Kill Bill
Fra : Andersen

Dato : 29-10-03 17:49

Bo Green Jensen har anmeldt Kill Bill flot i Weekend avisen. Med masser af
henvisninger til de film og serier som har inspireret Tarentino, sikken en
viden !

SPOILER
http://www.weekendavisen.dk/kultur/artikel:aid=5314:dpol=1

Mikael

Fra : Jan Richardy

Dato : 29-10-03 22:09

Citat fra artikel:
"...dræbte gommen, præsten og gæsterne. Selv blev hun voldtaget og skudt i
hovedet."

Errhh. Gik jeg glip af noget. Blev *BEEP* voldtaget inden hun blev skudt af
Bill?

--

Jan Richardy
http://www.richardy.dk

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 29-10-03 22:45

Bortset fra den bette bommert skal det ikke siges andet end at han sgu kan
sine film, ham Bo Green.

Fra : Per

Dato : 30-10-03 09:03

"Andersen" <domi@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Bo Green Jensen har anmeldt Kill Bill flot i Weekend avisen. Med masser af
> henvisninger til de film og serier som har inspireret Tarentino, sikken en
> viden !

"mest af alt minder Thurmans Black Mamba om Jeanne Moreaus karakter fra La
mariée etait en noir (1968, da. Bruden var i sort). Truffauts film var
baseret på et stykke autentisk amerikansk pulp fiction, en roman af Cornell
Woolrich (1903-68), som skrev The Bride Wore Black under pseudonymet William
Irish."

Thurmans karakter er IKKE baseret på denne. Tarantino har selv udtalt at han
ikke er Truffaut-fan og aldrig har set den pågældende film.

Fra : Sirannon

Dato : 30-10-03 14:27

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
han
> ikke er Truffaut-fan og aldrig har set den pågældende film.

Det er nok der for han skriver "minder om" og ikke "baseret på"