The Two Towers Ext. Ed. - Forskel på reg 1~
Fra : Devast8or

Dato : 26-10-03 18:24

Hej med jer,

Tja, som subject siger:

er der nogen der ved om der vil være forskel på reg 1 og reg 2 (UK) af TTT?
Det vil jo være rart at vide hvilken version man skal købe :)

Devast8or

Fra : No Humor Man

Dato : 26-10-03 19:06

Devast8or wrote:
> Hej med jer,
> Tja, som subject siger:
> er der nogen der ved om der vil være forskel på reg 1 og reg 2 (UK) af TTT?
> Det vil jo være rart at vide hvilken version man skal købe :)
Køb da reg2 (DK). Der er da ingen grund til at købe reg2 (UK) da deres
film og ekstra features meget tit er redigeret.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Devast8or

Dato : 26-10-03 20:15

No Humor Man wrote:
> Køb da reg2 (DK). Der er da ingen grund til at købe reg2 (UK) da
> deres
> film og ekstra features meget tit er redigeret.

Der er lige en mindre prisforskel at tage højde for også ;)

Reg1 og Reg2(UK) koster hhv. £24,99 og £25,99 hos CD-wow.co.uk

Reg2(DK) koster det billigste sted jeg har set den (dvdpusheren.dk og
softexchange.dk) DKK 375,-

Men features/redigering er netop grunden til at jeg spørger om der er
forskel på reg1 og reg2(UK).

Devast8or

Fra : Kong Kent

Dato : 26-10-03 21:08

> [...]
>
> Reg1 og Reg2(UK) koster hhv. £24,99 og £25,99 hos CD-wow.co.uk
>
> Reg2(DK) koster det billigste sted jeg har set den (dvdpusheren.dk og

Jovist. Man kan måske spare omkring 100 kr. på titlen, men netop UK
udgivelser ville jeg *aldrig* røre med en ildtang, om så de var halv pris af
alt andet!!

> Men features/redigering er netop grunden til at jeg spørger om der er
> forskel på reg1 og reg2(UK).

Præcis. Du siger det jo selv. Der er *altid* forskel i redigeringen i en UK
film, da de bliver skamklippet pga. vold, sex, profant sprogbrug osv. osv.

Har kun ét råd: LAD VÆRE!!!

Desuden er der én væsentlig forskel på UK og DK versionen: danske
undertekster. De er sq skønne nok at have med, selvom man måske er nok så
velbevandret i det engelske. Det skal dog ikke være tungen på vægtskålen i
mit tilfælde, men nærmere mit gode råd til dig. LAD VÆRE!

Det kan godt være LOTR:TTT Ext.Ed. slipper igennem klipperiet ovre på den
kedelige ø, men jeg turde ikke satse én eneste af mine spareskillinger på
det.

Just my $ 0.02

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-10-03 21:51

Kong Kent escribió / skrev

> Præcis. Du siger det jo selv. Der er *altid* forskel i redigeringen
> i en UK film, da de bliver skamklippet pga. vold, sex, profant
> sprogbrug osv. osv.

Undskyld jeg siger det Kent, men der er altså noget vrøvl. Det sker
færre og færre gange at der er klippet i UK udgaver. Theatrical Version
af TTT mangler f.eks ikke et eneste sekund i forhold til de øvrige PAL
udgivelser.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kong Kent

Dato : 27-10-03 05:55

> [...]
> færre og færre gange at der er klippet i UK udgaver. Theatrical Version
> af TTT mangler f.eks ikke et eneste sekund i forhold til de øvrige PAL

Jovist, men bare det faktum at det *kan* ske er nok til, at jeg ikke ville
røre det med en ildtang. Jeg er godt klar over, at der findes adskillige
sites på nettet der sammenligner, og finder forskellene på R1, R2 og UK-R2.
Men jeg er begyndt at holde mig til DK-R2, for så ved jeg, at de ikke er
redigerede. R1 er desværre blevet for vanskelige at finde frem til :/

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 27-10-03 08:28

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message

> [...]
> Men jeg er begyndt at holde mig til DK-R2, for så ved jeg, at de ikke er
> redigerede. R1 er desværre blevet for vanskelige at finde frem til :/

Tag lige en tudekiks og hør så her: Der er efterhånden langt imellem at de
engelske titler bliver klippet i. Hvis man er i tvivl, kan man altid tjekke
her: http://www.bbfc.co.uk/ og efterfølgende købe titlen med sindsro hvis
der står den ikke er klippet.
Desuden har de engelske censur-regler før ramt os i Danmark. Et godt
eksempel er Hudson Hawk (mener jeg) som i R2-DK også er klippet.
R1-versioner kan også være klippet i forhold til både R2-UK og -DK, et
eksempel på dette er Eyes Wide Shut. Der er ingen grund til at være
paranoid, hvis man er i tvivl kan man altid bruge et par sekunder på nettet
og ofte spare en del penge ved at købe R2-UK (som i flere tilfælde også er
federe udgivelser).

Det er ikke vanskeligt at købe R1-film. Både Axel Music (www.axelmusic.dk)
sælger forholdsvis billige R1-film og http://www.loaded247.com/ (det gamle
Future Entertainment) sælger RIGTIG billige film med gratis levering til
Danmark. De er ret pålidelige - jeg har brugt dem en del gange!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-10-03 09:19

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> escribió

> [...]
levering til
> Danmark. De er ret pålidelige - jeg har brugt dem en del gange!

Det samme kan siges om www.cd-wow.com ( og www.cd-wow.com.hk ) som
kan vñre rigtig billige og har supergod service.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-10-03 09:22

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> escribió

> [...]
og UK-R2.
> Men jeg er begyndt at holde mig til DK-R2, for så ved jeg, at de

Det ville jeg ikke sætte mine sparepenge på. F.eks Dødbringende våben
er cuttet i den danske udgave.
Den eneste måde at undgå censur på er ved at læse nogle sites der
sammenligner udgivelser, og så finde den billigste uncut, og der er
R2UK ofte en god mulighed.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-10-03 11:15

> Det ville jeg ikke sætte mine sparepenge på. F.eks Dødbringende våben
> er cuttet i den danske udgave.

Hvor har du det fra? Hverken dvdcompare.org.uk eller bytesandbobs.com
nævner, at nogen som helst af udgivelserne skulle være censureret. og jeg
kan ikke se nogen specifik anmeldelse af den danske udgave, der mener det
modsatte.

MVH
Jens

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-10-03 11:32

"Jens Thomsen" <virker@ikke.dk> escribió

> [...]
og jeg
> kan ikke se nogen specifik anmeldelse af den danske udgave, der

* SPOILER for Lethal Weapon 4*

I den sidste slåskamp er der klippet et par sekunder hvor Danny
Glover griber fat om den harpun der er skudt igennem maven på Jet li.

(fra http://www.imdb.com/title/tt0122151/alternateversions):
The UK video and DVD versions are the same as the UK cinema version,
all of which had 1m 33s of footage cut to receive the more
commercially lucrative "15" certificate.

De samme cuts er på den danske version.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Thomsen

Dato : 27-10-03 12:33

> * SPOILER for Lethal Weapon 4*

Ja, okay, jeg kiggede så kun efter de to første film, må jeg da indrømme

Serien fes lidt ud efter tredje indslag for mit vedkommende.

MVH
Jens

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-10-03 12:41

"Jens Thomsen" <virker@ikke.dk> escribió en el mensaje

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

> Ja, okay, jeg kiggede så kun efter de to første film, må jeg da
indrømme
¨
Hernede i Spanien er der også cuttet i LW2, men jeg er ikke klar over
om det samme gælder den danske udgave omend jeg mener at der er tale
om den samme.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David T. Metz

Dato : 27-10-03 15:49

Kong Kent kalligraferede, i news:bni8eo$23v3$1@news.cybercity.dk

> Jovist, men bare det faktum at det *kan* ske er nok til, at jeg ikke
> ville røre det med en ildtang.

Så vil jeg råde dig til at holde dig fra R1-film. Ligesom de i UK ikke kan
lide vold i visse udgaver, så kan de ikke lide sex i visse udgaver i US.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : ML-78

Dato : 27-10-03 08:10

> Jovist. Man kan måske spare omkring 100 kr. på titlen, men netop UK
> udgivelser ville jeg *aldrig* røre med en ildtang, om så de var halv pris af
> alt andet!!

Det er da fjollet.

> Præcis. Du siger det jo selv. Der er *altid* forskel i redigeringen i en UK
> film, da de bliver skamklippet pga. vold, sex, profant sprogbrug osv. osv.

Nej, der er ikke *altid* forskel i redigeringen. De fleste film er faktisk
identiske i UK-udgaverne.

> Desuden er der én væsentlig forskel på UK og DK versionen: danske
> undertekster. De er sq skønne nok at have med, selvom man måske er nok så
> velbevandret i det engelske.

Jah, bortset fra, at en hel del UK-versioner indeholder danske tekster...

> Det skal dog ikke være tungen på vægtskålen i
> mit tilfælde, men nærmere mit gode råd til dig. LAD VÆRE!

Det er ikke noget godt råd. Der er ikke noget i vejen for at købe UK-udgivelser,
men det er selvfølgelig altid en god idé at checke, om der skulle være forskel
eller ej først.

ML-78

Fra : Peter Holst

Dato : 05-11-03 21:11

> [...]
>
> Det kan godt være LOTR:TTT Ext.Ed. slipper igennem klipperiet ovre på
> den kedelige ø, men jeg turde ikke satse én eneste af mine

www.dvdon.com 309 kr + 26 kr

Peter Holst
www.nerotrace.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 05-11-03 21:58

R1 udgave af forl. TTT 299,95 på www.axelmusic.dk, ingen forsendelse.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 05-11-03 22:09

Med svensk cover

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 26-10-03 22:25

> [...]
> softexchange.dk) DKK 375,-
>
> Men features/redigering er netop grunden til at jeg spørger om der er

Hvis man ikke har noget imod en lille smule svensk tekst kan den fås til
309,- hos www.dvdon.com

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 26-10-03 21:45

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
TTT?
> Det vil jo være rart at vide hvilken version man skal købe :)

Jeg vil personligt anskaffe mig reg 1 udgaven.

Det er dog kun pga. af at FOTR var i væsentlig bedre lydmæssig kvalitet på
reg 1 end på reg 2 (DK) da den udkom. Jeg har ingen grund til at tro at reg
2 (DK) skulle være bedre denne gang. Og de danske tekster betyder alligevel
intet for mig.

Jeg ved ikke om UK udgivelsen er bedre rent teknisk, men så risikerer man jo
til gegæld bare at filmen er voldklippet pga. censur.

Anders Hyltoft

Fjern (REMOVE) ved svar på e-mail...
Eller lad være, men så får jeg den ikke.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 27-10-03 06:16

> Jeg vil personligt anskaffe mig reg 1 udgaven.

Hvorfra kan man evt. anskaffe sig en R1-udgave billigt indenfor EU?

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 27-10-03 08:29

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message

> Hvorfra kan man evt. anskaffe sig en R1-udgave billigt indenfor EU?

Både Axel Music (www.axelmusic.dk) sælger forholdsvis billige R1-film
(gratis levering) og http://www.loaded247.com/ (det gamle Future
Entertainment) sælger RIGTIG billige film med gratis levering til Danmark.
De er ret pålidelige - jeg har brugt dem begge en del gange!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : David T. Metz

Dato : 27-10-03 15:47

Mikkel Selsøe Sørensen kalligraferede, i
og http://www.loaded247.com/ (det gamle Future
> Entertainment) sælger RIGTIG billige film med gratis levering til
> Danmark. De er ret pålidelige - jeg har brugt dem begge en del gange!

Det er stadig billigere at købe two towers ext. ed. på amazon.com (kun
marginalt pga. forsendelsen, men køber man samtidig flere film kan det bedre
betale sig) - det er ikke inden for EU, men selv med told og moms billigere.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 27-10-03 07:26

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message

> Hvorfra kan man evt. anskaffe sig en R1-udgave billigt indenfor EU?

www.axelmusic.dk
www.futureent.com
www.cd-wow.com

og mange flere