superstar
Fra : Thomas Olsen

Dato : 24-10-03 15:36

Hvem har egentlig skrevet "superstar" som jo normalt opføres af Christine Milton?

Grunden til jeg spørger er at jeg så en video med det nummer på MTV, men det var, til stor
forundring, nogen helt andre der sang. Det lignede sådan en amerikansk R&B pigegruppe.
Og så var det jeg kom til at tænke over hvem der egentlig har lavet nummeret. Som jeg havde forstået
skulle det være frk. milton selv der havde "komponeret" ...ja, i hvert fald tekst og melodistemme,
og så var der vist noget med Remee som producer.... Jeg går i hvert fald ikke ud fra det er det hele
der er kommet fra hendes hånd. Men nu kommer jeg så i tvivl om det overhovedet er herhjemme fra.
Og hvem er det der så muligvis har kopieret det.
Og hvordan pokker er de kommet i forbindelse med det?

mvh
Thomas

Fra : Ralph

Dato : 24-10-03 16:09

"Thomas Olsen" <TomasSPAM@hco.kollegienet.Dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det var, til stor
> forundring, nogen helt andre der sang. Det lignede sådan en amerikansk R&B

Henrik Milling på P3 snakkede om nummeret i sidste uge, kan ikke helt huske
svaret, men det er en dansker - vistnok bosidende i ENgland - der har
skrevet nummeret, ladet CM indspille det, fundet hende for let til
internationalt hit, og har så indspillet den igen med en engelsk
sangerinde - lige NU er der mysterie på P3, spørg ham evt. igen
mysterie@dr.dk

--
Venligst
Ralph

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 24-10-03 17:04

> "Thomas Olsen" <TomasSPAM@hco.kollegienet.Dk> skrev

http://www.click2music.dk/denmark/kunstnere.asp?mode=biografi&id=523

= BMG oplyser at det er Cutfather og Joe, der samme med Remee står bag
nummeret

Den engelske sanger, der har indspillet nummeret hedder Jamelia - lyt her
http://www.jamelia.com/

/ Flying Hotdogs

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 24-10-03 17:28

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.click2music.dk/denmark/kunstnere.asp?mode=biografi&id=523
>
> = BMG oplyser at det er Cutfather og Joe, der samme med Remee står bag
> nummeret

Jep. De to numre er 98 % identiske.
Hvis jeg var Christine Milton ville jeg føle mig lidt halv"dum" lige nu.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 24-10-03 18:01

> Jep. De to numre er 98 % identiske.
> Hvis jeg var Christine Milton ville jeg føle mig lidt halv"dum" lige nu.

Tja, hun kender vel spillereglerne. Og så er det vel også ret tvivlsomt om
sangen ville være blevet et lige så stort hit i England, hvis man 'beholdt'
Christine Milton.

Mon ikke hun i øvrigt blot skal være glad for, at hun fik et nummer, der
faktisk har hitpotentiale i udlandet også - det er fx svært at forestille
sig Right Here Next To You skulle kunne hitte udenfor Danmark.

Mvh Mikkel

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 24-10-03 20:11

Morten Holberg Nielsen <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> wrote:

> Jep. De to numre er 98 % identiske.
> Hvis jeg var Christine Milton ville jeg føle mig lidt halv"dum" lige
> nu.

Aarhh, mon? Hun har formentlig vidst at en anden sanger skulle indspille
den.
Den er jo indspillet med Cutfather og Joe som producere
se under Music og news log her http://www.cutfather-joe.com/

Cutfather og Joe har jo altid beklaget sig over den ringe (deres ord)
kvalitet blandt danske sangere, ( senest i en stor artikel i BT i maj i år,
i fælles "tudekor" med Multiman og Brother Brown) så det er vel ikke noget
under at de forsøger at lave et verdenshit med en sanger fra udlandet.

/Flying Hotdogs

Fra : Thomas Olsen

Dato : 24-10-03 21:01

Tak for svarene.

Min tanke var også at det nok var for at lave et internationalt hit at man fandt en anden front. Men
hvis nu det var CM der havde skrevet det, og har rettigheder til det, kunne jeg ikke forestille mig
at hun lige sådan ville give slip på det. Derfor min undren.

mvh
Thomas

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 24-10-03 23:03

> [...]
> den.
> Den er jo indspillet med Cutfather og Joe som producere

Ja, det ved jeg. Jeg syntes dog stadig hun burde føle sig dum.

Fra : GSJ

Dato : 25-10-03 17:44

> [...]

Og hvordan var det nu det var med "Torn", som Natalie Imbruglia fik et
monsterhit med? Var den ikke oprindelig skrevet af/til Hanne Boel, enten af
HB selv eller andre sangskrivere? Husker jeg helt forkert?

M.v.h.
Gorm

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 25-10-03 17:50

> [...]
af
> HB selv eller andre sangskrivere? Husker jeg helt forkert?

Skrevet til Lis Sørensen (vist nok af Poul Bruun), der udgav den under
titlen Brændt. Siden kom norkse Trine Rein med en version, inden Natalie
Imbruglia storhittede med hendes version.

Mvh Mikkel

Fra : GSJ

Dato : 25-10-03 18:15

"Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> titlen Brændt. Siden kom norkse Trine Rein med en version, inden Natalie
> Imbruglia storhittede med hendes version.

Ja det er rigtigt. Det var sådan det var. Godt husket - og tak for updaten!
M.v.h.
Gorm