Stegt flæsk med persille sovs!
Fra : Bent Nielsen

Dato : 15-10-03 23:02

Hejsa.

Kan nogen huske en plade der hed/hedder "stegt flæsk med persillesovs"
....den er senere sunget af Jimmi og Rene. Den handler om en tur til Mallorca
i en uge som ikke udvikler sig så heldigt. Han synger noget med at sidde på
lokum og fise i 7 kvarter pga. maden dernede.

Spørgsmålet er: Hvem lavede den originalt? Jeg mener det er en mand fra
Hadsund/Randers egnen der synger.

Fra : Karina Hjorth

Dato : 16-10-03 01:46

> Spørgsmålet er: Hvem lavede den originalt? Jeg mener det er en mand fra
> Hadsund/Randers egnen der synger.

Hmmm... ved ikke, hvor han er fra, men prøv at tjekke med navnet Tonny Aabo
(måske Tonni med i... - ikke helt sikker)...

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : Q

Dato : 16-10-03 08:47

"Bent Nielsen" <man28@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> lokum og fise i 7 kvarter pga. maden dernede.
>
> Spørgsmålet er: Hvem lavede den originalt? Jeg mener det er en mand fra

Tonny Aabo har vist lavet nummeret til Jimmi & Rene.. Om han selv har
indspillet det aner jeg ikke.. Det er ihvertfald den historie jeg har fra
manden selv ( Han bor i Aalborg-området )

/peter, som ellers ikke beskæftiger sig med dansktop

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-03 10:24

> [...]

> lokum og fise i 7 kvarter pga. maden dernede.
>
> Spørgsmålet er: Hvem lavede den originalt? Jeg mener det er en mand fra

Hej Bent

Det er ganske korrekt, at det er Tonny Aabo der har skrevet både tekst &
musik. Han har også selv indspillet den, men det var som du selv skrev Jimi
& Rene der blev mest kendt med den. Tonny Aabo bor så vidt jeg ved, i Gug,
som er det Sydøstlige hjørne af Aalborg. Troede egentligt jeg kunne have
givet dig plademærke og nummer, men blev helt overrasket, da jeg opdagede
jeg ikke selv havde den . Men han kan, hvis den er svær at skaffe og du
gerne vil have den, kontaktes via Feriecenter Lagunen ved Hals, hvor han
vist optræder hver weekend.

M.V.H.....Benny..

Fra : Bent Nielsen

Dato : 16-10-03 11:53