Dissing-væddemål
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-10-03 02:04

Jeg hár søgt på Google, men ikke fundet det:

Har Povl Dissing - eller er det en anden - for mange år siden
indsunget en tekst hvis omkvæd, første linje og/eller titel er
"Kom hjem, lille far (mit tog er gået itu)"?

Hvilken plade findes denne sentimentale sang på? Nogen af
jer der kender hele teksten?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Ole Damgaard

Dato : 31-10-03 08:11

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in message news:<bnsch7$o3q$1@sunsite.dk>...
> [...]
> "Kom hjem, lille far (mit tog er gået itu)"?
>
> Hvilken plade findes denne sentimentale sang på? Nogen af

Ja - det har han - den findes på den gamle plade Folklorry fra 1966.
Jeg skal prøve på at lytte den og finde teksten frem til dig ved
lejlighed.
mvh ole

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-10-03 12:20

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Kom hjem, lille far (mit tog er gået itu)"?
>
> Hvilken plade findes denne sentimentale sang på? Nogen af

Den findes også på LP'en der hedder noget i retning af " No'en store nogen,
og selvfølgelig med Povl Dissing. Den tror jeg faktisk jeg kan huske
pladenummeret på Sonet SLPS 1968, og er vistnok fra 1969...Så det er en lidt
ældre sag.
Desværre har jeg ikke set den på nyere medier. Men det kan jo være det
kommer, interessen for Povl Dissing ser jo ud til at være i fremgang, så
hvem ved....Vi har jo lov at håbe.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-11-03 01:43

Benny Mortensen skrev bl.a.:

> Den findes også på LP'en der hedder noget i retning af " No'en store nogen,
> og selvfølgelig (...)

Tak (inkl. på forhånd) til Ole og Benny.

--
Jørgen Grandt