Texas Chainsaw - 1974 VS Texas Chainsaw - ~
Fra : Peter Heide

Dato : 26-10-03 16:47

Ingen spoiler advarsel ,da jeg ikke kan huske hvad 2003 udgaven
sluttede med ,da jeg gik i bræderne hen imod slutningen og måtte
gå.

Men eftersom det er en remake af Tobe Hoopers mesterværk fra
1974. Overlever den "skrigende dame" vel også i den nye version.

Selvom hun ikke skreg særligt meget, hvilket gjorde mig lidt trist.

Filmen går ud på nogenlunde det samme : fire eller fem friske unge
mennesker, skal på en længere tur til Mexico for at få fyldt
dope-lageret op. Undervejs samler de en dame op, som er blevet
mishandlet. Hun skyder knoppen af sig selv. De får fat i den
lokale betjent. Hvad de aldrig skulle have gjort.....da han er
bims ( forøvrigt er han den eneste skuespiller fra den originale.
Hér spilleder han far til de 2 psykopat sønner )

Hvor Hoopers var fyldt med komik. Er alt det der var sjovt
i den første, afløst af sadisme i 2'eren. Lidt for meget kødkroge
i nakketøjet efter min smag. Men filmen er da en af bedre inden
for den genre .

6 kødkroge til 1974

1½ til Texas Chainsaw Massacre 2003

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 26-10-03 20:20

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> 6 kødkroge til 1974
>
> 1½ til Texas Chainsaw Massacre 2003

Du ved det sikkert allerede, men Hoopers sav får repremiere for en kort
bemærkning i København, Odense og sikkert også Århus sidst på måneden.

Kasper

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-10-03 20:54

Peter Heide skrev:

> 6 kødkroge til 1974
>
> 1½ til Texas Chainsaw Massacre 2003

Tja, min pointfordeling ville nærmest se omvendt ud.

Jeg anerkender selvfølgelig 1974-udgavens betydning for genren, men i
dag virker den ufrilligt komisk, sløv og tam. 2003-udgaven er derimod en
fornøjeligt makaber og fuldt ud tidssvarende opdatering, som uden
problemer overhaler de senere års teenagegysere og efter min mening også
den lidt skuffende "Freddy vs. Jason".

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"When I asked you for your advice, I didn't mean for you to actually

Fra : David T. Metz

Dato : 27-10-03 02:10

Peter Bjerre Rosa skriblede:
> den lidt skuffende "Freddy vs. Jason".

Tænk, er det muligt at blive skuffet over sådan en film?

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Mark

Dato : 27-10-03 17:15

On Mon, 27 Oct 2003 02:09:48 +0100, "David T. Metz"
<dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote:

>Peter Bjerre Rosa skriblede:
>
>Tænk, er det muligt at blive skuffet over sådan en film?

Det var ellers lidt sjovt at følge den på imdb, hvor den faktisk i
starten lå på 8.0 i gennemsnit, men nu er faldet ned på et mere
naturligt leje efter at stemmeantallet steg, men alligevel er det da
en titel, man umiddelbart tænker "Skodfilm" til, og de 6.6 virker
pænt for en film med den titel.