kriminel lavalder
Fra : H.O

Dato : 05-10-03 19:38

hvad er den kriminelle lavalder i DK.. ?

Jeg har hørt at den er hævet til 16. men jeg ved ik om mine kilder er
pålidelige. og jeg synes ik Internettet er let at finde et svar på..

nogle som ved det med sikkerhed?

- på forhånd tak

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-10-03 20:00

H.O wrote:
> hvad er den kriminelle lavalder i DK.. ?
>
> Jeg har hørt at den er hævet til 16. men jeg ved ik om mine kilder er
> pålidelige. og jeg synes ik Internettet er let at finde et svar på..
>
> nogle som ved det med sikkerhed?

Passer ikke...

Se straffelovens § 15.

http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/A2002/0077929.htm

mvh
Johan

Fra : H.O

Dato : 05-10-03 20:30

Jeg går ud fra det også gælder seksuelt samkvem.
Altså at en pige/kvinde er seksuelt fritstillet i en alder af 15.
Selvfølgelig under forældrenes bestemmelse.
- det var ligesom det diskussinonen gik ud på.. ;)

tak for det hurtige svar forresten Johan ;)

Fra : David T. Metz

Dato : 07-10-03 13:55

H.O kalligraferede, i
> Jeg går ud fra det også gælder seksuelt samkvem.
> Altså at en pige/kvinde er seksuelt fritstillet i en alder af 15.
> Selvfølgelig under forældrenes bestemmelse.
> - det var ligesom det diskussinonen gik ud på.. ;)

Det har intet med kriminel lavalder at gøre. Det handler om den seksuelle
lavalder og den er så "tilfældigvis" også 15 år.

Men ja, en pige "må" dyrke sex når hun er 15. Det må hun sådan set også når
hun er 14 eller yngre - men andre må ikke dyrke sex med hende hvis hun er
under 15. Så det bliver nok ikke til så meget andet end solo-sex for den
14-årige ...

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : David T. Metz

Dato : 07-10-03 13:58

David T. Metz kalligraferede, i news:blud2b$jj6$1@sunsite.dk
> Så det bliver nok ikke til så meget andet
> end solo-sex for den 14-årige ...

Jeg glemte at skrive:
Dog har hun muligheden for at have en sex-partner under 15 - da ingen af dem
så kan straffes (pga. den kriminelle lavalder).

Iøvrigt er det ikke hvem som helst der må dyrke sex med en hvilken som helst
15-årig. Er den 15-årige fx udviklingshæmmet - så gælder skærpede regler.
Ligeledes hvis partneren har et særligt ansvar over for den 15-årige (fx en
lærer).

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : H.O

Dato : 07-10-03 21:34

godt. så kan jeg roligt have seksuelt samkvem med min vens lillesøster på
15..
uden moralske skrupler over for samfundet.. ;)

Fra : Mark

Dato : 08-10-03 08:21

On Tue, 7 Oct 2003 22:34:06 +0200, "H.O" <hollydag@mail.dk> wrote:

>godt. så kan jeg roligt have seksuelt samkvem med min vens lillesøster på
>15..
>uden moralske skrupler over for samfundet.. ;)

Lol, første gang jeg læste din sætning her klokken meget tidligt,
overså jeg ordet "vens"

Fra : David T. Metz

Dato : 10-10-03 12:27

H.O kalligraferede, i
> godt. så kan jeg roligt have seksuelt samkvem med min vens
> lillesøster på
> 15..
> uden moralske skrupler over for samfundet.. ;)

Ja, så længe hun selv er med på den.

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : H.O

Dato : 10-10-03 15:56

> H.O kalligraferede, i
>
> Ja, så længe hun selv er med på den.

- Det har du så evig ret i ja...!

Og Mark... man skal ikke tro alt man læser.. ;)

O <====(8

Fra : Gebbe

Dato : 06-10-03 22:00

"H.O" <hollydag@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er den kriminelle lavalder i DK.. ?

Du ved ikke hvad børn gør i 12 års alderen - min pige rør tit ved mig og vil prøve
......... åh det må du ikke for loven,
men loven siger vi skråt op med den også min søn på 14 år har vist os hvordan han kan
sprøjte til alles fornøjelser

Fra : Steen Johansen

Dato : 07-10-03 07:02

"Gebbe" <Gbolten@ofir.dk> wrote in message news:blsl6d$mr6$1@sunsite.dk...

> [...]

prøve
......... åh det må du ikke for loven,
men loven siger vi skråt op med den også min søn på 14 år har vist os

Nu må vi se om der er nogen der bidder på denne fine mading?
Som havde det været en selv, for år tilbage----
Den går ikke Grandberg!
MvH Steen