Jefferson Airplane
Fra : John Doe

Dato : 26-10-03 21:17

Hej derude...

Jeg er kommet lidt i knibe, da jeg har indgået et væddemål med en kammerat
omkring en indspilning af John Denver's "Leaving on a Jetplane".

Jeg holder på at Jefferson Airplane i sin tid indspillede en cover-version
af dette nummer, men jeg synes ikke at kunne føre bevis for min påstand.

En søgning på nettet giver ikke noget endegyldigt svar, da forskellige
websteder har forskellige meninger om dette.
Ikke desto mindre er jeg overbevist om at jeg har hørt føromtalte
cover-nummer, men end ikke bibliotikaren på det lokale musikbibliotek kender
det, så jeg vakler efterhånden lidt i troen.

Derfor håber jeg én eller anden derude ved hvilket album cover-versionen
givetvis måtte befinde sig på.

På forhånd tak

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 26-10-03 23:51

John Doe wrote in the dust:

> [...]
> det, så jeg vakler efterhånden lidt i troen.
>
> Derfor håber jeg én eller anden derude ved hvilket album cover-versionen

Jeg vil vove at påstå at du har hørt den oprindelige hitudgave med
Peter, Paul & Mary fra `69. Jefferson Airplane/Starship ville, efter min
mening, være langt ude af karakter hvis de havde spillet LOAJ. Dog kan
de vel have givet den i en forkortet version live, som en joke...

hvm
--
"Consumere diem, quam minimum credula postero."

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 27-10-03 08:28

In <3F9C4FE4.743B@mail.uni2.dk> Henrik Veber Madsen <hvm@mail.uni2.dk> writes:

> [...]

Ifoelge setlists.org saa har de ihvertfalde aldrig spliiet den live.

Mvh
Martin

Fra : John Doe

Dato : 27-10-03 19:48

> [...]
> mening, være langt ude af karakter hvis de havde spillet LOAJ. Dog kan
> de vel have givet den i en forkortet version live, som en joke...

Lyder sandsynligt... Men hvor dælen finder man så lige den henne?

Nu lader det til jeg alligevel, delvist i hvert fald, har tabt væddemålet,
så kan jeg jo ligeså godt finde sangen...
Mener det var en ok version...

John