Battle Royale (2000) / Japansk teenage kil~
Fra : Peter Heide

Dato : 27-10-03 02:02

http://www.imdb.com/title/tt0266308/

Fik at vide den lygtede lidt af Ichi the Killer, som jeg syntes
var en ok film.

Men sikke en omgang bras.

Handler om en skoleklasse der blive kidnappet til en øde ø,hvor
deres tidligere skolelære, giver dem besked på at den eneste måde
de kan slippe fra øen, er at være den sidst overlevende.

Og så går de 30 elever ellers igang med at slå hinanden ihjel. Med
økse,pistol,pil,sværd and whatnot. Og jeg behøver næsten ikke
fortælle at blodet sprøjter i kaskader.

Filmen er en værre omgang rod. Man får aldrig vide hvorfor
de skal slagte hinanden. Hvad formålet er. Jeg kunne forstå
hvis det var en form for tv-underholdning i et sygt samfund ala
Rollerball

Slutningen er total pik åndssvag. Man sidder simpelthen
og venter på at lortet skal slutte. Hvad den 2 timers film
har lidt svært ved.

MEN de japanske piger i skoledragt er nu meget søde at
kikke på. De sér faktisk rigtigt godt ud. Især når de...........osv

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-10-03 07:36

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
-sakse-

Tusind tak for spoiler-advarslen! *Fnys!*

*PLONK!*

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 27-10-03 09:46

Fra : Rikke & Brian

Dato : 27-10-03 09:40

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.imdb.com/title/tt0266308/
>
> Fik at vide den lygtede lidt af Ichi the Killer, som jeg syntes
> var en ok film.
>
> Men sikke en omgang bras.
Tjaee jeg har det lige omvendt, kunne godt liged BR, men kan dog ikke lige
sige hvad det var ved den, jeg synes om.

Men Ichi...tjaeee, den synes jeg faktisk var noget bras, noget sygt
bras...(ved godt at andre ser den som noget helt stort, men der må jeg stå
af

Mvh. Brian

Fra : Per

Dato : 27-10-03 09:47

> [...]
> http://www.imdb.com/title/tt0266308/
>
> Fik at vide den lygtede lidt af Ichi the Killer, som jeg syntes

Ja jeg lod mig lokke til at købe den på DVD :/

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-10-03 11:29

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Filmen er en værre omgang rod. Man får aldrig vide hvorfor
> de skal slagte hinanden.

Der gør man da. The Battle Royale Act er en art opdragelse gennem
afskrækning, hvor de mest urolige skoleklasserne udvælges i en lodtrækning.
Det fremgår tydeligt, at ordningen er indført, fordi nutidens unge laver for
meget ballade efter de voksnes smag.

Jeg er slet ikke enig i din bedømmelse. Det er en dejlig, lille,
sorthumoristisk ungdomsfilm med lige dele af Lord of the Flies, The Running
Man og Sidste time i sig.

Den har forøvrigt sjovt nok længe kunne købes med danske undertekster i
Sverige, selv om ingen dansk distributør endnu har valgt at udgive den
herhjemme.

MVH
Jens

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 27-10-03 15:12

> [...]
> http://www.imdb.com/title/tt0266308/
>
> Fik at vide den lygtede lidt af Ichi the Killer, som jeg syntes

Har ikke set den endu - ej heller Ichi

Men har lige bestilt:

Ichi the killer
Battle Royale
Dark Water (Bio aktuel)

Til 130 dkr incl. porto
http://www.dddhouse.com

Rune

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 27-10-03 15:29

Rune Vestergaard skrev:

> Ichi the killer
> Battle Royale
> Dark Water (Bio aktuel)
>
> Til 130 dkr incl. porto
> http://www.dddhouse.com

Bliver der ikke smækket told og gebyr på? Ellers er det dælme en god
pris - jeg overvejer at købe nøjagtigt de samme skiver.

Jeg har godt nok Battle Royale på VCD, men kunne godt tænke mig en
dvd-udgave. I modsætning til Peter Heide er jeg vild med filmen.

Hvad med Ichi - er det den uklippede udgave?

--
Mvh. Peter

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-10-03 16:42

"Peter Bjerre Rosa" <nospam@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med Ichi - er det den uklippede udgave?

Nej. HK-udgaven er censureret. Køb hellere den dyre hollandske (med ekstra
materiale) eller den lidt billigere danske (med nada). De er begge urørte.

MVH
Jens

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 27-10-03 20:52

> Nej. HK-udgaven er censureret. Køb hellere den dyre hollandske (med
ekstra
> materiale) eller den lidt billigere danske (med nada). De er begge urørte.

FUCK - så er den jo værdiløs for mig

Troede sgu at de gooks havde holdt censur saksen væk fra filmen!

ÆV

Fra : Rikke & Brian

Dato : 27-10-03 19:48

> Bliver der ikke smækket told og gebyr på? Ellers er det dælme en god
> pris - jeg overvejer at købe nøjagtigt de samme skiver.

Nej ikke når bare varens værdi ikke overstiger 80 kr. og når han skal have
sendt 3 film, gætter jeg på at portoen er >50 kr. Så værdien af filmene
overstiger ikke 80 kr.

Har selv lige haft problemer med en forsendelse fra DDDhouse. Den blev taget
i stikprøve, der var intet galt, de skulle blot se dokumentation for prisen.
Jeg ringede og de sagde jeg så bare kunne maile, så ville jeg få en
bekræftelse når de havde tid til at fortolde den. Nå jeg sendte min mail, og
tiden gik ingen svar. Så sendte jeg en mail mere for at høre hvad der skete,
og fik svar at de ville kigge på det. 2 dage senere fik jeg svar at de havde
sendt min pakke retur. Nå så blev a gal. Jeg ringede igen, jamen de havde
ikke modtaget min mail...nå men så sagde jeg at jeg havde den til at ligge i
mine sendte mails, så jeg kunne da dokumentere det...nå men så havde de haft
server problemer, og de sendte retur hvis ikke der var sket noget inden 14
dage...nå men det kan jeg vil ikke gøre for, fik at vide at jeg bare skulle
vente til jeg hørte fra dem når de havde tid???.Tidsidst snakkede jeg så med
afdelingslederen. Der bad skrive til DDDhouse, bede dem sende pakken retur,
og så skulle jeg dokumentere evt. ekstra shipping, og ville så få den
refunderet.

Fedt nok, det tager 4-5 dage for en film fra HK at nå til mig, men pga af
det danske toldvæsen, er der nu gået over en måned, og filmen er ikke engang
på vej. Det er sgu næsten ikke umagen værd, filmenes værdi tilsammen var
under 50 dkr. og den samlede pris var 83 dkr.

Mvh. Brian

Fra : Jeppe Møller

Dato : 27-10-03 23:46

> [...]
> på vej. Det er sgu næsten ikke umagen værd, filmenes værdi tilsammen var
> under 50 dkr. og den samlede pris var 83 dkr.

Jeg har modtaget 3-4 sendinger derfra af hver 2-3 film til under <80kr + ca
50kr porto.
Det hele er dukket frem uden yderligere problemer- pakkerne har været åbnet
for toldtjeck, men er ellers løbet lige igennem.
Pris og levering har jeg været meget tilfreds med
/JeppeM

Fra : Rikke & Brian

Dato : 28-10-03 05:58

"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
åbnet
> for toldtjeck, men er ellers løbet lige igennem.
> Pris og levering har jeg været meget tilfreds med

Det er også første gange jeg har problemer har ellers nok købt 8-10 film hos
dem, så kan kun anbefale dem. Det er det danske toldvæsen den er galt med.

Mvh. Brian

Fra : Jan Andersen

Dato : 27-10-03 15:29

On Mon, 27 Oct 2003 15:12:11 +0100, "Rune Vestergaard"
<runwest@post6.tele.dk> wrote:

>Men har lige bestilt:
>Dark Water (Bio aktuel)

Hvorfor køber du en film som du synes er "temmelig ringe" (spørger en,
som synes den er "temmelig god" ?

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 27-10-03 20:51

"Jan Andersen" <FOSjklaml@FOSmail.dk> wrote in message

> Hvorfor køber du en film som du synes er "temmelig ringe" (spørger en,
> som synes den er "temmelig god" ?

Fordi jeg samler på gyser/wierd/splatter film på dvd.....
Du skulle bare vide hvad jeg har af lort stående på hylderne herhjemme

Jeg nævner i flæng....

Meat is meat
Skinner
Curse of the voodoo
Inseminoid
Bleeders
I, zombie
Progeny
.....jeg kunne fortsætte i en uendelighed!

Det er en sygdom - jeg skal bare ha dem!

Rune

Fra : Morbid Angel

Dato : 28-10-03 02:39

On Mon, 27 Oct 2003 02:01:33 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

man skal nok også kende lidt til japansk opdragelse og dannelse for at
forstå filmen, det er et oprør imod de gamle japanske dyder og
traditioner.

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jesper

Dato : 28-10-03 21:18

> [...]

> MEN de japanske piger i skoledragt er nu meget søde at
> kikke på. De sér faktisk rigtigt godt ud. Især når de...........osv

Jeg var positivt overrasket over Battle Royale, så den på DVD sammen med
2 professionelle filmfolk, en filmskribent og en filmmagister der har
arbejdet på Filmmuseet, begge var meget positive overfor filmen. Smag og
behag er forskellig, heldigvis for det!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Sonny

Dato : 29-10-03 00:51

"Jesper" skrev i en meddelelse: "Smag og
behag er forskellig, heldigvis for det!"

Enig... men jeg er forbløffet... Da jeg så filmen for 2 år siden blev jeg
positivt overrasket og er sidenhen blevet lidt af en Kinji Fukasaku-fan!
Synd at han døde tidligere i år