Lovligt?
Fra : Per Madsen

Dato : 25-10-03 16:09

Jeg er støt på et http-site på nettet, hvor der ligger ligger links til
sider hvorfra man direkte kan downloade bootlegs og demo's fra diverse
kunstnere. Ialt er der vel 300 links eller lign.

Nu kunne jeg så godt tænke mig at vide om det er lovligt?! Kan man evt.
selv komme i problemer hvis man linker til siden med links'ne (til
links'ne)...Er bootlegs pr. definition ulovlige?

På forhånd tak

--
Mhv. Per Madsen
http://madsen.blogdrive.com/ mac, news, music, whatever....

Fra : Martin Mørk Jensen

Dato : 25-10-03 17:40

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv komme i problemer hvis man linker til siden med links'ne (til
> links'ne)...Er bootlegs pr. definition ulovlige?

Kan du ikke sende linket? så kan jeg lige se på siden.

/Martin

Fra : ML-78

Dato : 25-10-03 18:11

> Nu kunne jeg så godt tænke mig at vide om det er lovligt?!

Nej, ikke hvis man kan downloade filerne direkte fra siden.

> Kan man evt.
> selv komme i problemer hvis man linker til siden med links'ne (til
> links'ne)...

Du kan ikke komme i problemer, fordi du linker til siden. Du kan komme i
problemer, hvis du linker direkte til filerne (deep linking).

ML-78

Fra : Per Madsen

Dato : 25-10-03 19:26

ML-78 <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
> Du kan ikke komme i problemer, fordi du linker til siden. Du kan komme i
> problemer, hvis du linker direkte til filerne (deep linking).

OK,- tak skal du ha'!

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Martin

Dato : 26-10-03 14:25

> [...]
> sider hvorfra man direkte kan downloade bootlegs og demo's fra diverse
> kunstnere. Ialt er der vel 300 links eller lign.

Gider du ikke sende mig det link? Det lyder da spændende......

Martin