan jeg godt tilslutte mig - i hvert fald intellektuelt.

> [...]
> vil vare resten af livet. Man ser lige det hele lidt an og venter
> med at investere alle sine følelser med det samme.

Det kan jeg sådan set godt acceptere. Det er noget værre, når reaktionerne
bærer mest præg af grænsesætning, hvor vedkommende ikke vil finde sig i
noget.

> Børge: Hellere mærke, at det gør ondt, men kunne sige,
> at man har levet, end ikke at have levet og oplevet.

Det er bl.a. dét, jeg ikke rigtigt kan forstå. Jeg forstår heller ikke, at
det skulle være vigtigt for mig at prøve noget, der synes at have påført
mange andre mennesker store psykiske smerter.

> Men sådan som jeg efterhånden kan læse, du fungerer,
> kan jeg forstå, virkeligheden ville være mere smertefuld
> for dig, fordi det sandsynligvis, med alle dine barrierer og
> undskyldninger, ville ende med et nederlag.

Det kan jeg ikke forholde mig til - anset hvor mange, der gentager noget
tilsvarende.

For Gud ved hvilken gang: Det mest smertefulde for mig er, når jeg møder en
sød pige, som også synes at vise mig interesse, og jeg ikke aner, hvad jeg
skal stille op med den mulige gensidige interesse. Når jeg spørger i denne
gruppe, er det typiske svar, at jeg bare skal bolle hende, altså "brug og
smid væk". Hvordan jeg så får hende med hjem endsige i seng melder historien
intet om, og jeg synes heller ikke lige, det er en god måde at behandle
andre mennesker på. Det bliver så udlagt som selvynk og ikke at ville noget.
Nå, det tjener ikke noget formål at begynde den diskussion igen. For alle
andre er det åbenbart lykken at møde en tilfældig pige, gå i seng med hende
og smide hende ud igen, ligesom det åbenbart er lykken at gå fra det ene
kortvarige forhold til det andet. Hvorfor ved jeg ikke, og jeg kan sådan set
også være ligeglad. Senest er der en pige fra et andet forum på internettet,
der har tilkendegivet, hun gerne vil møde mig i Randers Regnskov en dag,
hvilket jeg accepterede, idet jeg stort set gav hende lov til at bestemme
tidspunktet.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 23-10-03 15:16

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev

Hej Børge

> Det er bl.a. dét, jeg ikke rigtigt kan forstå. Jeg forstår heller ikke, at
> det skulle være vigtigt for mig at prøve noget, der synes at have påført
> mange andre mennesker store psykiske smerter.

Men det har påført endnu flere mennesker en enorm glæde, styrke osv. Se ikke
kun på det negative!

> [...]
> sød pige, som også synes at vise mig interesse, og jeg ikke aner, hvad jeg
> skal stille op med den mulige gensidige interesse.

Stil op præcis hvad du har lyst til at stille op. Vi kan ikke give dig
svaret. Har du lyst til at være totalt passiv og lade hende styre hvad der
skal ske eller om der skal ske noget - så gør det sådan. Det er ikke sikkert
det virker, men hvem ved, måske en dag...

Men har du mere lyst til at have indflydelse på hvad der skal ske, skal du
jo anvende dine taleorganer til at kommunikere med pigen. Fortæl hvad du har
lyst til at fortælle. Har du svært ved at have fokus placeret på din person,
kan det let afhverves ved istedet at stille spørgsmål.

> Når jeg spørger i denne
> gruppe, er det typiske svar, at jeg bare skal bolle hende, altså "brug og
> smid væk".

Ej, det synes jeg da ikke folk har sagt?

> [...]
hende
> og smide hende ud igen, ligesom det åbenbart er lykken at gå fra det ene

Det er simpelthen ikke sandt. Læser du kun indlæggene fra Machoman, eller
hvad? Der er da flere af skribenterne herinde der er i faste forhold. Selv
synes jeg one-night-stands er noget bras og jeg foretrækker at kende fyren
en smule før det udvikler sig. Det er i hvert fald det jeg de bedste
erfaringer med.

Det lyder da dejligt
Venligst Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-10-03 16:09

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Men det har påført endnu flere mennesker en enorm glæde, styrke osv.

Ok. Det er jo ikke det, man hører mest om.

> [...]
person,
> kan det let afhverves ved istedet at stille spørgsmål.

Mange tak for svaret. Det vil jeg prøve at huske næste gang, muligheden
byder sig.

> Det er simpelthen ikke sandt. Læser du kun indlæggene fra Machoman, eller
> hvad?

Nej.

> Der er da flere af skribenterne herinde der er i faste forhold.

Men min største kritikker er ikke...

> Selv synes jeg one-night-stands er noget bras og jeg foretrækker at kende
fyren
> en smule før det udvikler sig. Det er i hvert fald det jeg de bedste
> erfaringer med.

Det er også min opfattelse, selvom jeg ikke har nogen særlige erfaringer at
bakke det op med. Derfor satser jeg på en konstruktion, hvor jeg møder piger
i forbindelse med en fritidsinteresse, således vi i hvert fald er fælles om
dét, samtidig med det er lettere at acceptere en skuffelse sammen med en god
oplevelse i stedet for skuffede forventninger. Med andre ord synes jeg, det
er lettere at acceptere risikoen for en afvisning under en hyggelig
danseaften, hvor afvisningen ikke direkte har noget med dansen at gøre, end
en tilsvarende risiko i forbindelse med, at jeg er taget i byen alene med
det formål at "score".

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 23-10-03 17:01

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev

> Men min største kritikker er ikke...

Din største kritikker er vist dig selv...

> [...]
end
> en tilsvarende risiko i forbindelse med, at jeg er taget i byen alene med

Hvilket alt sammen lyder fornuftigt i mine ører

Venligst Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-10-03 17:16

> Din største kritikker er vist dig selv...

OK, jeg fik (igen) formuleret mig forkert. Jeg skulle selvfølgelig have
skrevet: "Min største kritikker udover mig selv..."

Ikke at det gør den store forskel....

> Hvilket alt sammen lyder fornuftigt i mine ører

Mange tak. Det glæder mig. Det sædvanlige problem (eller hvad jeg skal kalde
det) er så at udvide bekendtskabet til livet udenfor det sted, hvor jeg
møder den evt. pige, jeg gerne vil lære nærmere at kende.

Der er nu flere, der tidligere har skrevet flere gange, at jeg bare skal
snakke med dem, så går det helt af sig selv. Blandt andet husker jeg
Hennings beretning om en sød pige, der bogstaveligt talt kom dumpende, mens
han sad i en båd i Tivoli, og som han endte med at få med hjem om natten.
Det billede kunne hverken PerX, Andropov eller jeg genkende, da vi aldrig
syntes, det har været så nemt. Nå, nu klynker jeg igen. Den mest
positive tanke, jeg umiddelbart kan komme finde på at tænke i den
forbindelse er, at jeg har læst, at gode dansere også er gode i sengen, og
jeg vist er blevet en ganske god danser.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 23-10-03 19:00

> [...]

> det) er så at udvide bekendtskabet til livet udenfor det sted, hvor jeg
> møder den evt. pige, jeg gerne vil lære nærmere at kende.

Og det vil temmelig sikkert ikke være noget problem, hvis hun er den rette
for dig. Hvis jeres samvær ikke kan fungere uden den fælles
fritidsinteresse, ja så er der jo ikke noget at bygge videre på. Man skal jo
kunne svinge rent menneskeligt, og den slags tror jeg man fornemmer ret
hurtigt. Og så må man jo ikke glemme at det også kan være en stor udfordring
at være tavse sammen. Nogle har svært ved tavshed - og føler at de altid må
tale, hvis ikke den anden gør det. Men jeg tror på at når man først kan være
tavse sammen, så slapper man rigtigt af i hinandens selskab.

> [...]
> Det billede kunne hverken PerX, Andropov eller jeg genkende, da vi aldrig

Så nemt har det nu heller aldrig været for mig. Og hvis nogle kom dumpende
ville jeg nok enten ikke opdage det eller afvise dem. Når jeg tænker
tilbage, har jeg enten kæmpet for at få fat på ham, eller han har kæmpet for
at få mig til at fatte at han var den rette.

> Nå, nu klynker jeg igen. Den mest
> positive tanke, jeg umiddelbart kan komme finde på at tænke i den
> forbindelse er, at jeg har læst, at gode dansere også er gode i sengen, og
> jeg vist er blevet en ganske god danser.

He... ja, du har med garanti meget at glæde dig til, hvis du ellers giver
dig selv lov.

Venligst Anita

Fra : PerX ...

Dato : 25-10-03 17:07

In article <3f97a0cb$0$29317$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
brahbech@post8.tele.dk says...
> Det er bl.a. dét, jeg ikke rigtigt kan forstå. Jeg forstår heller ikke, at
> det skulle være vigtigt for mig at prøve noget, der synes at have påført
> mange andre mennesker store psykiske smerter.

Jeg tror ideen er: Intet varer evigt. Alt slutter. Citron månen, tv
serien, katten, jorden, sole, dit liv. Vi skal alle dø til sidst, så hvis
man er bange for at miste kan man ligeså godt begå selvmord nu -
alternativet er man kan ligeså godt nyde noget som er fedt nu, fordi det
er fedt nu - men en dag så er slut - men med mindre det er den store
slut, så kan man sikkert finde noget andet som er fedt.

Mmmmmmmmm... Citron Måne!

--
Meep Meep! *vrooooooooooooooooom*

Fra : PerX ...

Dato : 25-10-03 16:59

In article <bn6s7d$ctv$1@sunsite.dk>, maanelysfjernmig@invalid.mail.dk
says...
> [...]
> at det ikke blev til virkelighed. Nej, giv mig en mand af kød
> og blod, jeg kan gramse og kysse på *GGG*.

Det er jo ikke et bevist valg, det er underbevistheden er vælger på den
måde for at beskytte jeg'et.

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-03 03:29

In article <bmf2kd$3q2$1@sunsite.dk>, maanelys@mail.dk says...
> PerX skrev
>
> Hanne L skrev

> Nu ville det hjælpe svært, hvis jeg vidste, hvor gammel du er?

Nej, det tror jeg ikke det ville på nogen måde. Men i slutningen af
trediverne hvis det kan glæde dig *G*

> (Selv er jeg 52)
> Er det, fordi dem på din alder er for "gamle i hovedet" til dig?

Hm, jeg det lyder vel som en del af det.

> Er for optaget af kone, børn og job? Eller andre ting?

Da jeg sagde jævnaldrende tænkte jeg egentlig kun på det andet køn, men
det er da rigtig at jeg nok går ud fra de fleste mænd ville gå op i det.
De mænd/hankøn jeg omgiver mig er generelt ikke interesseret i job, børn
eller kone (da de er ugifte, men så også som regl en del år ynger)

> [...]
> meget gamle og kedelige, eller også prøver de at være
> pinligt ungdommeligt (skyd mig bare! *GGG*)

Hvad er pinligt ungdommeligt? At man stadig ser boogie? *G*

> Hvor gammel er du så? Ellers kan jeg ikke spørge.

Spørge om hvad? :)

> Det er vel ikke en fordom, at der er forskel på at have været
> ung i slutningen af 60érne fremfor i slutningen af 70érne?
> Samfundet var meget forskelligt i de to årtier.

Jo jo, men de fleste går ud fra når man nærmer sig de 40 så har man været
gift og skildt, i hvertefald en gang ;)

> Men det er rigtigt, at en 30-årig kan have mere livserfaring
> end en 40-årig, hvis denne f.eks. har levet meget beskyttet.

Det minder mig om jeg må se at få set Hello Mr. Chance, jeg hører den er
god :)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 17-10-03 08:49

> Hvad er pinligt ungdommeligt? At man stadig ser boogie? *G*

Uden at vide, hvad Hanne tænkte på, tror jeg mere, de nævnte mænd kan virke
pinligt ungdommelige ved at klæde, tale og opføre sig som teenagere og
dermed
kommer til at ligne parodier på teenagere, fordi vi mænd, der ikke er helt
unge, ikke kan skjule alle alderstegnene.

Med andre ord tror jeg ikke, det gør noget i sig selv, at vi ser Boogie, men
det virker sikkert pinligt ungdommeligt, hvis vi tillægger os den
ungdomskultur, som Boogie præsenterer, f.eks. ved at prøve at deltage i
Boogies konkurrencer.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-03 18:27

In article <3f8fa5fe$0$45369$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
brahbech@post8.tele.dk says...
> [...]
> dermed kommer til at ligne parodier på teenagere, fordi vi mænd, der ikke er helt
> unge, ikke kan skjule alle alderstegnene.

"Pinligt ungdommelig" er vel et subjektivt begreb. Hvem bestemmer hvad
man på tage på sig og hvordan man må opføre sig før det er "forkert"

> [...]
> det virker sikkert pinligt ungdommeligt, hvis vi tillægger os den
> ungdomskultur, som Boogie præsenterer, f.eks. ved at prøve at deltage i

Det skal dog ikke hindre mig i at sende dem en sms en gang imellem. (dog
melder jeg mig ikke til på deres website, tænk nu hvis de troede jeg var
pædofil eller noget *G*)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 17-10-03 19:25

> "Pinligt ungdommelig" er vel et subjektivt begreb. Hvem bestemmer hvad
> man på tage på sig og hvordan man må opføre sig før det er "forkert"

Efter min mening: Én selv, dem, man er sammen med på et givent tidspunkt og
dem, man i øvrigt er nært knyttet til.

Man må så afgøre med sig selv hvilken værdi, man vil tillægge hvis
synspunkter.

> Det skal dog ikke hindre mig i at sende dem en sms en gang imellem. (dog
> melder jeg mig ikke til på deres website, tænk nu hvis de troede jeg var
> pædofil eller noget *G*)

Det er så dit valg. Jeg ser selv lidt Boogie sammen med Beverly Hills nogen
gange, og troede, man skulle tilmelde sig for at kunne sende sms'er.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 12-10-03 18:13

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> wrote in message news:<bmboj6$erc$4@sunsite.dk>...

> Hvorfor må hun ikke være ældre?

For min skyld må hun såmænd godt være ældre end jeg. Men hun vil nok
bare ikke have mig. Selvfølgelig er der altid undtagelser.

> Hvad bygger du det på?

Sådan ud fra hvad man har læst og hørt.

> De fleste af mine kærester har været yngre end jeg, ofte 4-5 år.

Men som jeg skriver er der altid undtagelser.

> Jeg tror, min grænse går ved, at han er 6-7 år yngre, men ved
> det reelt ikke.

For min skyld måtte hun såmænd være halvt så gammel som jeg selv. Blot
det er en man kan leve sammen med. Men jeg tvivler på hun vil falde
for mig.

> [...]
> for mig. Desuden tænder jeg ikke på unge, glatte ansigter. Der
> må godt være tegn, rynker, på, at han har levet.

Er det ikke dybest set fordi du er bange for han skal droppe dig på
grund af rynker efter et stykke tid.....
Jeg har selv mistet noget hår. Men det rører mig egentlig ikke hvis
kvinden ville droppe en efter nogle år, så ville man måske finde en
anden. Jeg tænker mere på at kvinden nok ikke ville have mig fordi jeg
var mere end 10 år ældre.

> Det med levealderen passer, fordi vi kvinder lever længere end
> mænd. Og så er der lige det med potensen og den seksuelle
> lyst

Men alle mænd kan jo til de er 85 år tror jeg nok :)

Fra : Hanne L

Dato : 13-10-03 22:23

Andropov skrev

> For min skyld må hun såmænd godt være ældre end jeg. Men hun vil nok
> bare ikke have mig. Selvfølgelig er der altid undtagelser.

Hvorfor skulle der ikke være en eller anden, der er ældre
end du, der ville have dig?

> Sådan ud fra hvad man har læst og hørt.

Kan du ikke uddybe det?

> For min skyld måtte hun såmænd være halvt så gammel som jeg selv. Blot
> det er en man kan leve sammen med. Men jeg tvivler på hun vil falde
> for mig.

Hvorfor? Hvor gammel er du?

> Er det ikke dybest set fordi du er bange for han skal droppe dig på
> grund af rynker efter et stykke tid.....

Nix. Hvis han er en, der ville skride af den grund, tror jeg,
han allerede tidligere har vist tegn på sin holdning på andre
måder, og så befinder han sig slet ikke i mit liv.

> [...]
> kvinden ville droppe en efter nogle år, så ville man måske finde en
> anden. Jeg tænker mere på at kvinden nok ikke ville have mig fordi jeg

Kan være. Men hvad har hår med kærlighed at gøre?

> Men alle mænd kan jo til de er 85 år tror jeg nok :)

Ikke alle, tror jeg, men jeg har, heldigvis *GGG*, ikke
prøvet en, der var 85. Det er _for_ gammelt for mig.
Men jeg har da hørt om mange, der får problemer
med potensen med alderen. Hvornår det så sker, kan
de kun selv svare på, da jeg ikke har oplevet det.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 08:11

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> wrote in message news:<bmf51t$h9$1@sunsite.dk>...

> Hvorfor skulle der ikke være en eller anden, der er ældre
> end du, der ville have dig?

> Kan du ikke uddybe det?

Tja, man kan vel ikke uddybe hvad man har set og læst og hørt det er
vel nærmest en slags fakta. Man kan jo se på hvor mange mænd som er
ældre end konen og hvor mange tilfælde det modsatte er tilfældet og
vil nok nå frem til at langt flest mænd er ældst i forholdet.

> [...]

man er blevet ældre.

> Ikke alle, tror jeg, men jeg har, heldigvis *GGG*, ikke
> prøvet en, der var 85. Det er _for_ gammelt for mig.

Det var vist kun i "90'erne de fik methusalemserne"
sådan var det i sangen :)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-10-03 09:42

> [...]

bekendt at erkende?

Jeg går såmænd nok lige så meget op i alderen, og det giver mig problemet
med at forstå den opmærksomhed, jeg får fra nogle unge piger. Det gør mig

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 10:36

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> skyggesider, som kan skabe ubehag eller gøre mig direkte farlig for mine
> omgivelser, og jeg helst ikke vil udsætte andre for.

Er det altid dine skyggesider der "står forrest", når du
er sammen med andre mennesker?

Eller kan det tænkes, at du er som alle os andre, der
både rummer godt og skidt - og hvor nogle piger altså
ser på det gode?

mange hilsner
nusle

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-10-03 11:27

> Er det altid dine skyggesider der "står forrest", når du
> er sammen med andre mennesker?

Nej, men i min bevidsthed skyldes det, at jeg er opmærksom på det og kan
kontrollere mine skyggesider i de få timer af gangen, hvor jeg er sammen med
andre mennesker.

> Eller kan det tænkes, at du er som alle os andre, der
> både rummer godt og skidt - og hvor nogle piger altså
> ser på det gode?

Man kan forestille sig så meget. Min normale tanke er, at hvis nogle piger
kan lide mig, skyldes det, at de ikke kender mine skyggesider og dermed ikke
kender mig. Når de oplever mine skyggesider, vil de helt sikkert afvise mig
og forsvinde på samme måde, som alle andre har gjort det før dem. Derfor er
det vigtigt for mig at begrænse smerten ved selv at være den, der afslutter
forholdet og forsvinder, før det bliver for alvorligt og farligt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 11:57

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nej, men i min bevidsthed skyldes det, at jeg er opmærksom på det og kan
> kontrollere mine skyggesider i de få timer af gangen, hvor jeg er sammen
med
> andre mennesker.

Den kender jeg godt, jeg er bare nået dertil, hvor jeg
faktisk mener, at mine skyggesider er ret okay - og
bør accepteres.

> [...]
mig
> og forsvinde på samme måde, som alle andre har gjort det før dem.

Den kender jeg også godt - det er den der med: Hvis de
_virkelig_ kendte mig, ville de ikke kunne lide mig!

Den er jeg heldigvis kommet ud over (i hvert fald meget
langt hen ad vejen), for jeg har efterhånden mennesker
i mit liv, som har været der usædvanlig længe - og de
kan faktisk godt lide mig, også selvom de kender mine
dårlige sider

Jeg tror, at den følelse i mig opstod fordi jeg oplevede
først min mor og så min far vælge mig fra - sådan op-
leves det nu engang, når man er 3 år og ens mor for-
svinder i ½ år og bagefter forsvinder ens far i næsten
3 år. Især når ens mor henter storebror i børnehaven,
hvor man selv står og kigger og bliver ignoreret. Og
ens far forsvinder helt og aldeles.

> Derfor er
> det vigtigt for mig at begrænse smerten ved selv at være den, der
afslutter
> forholdet og forsvinder, før det bliver for alvorligt og farligt.

Det kender jeg godt - selvom jeg efterhånden godt "tør"
blive og tage "skraldet" - det var bare vildt svært tid-
ligere, fordi jeg troede, at jeg ville "gå i stykker" psykisk.
Efter et "overfald" sidste sommer fandt jeg ud af, at jeg
er meget stærkere end jeg selv troede - jeg kom igennem
det og "overlevede" psykisk, så nu tror jeg ikke længere,
at et brud (som unægteligt må være en langt mindre
"farlig" påvirkning af psyken) vil få mig til at "gå ned".

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 15:07

Nusle skrev:

> Men mænd afviser vel heller ikke kvinden på grund af udseendet. Det er
> noget kvinder i alt for høj grad går rundt og tror. Når mænd ser en
> Pamela Anderson kvinde på gaden betragter de hende vel som en slags
> levende pornoblad fristes jeg til at sige :)

>Afviser er måske et stærkt ord, men hvis man f.eks.
>har en profil på en dating-site, og ikke har et billed
>på eller et mindre kønt billed af en selv - så er der
>himmelvid forskel på antallet af brev, til når man så
>sætter et pænere billed af en selv på

Det vidste jeg så ikke.
For mit eget vedkommende er der åbenbart ingen forskel på om jeg har
billede på en datingside eller ej. Der kommer alligevel ingen positive
breve tilbage.

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 17:55

Nusle skrev:

> Nogle mænd kan jo hvis de kommer kørerende forbi en kvinde som venter
> på bussen finde på at stoppe op og spørge om hun vil med op og køre
> hvis det er en flot kvinde. Den omvendte situation ser man nok ikke.

>Det er nok kun fordi kvinder skal passe mere på, så de
>ikke pludselig ender op med en psykopat der mishand-
>ler dem - den omvendte situation er sjældnere fordi
>mænd ganske simpelthen er skabt fysisk stærkere.

Nu var det også blot et eksempel på mændenes tungen ud af munden
attitude. Der kunne nævnes mange andre eksempler.

> Kvinderne får som regel børnene ved skilsmisse så de nye mænd som de
> møder har kun børnene måske hver 14 dag så vidt jeg husker.

>Jeg har kendt flere mænd, som var fuldtidsfædre, og
>det betyder ingenting - børn er ingen hindring i sig
>selv - hindringen ligger i de voksne, som intet fatter
>og derfor tror at et barn kan udgøre et problem, blot
>ved at eksistere, vor herre bevares!

Det har ikke noget med at gøre at mænd ikke kan lide børn som du er
ved at postulere. Problemet som jeg skrev er hvis kvinder ikke vil
give manden ret til at opdrage børnene selv om de har kommet sammen i
f.eks. 1 år og er blevet et fast parforhold.

Fra : nusle

Dato : 15-10-03 23:14

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> give manden ret til at opdrage børnene selv om de har kommet sammen i
> f.eks. 1 år og er blevet et fast parforhold.

Vi bliver nok aldrig enige i dette

Selvom jeg havde kommet sammen med en mand i 1 år
eller mere - ville han ikke komme til at opdage på mine
børn, hvis ikke han var en integreret del af deres daglig-
dag (dvs. han vil kun komme til at opdrage på mine børn,
hvis han boede fast sammen med dem - ingen weekend-
opdragere her, tak *S*).

Når det så drejer sig om at sætte sine egne personlige
grænser, så forventer jeg det såmænd af alle mennesker,
og det ved mine børn godt at de skal respektere - om
det så er en god ven/veninde, en bekendt eller en partner.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-03 03:31

In article <3f8bb79c$0$45369$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
brahbech@post8.tele.dk says...
> Jeg er ikke så sikker på, at vi mænd ikke går så meget op i alder - ikke
> mindst vores egen alder. PerX går i hvert fald så meget op i pigens alder,
> at han helst vil have piger, der er væsentligt yngre end ham selv.

Det kunne jo også tænkes han ikke gider være med i et væddeløb hvor han
allerede er flere runder bagud *G*

Fra : Hanne L

Dato : 22-10-03 22:30

PerX skrev

Hej Per

Børge skrev

> Det kunne jo også tænkes han ikke gider være med i et væddeløb hvor han
> allerede er flere runder bagud *G*

Hvorfor og på hvilken måde mener du, du er bagud?

Med venlig hilsen
Hanne L

Fra : PerX ...

Dato : 25-10-03 17:00

In article <bn6sn8$8ra$1@sunsite.dk>, maanelysfjernmig@invalid.mail.dk
says...
> Børge skrev

> Hvorfor og på hvilken måde mener du, du er bagud?

Hvorfor, fordi jeg kan se "alle"(1) har lavet/prøvet ting som jeg ikke
har.

(1) Nej, ikke alle alle - Børge har fx ikke *g* - men de fleste.

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 10:35

> [...]

> ældre end konen og hvor mange tilfælde det modsatte er tilfældet og
> vil nok nå frem til at langt flest mænd er ældst i forholdet.

Ja, det vil man nok - men det kunne også være
interessant at se på om de forhold så holder, og
om forholdene hvor kvinden er ældst holder i
længere eller kortere tid, end de hvor manden er
ældst.

> Jeg er 40 og man plejer jo at sige at 2 på 20 er bedre end 1 på 40 :)

Jeg er uenig. Hellere en på 40 end to på 20

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 11:32

Nusle skrev:

> [...]
>område for en mand at leve op til i relation til mig (hvis
>bare jeg ellers kan lide hvad jeg ser, og det kan være

Men mange mænd lever jo sammen med en kvinde som ikke ligefrem ligner
en model.
Hvis de samme mænd så kommer kørende flere mænd sammen i en bil og ser
en Pamela Anderson kvinde vil de vende sig om og savle :)
Det er jo det med at mænd er visuelle.

> [...]

>Ligesom du har dine dårlige erfaringer. Glem ikke at hos
>de enlige piger har de gode erfaringer med mænd også

Men mænd har nok lidt nemmere ved at starte på en hel frisk og cleare
hovedet og starte en ny familie....

>Det tror jeg er en vigtig pointe - og jeg tror jeg ligger
>under for lidt af det samme, jeg har det så bare med at
>der gerne må være lidt "fejl" ved manden, så jeg ikke
>panikker og føler mig "uværdig".

Jeg synes da ellers du skrev på et tidspunkt at du tændte på tynde
mænd selv om du ikke selv er helt åleslank. Sådan nogenlunde skrev du
vist selv.

Hvis man ser par komme forbi så gælder følgende oftest:

Hvis kvinden er kraftig er manden det som regel også.

Derimod hvis manden er kraftig behøves kvinden ikke altid at være det.

Men det er nok ikke helt så hyppigt at kvinden er kraftig og manden
ikke er det.
Det er nok kvinden selv som hvis hun selv har fejl vælger hun også en
mand som har fejl for at bruge dit eget udtryk.

> [...]
>heden er, at jeg hader det helt fanatisk. Altså andre
>må gøre som de vil, men at kysse med en ryger er

Ja, det er svært det med rygning. Man lægger meget mærke til det når
man ikke selv ryger. Huset skal jo næsten desinficeres når der har
været en ryger på besøg :)

> [...]
>ikke så meget, hvis det alligevel ikke skal være. Og jeg
>investerer f.eks. så heller ikke mig selv 100 %.

Så virker det jo nærmest som om du ikke er parat til et parforhold
hvis du bevidst vælger en mand med handicaps fordi at det så ikke
føles så smerteligt at afbryde forholdet.

> [...]
>lyst til at stikke halen mellem benene og bare gemme
>mig, for det kan da ikke være "rigtigt"... og bla.. bla..

Jeg troede næsten ikke at kvinder kunne panikke på den måde :)

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 12:25

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men mange mænd lever jo sammen med en kvinde som ikke ligefrem ligner
> en model.

Og det gør kvinder også.

> Hvis de samme mænd så kommer kørende flere mænd sammen i en bil og ser
> en Pamela Anderson kvinde vil de vende sig om og savle :)
> Det er jo det med at mænd er visuelle.

Sådan er kvinder da også - jeg savler da konsekvent
over Sean Connery (måske er det aftagende, jeg skal
lige se den nye film med ham - men så vil jeg sikkert
bare savle videre over hans stemme *G*).

> Men mænd har nok lidt nemmere ved at starte på en hel frisk og cleare
> hovedet og starte en ny familie....

Det er jeg ikke så sikker på - jeg kender fyre, som har
det meget sværere med det end jeg.

> Jeg synes da ellers du skrev på et tidspunkt at du tændte på tynde
> mænd selv om du ikke selv er helt åleslank. Sådan nogenlunde skrev du
> vist selv.

Det er også helt rigtigt - hvis jeg møder en fyr, som er
større end jeg (på den måde), så tænder det mig af.
Så skal han i hvert fald have et meget interessant
ansigt, før jeg kan sætte mig ud over det. Jeg er
hamrende dobbeltmoralsk på det område.

> [...]
>
> Derimod hvis manden er kraftig behøves kvinden ikke altid at være det.
> Men det er nok ikke helt så hyppigt at kvinden er kraftig og manden

Det har altså været sådan for mig at i stort set alle de
relationer jeg har indgået i, har manden være slank
(ikke altid tynd, men normalvægtig). Der har dog været
tilfælde, hvor manden bare var så dejlig alligevel,
at størrelsen ikke betød noget - men det har alligevel
ikke været mænd jeg har opfattet som "tykke".

Så jeg tilhører den ikke så hyppige gruppe

> Det er nok kvinden selv som hvis hun selv har fejl vælger hun også en
> mand som har fejl for at bruge dit eget udtryk.

Det behøver jo ikke være samme "fejl" *S*

Jeg synes faktisk, sådan helt konkret, at en kvinde skal
være lidt blød, for jeg finder det feminint og erotisk (ikke
så stor som jeg selv er pt., men der skal være former og
blødhed) - og jeg synes en mand skal have lidt "kant".

> Ja, det er svært det med rygning. Man lægger meget mærke til det når
> man ikke selv ryger. Huset skal jo næsten desinficeres når der har
> været en ryger på besøg :)

Det er bare - uaarrdddkk.

Prøv lige at checke et askebæger ud, det er bare det
ulækreste. Og du har helt ret - røgen hænger bare
ved i dagevis, når der har været en ryger på besøg,
det er ikke til at fatte, at nogen kan vælge det til.
Men sådan kan jeg selvfølgelig også kun udtale mig,
fordi jeg aldrig har været ryger

Faktisk har jeg det helt fint med rygere - bare ikke
når det er partneren *G*

> Så virker det jo nærmest som om du ikke er parat til et parforhold

Det har jeg også selv tænkt - så er det bare paradoksalt,
at jeg så gerne vil være i et forhold.

Kan det ikke tænkes, at jeg bare skal langsomt ind
i det, og med en "forstående" mand, som enten
kender til på egen krop, hvordan det er at vokse
op med vanskelige vilkår, eller som bare har en
god portion empati, så han forstår, at når jeg f.eks.
skælder og smælder til tider, er det ikke nødvendigvis
ham jeg reelt står og råber ad - men dele af min elen-
dige baggrund, som jeg indimellem stadig må slås
lidt med?

F.eks. kan en situation udløse nogle reaktioner, som
jeg ikke engang selv tillægger fortiden i nuet - men
som jeg bagefter (når toget er kørt over mig, i form
af mine egne "overdrevne" udbrud) erkender egentlig
handlede mest om noget ganske andet.

Eks.:
Jeg har det svært med det huslige - og det har jeg efter-
hånden erkendt hænger sammen med min mors reaktioner
herpå - hvis man vokser op med en mor der pga. rengøring
kan finde på at slå sit hoved ind i karmene af hysteri/afmagt
(ikke-diagnostiseret psykisk sygdom?) - så er det altså
svært, selv nu som voksen at reagere fornuftigt på tilspids-
ede situationer omkring rengøring - jeg skal faktisk helst
være alene. Og jeg skal ikke presses til at gøre det, hvis
jeg er i en periode, hvor jeg er lidt "nede" pga. stress f.eks.
- for så kan jeg ikke både være rationel/omgængelig og
tage mig af rengøring. Det bærer mit hjem indimellem
præg af - og jeg er nået dertil, hvor jeg godt ved, hvorfor
jeg har det sådan - jeg er bare et sted i mit liv, hvor jeg
ikke kan sætte mig ud over det endnu, og hvis så en mand
stillede sig "forurettet" an, fordi jeg nu i tre dage ikke havde
gjort dit eller dat - så er det en sikker vej til en overreaktion
hos mig. Og jeg vil ikke kamme over, fordi der er noget galt
i det han siger/gør - men reagere på den skyld jeg føler
over ikke at kunne honorere en så simpel ting, som han
sikkert finder "naturlig". Og jeg vil reagere på de mange år,
hvor jeg ikke kunne sige fra overfor min mor, men blot
panikke indvendig i angst for at hun skulle slå mig ihjel,
som hun jo truede med.

> Jeg troede næsten ikke at kvinder kunne panikke på den måde :)

Ork, jow.

Og hvis ikke det er fordi jeg kender et par, hvor manden
virkelig har forstået at hun har en vanskelig bagage med
sig, og hvor han har formået at være der for hende, så
ville jeg nok heller ikke tro på, at det kunne lade sig gøre.

Når det er sagt - så er kvinden i nævnte forhold der
såmænd også for din mand, og har trukket et usædvanligt
tungt læs af flere omgange - så det er ikke envejs.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-03 03:44

In article <3f8bdd4a$0$9737$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> Sådan er kvinder da også - jeg savler da konsekvent
> over Sean Connery (måske er det aftagende, jeg skal
> lige se den nye film med ham - men så vil jeg sikkert
> bare savle videre over hans stemme *G*).

League of Extraordinary Gentlemen? Det er en ren tegnefilm *G* Men han er
stadig ekstremt nærværende i filmen. Det er pudsig, jeg så lige Harrison
Ford i hans nye, han er 61, og jeg sytnes han så gammel ud. Ikke kun
fordi der er nogle rynker her og der, men der var ingen glød i hans øjne,
det virkede lidt som de havde kidnappet ham fra plejehjemmet og tvunget
ham til at vade rundt for an kameraet. Mens Sean Connery (som er 73)
virkede meget yngre på mig, han var tilstede her og nu. Han ville være
lige her, havde et knivskarpt og fokuseret blik. Men ok, så var han jo
også producer på filmen, så han gør det vel fordi han syntes det er
sjovt!

> Jeg synes faktisk, sådan helt konkret, at en kvinde skal
> være lidt blød, for jeg finder det feminint og erotisk

Yep :)

>(ikke
> så stor som jeg selv er pt., men der skal være former og
> blødhed) - og jeg synes en mand skal have lidt "kant".

Suk.

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 17:26

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> League of Extraordinary Gentlemen?

Ja, jeg vil dødgerne se den i biffen - jeg har vist kun
set en enkelt eller ingen film med Sean Connery i
biografen

> Det er en ren tegnefilm *G*

Hvad mener du, er den ikke god?

> [...]
> lige her, havde et knivskarpt og fokuseret blik. Men ok, så var han jo
> også producer på filmen, så han gør det vel fordi han syntes det er

Se det er det der er fedt og tiltrækkende ved ham - ud
over at han ser godt ud *G*

En mand der er nærværende og "på" - han er tusinde
gange mere tiltrækkende end en der bare fremstår som
lad/lunken i alt...

> Yep :)

> Suk.

Kant kan også handle om personlighed - hvis ellers per-
sonligheden kan trænge igennem og ikke er noget vagt
og udefineret bag et udseende som derved bliver mere
eller mindre karakter-løst.

Indimellem kunne det da være sjovt at fremvise "mang-
foldigheden" i de mænds udseende, som jeg har været
faldet for *G*. Det er sket mere end en gang, at min
meget yngre lillesøster (13 år yngre) har korset sig og
sagt noget i stil med: "Hvad ser du dog i ham, han er
da grim" - hvortil jeg kun kan trække på smilebåndet
og konstatere, at hun er meget ung - og derfor ikke kan
se menneskerne bag facaderne.

Men ja, jeg tænder ikke umiddelbart på overvægtige/
svært overvægtige mænd - så skal jeg i hvert fald først
lære mennesket bag at kende.

mange hilsner
nusle

Fra : Paul

Dato : 17-10-03 21:34

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> Ja, jeg vil dødgerne se den i biffen - jeg har vist kun
> set en enkelt eller ingen film med Sean Connery i
> biografen

Det er en del år siden jeg har været i biografen, men jeg har lyst til at gå
i bio med dig.
Det kan dog først blive i begyndelsen af november...

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 22:01

"Paul" <paul_fra_usenet@slettes.yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det er en del år siden jeg har været i biografen, men jeg har lyst til at

> i bio med dig.

Tak, det glæder mig at "høre"

> Det kan dog først blive i begyndelsen af november...

Bare det ikke er d. 9. november - for så kan jeg ikke..
Der er det min fødselsdag

Men ellers vil jeg da meget gerne med i biografen i
november.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 18-10-03 15:15

In article <3f90187c$0$9757$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> Ja, jeg vil dødgerne se den i biffen - jeg har vist kun
> set en enkelt eller ingen film med Sean Connery i
> biografen

Jeg kunne forestille mig du skulle til at skynde dig så, den bliver vist
ikke ved med at være der så længe.

> Hvad mener du, er den ikke god?

God er jo subjektivt, men den er ikke særlig realistisk. Så kan man
selvfølgelig spørge hvor realistisk man mener noget kan være når der er
vampyrer og usynlige mænd med *g*, men det mener jeg egentlig godt det
kunne have været. Men det er den så ikke, den er også ret anakronisktisk,
fx. Nemos ubåd kan for meget i forhold til den tidsperiod det foregår i
etc. Men jeg syntes stilen er regn tegneserie, fx, når de skal redde
Venedi er det en lang strøm af usandsynligheder for fuld skrue.
Den rørte mig ikke følelsmæssige, den gav mig ingen livsindsigt eller
forbedrede mit liv, men den distraherede mig et par timer, og det er vel
ikke så ringe en da :)

> Se det er det der er fedt og tiltrækkende ved ham - ud
> over at han ser godt ud *G*

Ja det kan jeg ikke rigtig forholde mig til, for det første er han det
forkerte køn, for det andet ... *G*

> [...]
> da grim" - hvortil jeg kun kan trække på smilebåndet
> og konstatere, at hun er meget ung - og derfor ikke kan

Så hun er en ung fræk sild der stadig bruger en time i makeuppen inden
hun går ud? :)

Fra : nusle

Dato : 26-10-03 13:03

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Så hun er en ung fræk sild der stadig bruger en time i makeuppen inden
> hun går ud? :)

Nej, hun er bare en køn ung kvinde, som er vant til alt
for megen opmærksomhed, og derfor er træt af den.
Og så lægger hun forøvrigt hovedvægten på hvordan
et menneske "tager sig ud" udseendesmæssigt - på det
punkt er vi forskelllige. Jeg lægger også vægt på det
ydre, men alligevel mere på det indre - hun har det
vice versa.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 26-10-03 16:13

In article <3f9bb874$0$45339$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...
menneskerne bag facaderne.

> Nej, hun er bare en køn ung kvinde, som er vant til alt
> for megen opmærksomhed, og derfor er træt af den.

Ah ja, det er også en af de første regler i scorenbogen; lad være med at
reagere på skønheden *G*

> [...]
> punkt er vi forskelllige. Jeg lægger også vægt på det
> ydre, men alligevel mere på det indre - hun har det

Måske fordi hun som så mange smukke kun har oplevet lyst og ikke
kærlighed? Måske har du mere erfaring end hun? :)

Fra : Andropov

Dato : 12-10-03 18:25

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 11:06

Nusle skrev:

>det kunne også være
>interessant at se på om de forhold så holder, og
>om forholdene hvor kvinden er ældst holder i
>længere eller kortere tid, end de hvor manden er
>ældst.

Men lige så interessant kunne det være at undersøge om det er manden
der stopper forholdet eller kvinden i de forhold hvor kvinden er
ældst....

Men kvinder stopper jo åbenbart forholdet i 78% af tilfældende i alle
forhold
så situationen kan jo ikke blive meget værre :)

Der er nok nogle kvinder som ikke lever i et forhold hvor kvinden er
ældst som tænker følgende:

"at kvinden nok er en slags mor for manden"

Men der er nok nogle mænd som kan synes det er spændende med en moden
kvinde lige som der er kvinder som kan det modsatte og tiere er det
måske mere tilfældigt at de har dannet par...

> Jeg er 40 og man plejer jo at sige at 2 på 20 er bedre end 1 på 40 :)

>Jeg er uenig. Hellere en på 40 end to på 20

Men det er nok det med at mænd skal have spredt deres gener ifølge
naturens orden.

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 14:24

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 14:31

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-10-03 15:01

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Men mænd afviser vel heller ikke kvinden på grund af udseendet.

Måske - måske ikke. Det afhænger meget af præferencer, og det gælder nok
begge køn.

> Når mænd ser en Pamela Anderson kvinde på gaden betragter de hende vel som
en slags
> levende pornoblad fristes jeg til at sige :)

Det er nok rigtigt, især hvis man ser hende på afstand. I mange tilfælde er
hun ikke specielt interessant, når hun kommer tæt på. Det er i hvert fald
min oplevelse.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 18:53

Børge skrev:

> [...]

på en
>anden måde, end vi mænd bruger vores venner, som vi foretrækker at

Men nogle unge mænd bruger nok deres venner på samme måde som kvinder
bruger veninder.

Jeg ved så ikke om der også er kvinder som bruger deres veninder som
kammerater.

>Noget andet er, om mange mænd ikke vil blive forskrækkede og takke
nej, hvis
>en kvinde stopper og tilbyder os kørelejlighed, mens vi venter på en
bus.

Man vil nok synes at det er så usædvanligt at tanken vil gå over på om
der er lusk med i billedet. Eventuelt en mandlig bekendt til kvinden
som vil hjælpe med at frarøve en tegnebog eller lignende.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-10-03 19:03

> Men nogle unge mænd bruger nok deres venner på samme måde som kvinder
> bruger veninder.

Det er nok ikke den type mænd, der samler fremmede piger op ved
busstoppesteder.

Min opfattelse er, at kvinder generelt set inddrager deres veninder, før de
begynder en flirt, mens vi mænd generelt set først inddrager vores
kammerater, når vi har en scoring at fortælle om. Med andre ord spørger
kvinder generelt deres veninder om råd om, hvad de bør gøre, mens vi mænd
generelt fortæller vore venner om, hvad vi gjorde.

> Jeg ved så ikke om der også er kvinder som bruger deres veninder som
> kammerater.

Det er der sikkert.

> Man vil nok synes at det er så usædvanligt at tanken vil gå over på om
> der er lusk med i billedet.

Enig, men...

> Eventuelt en mandlig bekendt til kvinden
> som vil hjælpe med at frarøve en tegnebog eller lignende.

.... ikke lige den type lusk. Mere den samme type lusk som får mænd til at
samle fremmede piger om.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 20:16

Børge skrev:

> Men nogle unge mænd bruger nok deres venner på samme måde som kvinder
> bruger veninder.

>Det er nok ikke den type mænd, der samler fremmede piger op ved
>busstoppesteder.

Det har du nok ret i.

> [...]
>begynder en flirt, mens vi mænd generelt set først inddrager vores
>kammerater, når vi har en scoring at fortælle om.

Ja, det er nok rigtigt.

>Med andre ord spørger
>kvinder generelt deres veninder om råd om, hvad de bør gøre, mens vi
mænd
>generelt fortæller vore venner om, hvad vi gjorde.

Men der kan måske være andre personlige ting som nogle venner snakker
med hinanden om.

> Man vil nok synes at det er så usædvanligt at tanken vil gå over på om
> der er lusk med i billedet.

Enig, men...

> [...]
> som vil hjælpe med at frarøve en tegnebog eller lignende.

>... ikke lige den type lusk. Mere den samme type lusk som får mænd

Men de mænd som samler piger op på den måde er nok for at få noget
hurtigt fisse. Hvis der kom nogle kvinder i en sportsvogn og tilbød en
noget lignende havde man vel svært ved at sige nej :)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-10-03 07:46

> Men der kan måske være andre personlige ting som nogle venner snakker
> med hinanden om.

Naturligvis. Generelt snakker venner formodentlig om stort set alt, hvilket
inkluderer det modsatte køn (hvis man da ikke er homoseksuel og derfor
snakker mest om samme køn).

> Men de mænd som samler piger op på den måde er nok for at få noget
> hurtigt fisse. Hvis der kom nogle kvinder i en sportsvogn og tilbød en
> noget lignende havde man vel svært ved at sige nej :)

Tal for dig selv. Jeg ville ikke have noget problem med at sige nej, da jeg
nok helst selv vil bestemme farten. På det punkt tror jeg såmænd ikke, jeg
er så forskellig fra de fleste andre (enlige) mænd.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 15:00

Nusle skrev:

> Men mange mænd lever jo sammen med en kvinde som ikke ligefrem ligner
> en model.

Og det gør kvinder også.

Ja.

> [...]

>over Sean Connery (måske er det aftagende, jeg skal
>lige se den nye film med ham - men så vil jeg sikkert
>bare savle videre over hans stemme *G*).

Men der er nok ikke helt så mange kvinder som hænger savlende ud af
vinduerne fordi der kommer en flot mand forbi.

> Men mænd har nok lidt nemmere ved at starte på en hel frisk og cleare
> hovedet og starte en ny familie....

>Det er jeg ikke så sikker på - jeg kender fyre, som har
>det meget sværere med det end jeg.

Jeg tænker på en mand som f.eks. finder en noget yngre kvinde uden
børn.
Hvis han finder en kvinde med børn, bliver der nemt et problem med
hvor meget han må sige til børnene for kvinden.

> Det er nok kvinden selv som hvis hun selv har fejl vælger hun også en
> mand som har fejl for at bruge dit eget udtryk.

>Det behøver jo ikke være samme "fejl" *S*

Ja, men det undrer mig bare hvorfor han skal have nogle fejl i det
hele taget.

>Jeg synes faktisk, sådan helt konkret, at en kvinde skal
>være lidt blød, for jeg finder det feminint og erotisk

Jeg synes at både kvinder som er "bløde" og tynde kan være erotiske.
Alene væremåden kan gøre dem meget spændende.

>og jeg synes en mand skal have lidt "kant".

Ja, en mand har ikke nogen former. Der er vel sådan set kun bagdelen
og brede skuldre kvinder kigger efter og nogle kvinder kigger måske
efter store muskler.

> Ja, det er svært det med rygning. Man lægger meget mærke til det når
> man ikke selv ryger. Huset skal jo næsten desinficeres når der har
> været en ryger på besøg :)

>Det er bare - uaarrdddkk.

Det hænger i gardiner og alting.

> [...]
>det er ikke til at fatte, at nogen kan vælge det til.
>Men sådan kan jeg selvfølgelig også kun udtale mig,

Men ret hurtigt bliver folk jo afhængige af skidtet.

>Faktisk har jeg det helt fint med rygere - bare ikke
>når det er partneren *G*

Det er i hvertfald med at få den partner hurtigt afvænnet :)

> [...]

>ham jeg reelt står og råber ad - men dele af min elen-
>dige baggrund, som jeg indimellem stadig må slås

Jo det kan godt være at det har noget at gøre med en forstående mand.
Jeg ved jo ikke helt hvordan du reagerer i detaljer.

> [...]
>(ikke-diagnostiseret psykisk sygdom?) - så er det altså
>svært, selv nu som voksen at reagere fornuftigt på tilspids-

Men mænd har det jo også svært med rengøring. Man skal jo lige som
tage sig selv i nakken.

> [...]
>- for så kan jeg ikke både være rationel/omgængelig og
>tage mig af rengøring. Det bærer mit hjem indimellem

Det kommer nok også an på om man selv lader sig genere af den orden
der er eller om man synes det er fint nok.

> [...]
>stillede sig "forurettet" an, fordi jeg nu i tre dage ikke havde
>gjort dit eller dat - så er det en sikker vej til en overreaktion

Men mænd er jo også meget forskellige med ordenssans uanset om de selv
sørger for rengøringen eller det er konen som skal klare det.

>Og jeg vil ikke kamme over, fordi der er noget galt
>i det han siger/gør - men reagere på den skyld jeg føler
>over ikke at kunne honorere en så simpel ting, som han
>sikkert finder "naturlig".

Men sådan kan en mand nok også føle noget skyld over at han glemte at
skrælle kartofler f.eks.

>Og jeg vil reagere på de mange år,
>hvor jeg ikke kunne sige fra overfor min mor, men blot
>panikke indvendig i angst for at hun skulle slå mig ihjel,
>som hun jo truede med.

Det lyder så ikke så rart. Min far kunne dog også være noget barsk
hvis man gjorde noget forkert.

> [...]
>sig, og hvor han har formået at være der for hende, så
>ville jeg nok heller ikke tro på, at det kunne lade sig gøre.

Men han bliver så nødt til at kende til kvindens baggrund for at kunne
tage hensyn til det.

Fra : John Sahl

Dato : 14-10-03 15:08

Andropov wrote:
> Men der er nok ikke helt så mange kvinder som hænger savlende ud af
> vinduerne fordi der kommer en flot mand forbi.

Hvor får du det fra? Kvinder i flok er tit 10 gange værre en mænd er.

> Jeg tænker på en mand som f.eks. finder en noget yngre kvinde uden
> børn.
> Hvis han finder en kvinde med børn, bliver der nemt et problem med
> hvor meget han må sige til børnene for kvinden.

Og hvorfor skulle det være anderledes svært for kvinden?

> Men mænd har det jo også svært med rengøring. Man skal jo lige som
> tage sig selv i nakken.

Og hvorfor tror du det er sværere for manden? Bare fordi der
sikkert er flere kvinder end mænd der reelt får fingeren ud og
gør noget ved det.

> Men mænd er jo også meget forskellige med ordenssans uanset om de selv
> sørger for rengøringen eller det er konen som skal klare det.

Det er kvinder da så sandelig også.

> Men sådan kan en mand nok også føle noget skyld over at han glemte at
> skrælle kartofler f.eks.

Nah, ikke mig i al fald.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 20:19

John skrev:

> [...]
> hvis det er en flot kvinde. Den omvendte situation ser man nok ikke.

>Måske fordi kvinderne ikke vil voldtages.

Er besvaret noget tilsvarende til Nusle.

> Så, pas nu på ellers får du slag af konen :)

>Her i huset er det hende der får slag.. Men kun dem hun
>kan lide

Jeg troede ikke den stod på sadomachokisme i det lille hjem :)

Fra : John Sahl

Dato : 14-10-03 22:38

Andropov wrote:
> Jeg troede ikke den stod på sadomachokisme i det lille hjem :)

Nåh nej, vi er ren vanille

Fra : Andropov

Dato : 22-10-03 23:15

Hanne skrev:

> Det kunne jo også tænkes han ikke gider være med i et væddeløb hvor han
> allerede er flere runder bagud *G*

>Hvorfor og på hvilken måde mener du, du er bagud?

Det er sikkert på samme måde som jeg at man har 20 års dårlig erfaring
inden for kærlighedslivet eller rettere ingen erfaring og det kan
påvirke ens psyke.
Men der er ikke andet at gøre end prøve at ryste det ud af hovedet.

Fra : nusle

Dato : 26-10-03 12:55

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja, men det undrer mig bare hvorfor han skal have nogle fejl i det
> hele taget.

Fordi det bliver letter at forholde sig til, når man selv
føler man har fejl, der bliver mindre imaginært pres
på at leve op til noget.

> Det er i hvertfald med at få den partner hurtigt afvænnet :)

Det er ikke op til anden part at få nogen afvænnet,
det er op til rygeren selv.

> Men mænd har det jo også svært med rengøring. Man skal jo lige som
> tage sig selv i nakken.

Det har intet med sagen at gøre i mit tilfælde.

Jeg er negativ ved udsigten til rengøring, og jeg er
negativ under udførelsen. Og jeg er fuldstændig
umulig, hvis man prøver at "presse" mig til det,
meget umoden opførsel faktisk.

> Det kommer nok også an på om man selv lader sig genere af den orden
> der er eller om man synes det er fint nok.

Jeg hader rod, manglende renhed osv. - men jeg
hader endnu mere at gøre rent og rydde op

> Men sådan kan en mand nok også føle noget skyld over at han glemte at
> skrælle kartofler f.eks.

Jeg glemmer intet i den retning - jeg undlader.

> Men han bliver så nødt til at kende til kvindens baggrund for at kunne
> tage hensyn til det.

Jeg er ikke just hemmelighedsfuld.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 26-10-03 15:51

In article <3f9bb664$0$45350$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> [...]
> negativ under udførelsen. Og jeg er fuldstændig
> umulig, hvis man prøver at "presse" mig til det,

Hvorfor er det umoden? Den lyder da meget fornuftigt :)

> Jeg hader rod, manglende renhed osv. - men jeg
> hader endnu mere at gøre rent og rydde op

Så din drømmemand skal elske at rydde op? (Ligesom min drømmekvinde *G*)

Fra : Andropov

Dato : 14-10-03 17:13

John skrev:

> [...]

> tage sig selv i nakken.

>Og hvorfor tror du det er sværere for manden?

Jeg skriver ikke noget om at mænd har det sværere med rengøring. Nusle
skrev at hun kunne have problemer med at tage sig sammen til rengøring
så skriver jeg at mænd kan have det lige sådan.

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 17:22

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]

selv - hindringen ligger i de voksne, som intet fatter
og derfor tror at et barn kan udgøre et problem, blot

Hvis man har den slags hang-ups omkring børn bør
man holde sig langt væk fra forældre i det hele taget
uanset om det er deltid, halvtid eller heltid at de har
deres børn.

> Jeg skriver ikke noget om at mænd har det sværere med rengøring. Nusle
> skrev at hun kunne have problemer med at tage sig sammen til rengøring
> så skriver jeg at mænd kan have det lige sådan.

Jeg har ikke kun problemer med at tage mig sammen,
jeg har også problemer med at gøre det (og problemer
mens jeg gør det, som rækker ud over rengøring).

mange hilsner
nusle

Fra : nusle

Dato : 14-10-03 17:26

> Hvis man har den slags hang-ups omkring børn bør
> man holde sig langt væk fra forældre i det hele taget
> uanset om det er deltid, halvtid eller heltid at de har
> deres børn.

Tilføjelse:

Forældre er altid fuldtidsforældre, også selvom de
ikke er sammen med deres børn fuldtid - det er
ikke noget man lægger fra sig og tager frem engang
imellem - og børn kommer altid før alt andet, så hvis
man troede man skulle i teatret, og et barn bliver
sygt, så skal man bare ikke i teatret alligevel osv.

Fatter ikke at nogen kan have kvababbelser over
noget så elementært og indlysende - aarrrggghhhh!

mange hilsner
nusle

Fra : John Sahl

Dato : 14-10-03 19:40

nusle wrote:

> Tilføjelse:

Som jeg er mindst lige så enig med dig i som det første indlæg
og reelt det jeg ville frem til, du skrev det bare før mig.

Og bedre end jeg kunne have gjort!

Fra : Andropov

Dato : 15-10-03 23:52

Nusle skrev:

> [...]

>dag (dvs. han vil kun komme til at opdrage på mine børn,
>hvis han boede fast sammen med dem - ingen weekend-

Ja, det er også det jeg mener.

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-03 03:47

In article <3f8c23f3$0$9722$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> [...]
>
> Fatter ikke at nogen kan have kvababbelser over
> noget så elementært og indlysende - aarrrggghhhh!

De bliver jo ikke raskere af at du tager hjem fra teatret vel?

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 17:18

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> De bliver jo ikke raskere af at du tager hjem fra teatret vel?

Hvis børn oplever at have brug for deres forældre (og
det ikke er enten skab eller bagateller), så skal man som
forældre også være der - synes jeg. Det er noget andet
med store/voksne børn, selvom også her er der tider/
situationer, hvor man som forældre bare skal være der.
Og for mig er det ikke et spørgsmål om hvorvidt man
vil/har lyst osv., det er bare ikke til debat - sådan skal
det bare være, det er en del af det ansvar man valgte
til, da man engang valgte at lade et lille foster udvikle
sig.

Når det er sagt, oplever jeg da mig selv som værende
en mere kynisk forælder end så mange andre, og jeg
er bestemt ikke den slags forælder der kommer rend-
ende bare fordi et af mine børn lige kalder osv. Jeg
synes nemlig at deres selvstændighed skal udvikles og
at min opgave er at fremme deres evner til at fungerer
helt uden mig på sigt - men i lige de situationer, hvor
de virkelig har brug for mig (og hos børn er sygdom en
sådan situation - alt efter alder/sygdommens karakter
osv.), der skal jeg bare være der, eller som minimum
gøre mit absolut yderste for at komme frem til dem så
hurtigt som muligt.

For mig ligger det i selve det at elske et andet menneske,
og derfor også i forholdet til mine børn - de skal kunne
stole på, at jeg virkelig er der for dem, når det påkræves.
Og at jeg ikke svigter eller udviser ligegyldighed, når det
ville såre allermest.

Og jeg forventer faktisk det samme af de som jeg elsker,
at hvis det virkelig brænder på og jeg har brug for dem
(og vel og mærke siger det/gør opmærksom på det), så
skal de også være der - ellers bliver den relation kørt
ud på et sidespor, og det bliver aldrig helt det samme igen.
Man svigter kun én gang, hvor det virkelig gælder - og
tilliden bliver aldrig den samme igen.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 17-10-03 18:41

In article <3f901688$0$9722$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, nusle@mail.dk
says...

> [...]
>

> Hvis børn oplever at have brug for deres forældre (og
> det ikke er enten skab eller bagateller), så skal man som

Yeah i know, jo yngre jo mere behov for nærvær, livsvigtigt faktisk, da
det eller skan give skader på sjælen også selv ved "små" ting.

Det var ikke et angreb på dig :)

Fra : nusle

Dato : 17-10-03 19:38

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det var ikke et angreb på dig :)

Sådan havde jeg slet ikke tænkt på det kunne opfattes

Men man har vel et par kæp-heste eller 40 *G*

mange hilsner
nusle

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-10-03 18:02

Fra : John Sahl

Dato : 14-10-03 19:46

Fra : PerX ...

Dato : 12-10-03 16:07

In article <df29e838.0310120103.7300759e@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...

> Jeg tror at kvinden højst skal være 10 år yngre end en selv for at det
> går og hun skal helst ikke være ældre end en selv.

Jeg tror det kommer helt an på modenheden og hvad de har oplevet.

> Os mænd er jo nok stort set ligeglad
> med alder.

Ikke helt :)