Filmformater.
Fra : Peter Fleinert

Dato : 13-04-01 16:27

Da jeg var inde og se Blodrøde Floder i CC var der noget der undrede mig.
filmen var udemærket men på hver side gik fortæppet ca. ½ meter ind over
filmen. Da jeg gik ud for at høre om de kunne trække tæppet mere fra fik jeg
svaret. "Det kan desværre ikke lade sig gøre, der er problemer med maskerne
i filmen."
Øhhh, okay. Men hvad har maskerne med fortæppet at gøre ?
Filmen er i 235:1, så er det ikke bare at CC sætter det korrekte objektiv på
fremviseren og så burde det være i orden, eller fikse tæppet så vi andre kan
se filmen uden sorte tæppekanter.
Peter.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 13-04-01 23:13

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse
> Da jeg var inde og se Blodrøde Floder i CC var der noget der undrede mig.
> filmen var udemærket men på hver side gik fortæppet ca. ½ meter ind over
> Filmen er i 235:1,

Det var ellers ikke så lidt. Jeg forstår udmærket godt at der ikke er plads
til det hele på lærredet så.....

Ja ja ok, den var billig, men jeg kunne ikke lade være

Joakim

--
joker @ icq# 19193882

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 15-04-01 09:47

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> wrote in message

> Øhhh, okay. Men hvad har maskerne med fortæppet at gøre ?

Man har både en maskeplade i fremviseren til det grove beskæring + at man
har masker nede i salene som er det sorte stop som sidder omkring billedet.
Maskerne i CC har sikkert sat fast og de har således ikke kunnet køre ud i
det fulde CS format.

Martin