opeth ???
Fra : Esben

Dato : 23-10-03 16:07

Til dem der så Opeth igår - var det godt ?
akustisk eller smæk på ?
skal afsted i aften og vil gerne høre hvad jeg kan forvente ??
vh
Esben

Fra : -V-

Dato : 23-10-03 17:08

Esben wrote:
> Til dem der så Opeth igår - var det godt ?

Spørger du efter et objektivt svar, eller vil du høre min personlige mening?

> akustisk eller smæk på ?

Ifølge min søgen på diverse fora (undtaget dette) skulle det være et
akustisk sæt, for det meste med sange fra Damnation.
Glædeligt overrasket blev jeg, da de testede guitarlyd efter
opvarmningsbandet (som jeg ikke hørte andet end det sidste nummer af, fordi
der var nogle øl på Istedgade, som skulle drikkes).

Ingen scenebeklædning, stille og rolig stemning (note til lysmand: drop de
hvide lamper, som kunne give en neger solskoldninger).

Mikael startede med at spørge, om det skulle foregå på engelsk eller svensk.
Svaret var selvfølgelig 'svensk'.

Det er 7 år siden, de sidst har spillet i DK, og jeg havde frygtet at de
ville spille de nyeste numre.
Men næ nej: de spillede et ekstremt blandet sæt, med bla. Advent
(Morningrise), April Ethereal og Demon Of The Fall (My Arms...), The Moor
(Still Life), Bleak og Drapery Falls (Blackwater Park), Wreath, Deliverance
og A Fair Judgement (Deliverance), Windowpane, Closure og To Rid The Disease
(Damnation). Jeg har glemt et eller to numre, men you get the general idea.

Jeg savnede kun to-tre numre, primært fra Blackwater Park. Ville have været
fedt at høre Leper Affinity og The Funeral Portrait.

Lyden var ikke helt tilfredsstillende i starten - sindssygt mudret i det
første nummer, og generelt for lav diskant.

Udover det var det en glimrende koncert, rigtig intim og med god stemning
mellem Mikael og publikum.

Jeg overvejer stadig at tage til Helsingborg og høre dem dér i morgen. Nogen
der har samme tanker?

-V-