Vikinge film på DVD?
Fra : FatPete

Dato : 26-10-03 10:54

Jeg leder efter nogle gode film om vikinger på DVD... Den eneste jeg lige
kan komme i tanke om er den 13. kriger!....

Nogen der kan hjælpe mig???

Mvh Peter

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 26-10-03 11:41

Erik the Viking
http://www.imdb.com/title/tt0097289/

Anders Hyltoft

Fjern (REMOVE) ved svar på e-mail...
Eller lad være, men så får jeg den ikke.

Fra : FatPete

Dato : 26-10-03 11:45

Glemte at sige at det ikke må være komedier!

Mvh Peter

Fra : Ole Kofoed

Dato : 26-10-03 12:40

"FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg leder efter nogle gode film om vikinger på DVD... Den eneste jeg lige
> kan komme i tanke om er den 13. kriger!....

Jeg har godt nok ikke set den, men bøgerne (Røde Orm) er fremragende:
The Long Ships - http://us.imdb.com/title/tt0057259/

The Vikings - http://us.imdb.com/title/tt0052365/

Mvh.

Ole

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-10-03 21:58

Ole Kofoed wrote:
> Jeg har godt nok ikke set den, men bøgerne (Røde Orm) er fremragende:
> The Long Ships - http://us.imdb.com/title/tt0057259/

Bøgerne er noget af det absolut bedste jeg nogensinde har læst, både
anskuet som historisk fiktion, og evalueret som ren underholdning (man
sidder og smågriner ret ofte, uden at der går Pratchett i den). Men
filmen skulle efter sigende være helt fuldstændig totalt afskyelig, og
have meget, meget lidt med romanens handling at gøre.

--
Peter Knutsen

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 26-10-03 15:01

> [...]
> Jeg leder efter nogle gode film om vikinger på DVD... Den eneste jeg lige
> kan komme i tanke om er den 13. kriger!....

"Alfred the Great" er godt nok en gammel traver fra '69, men har nogle
solide præstationer fra bl.a. Michael York og Ian McKellen og er nok den
film som jeg har set der er mest authentisk ang. vikingernes udstyr og
opførsel. Jeg er dog ikke helt sikker på om den er udkommet på DVD.

http://www.imdb.com/title/tt0064000/

the LU

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-10-03 21:56

FatPete wrote:
> Jeg leder efter nogle gode film om vikinger på DVD... Den eneste jeg lige
> kan komme i tanke om er den 13. kriger!....
>
> Nogen der kan hjælpe mig???

Jeg så "Beowulf" stå i den der filmbutik inde på Hovedbanegården, for
et par uger siden. Hvis du køber den, og så synes at plottet minder
lidt meget om "The 13. Warrior", så har du ganske ret

Af andre film... Der er den der islandske, "Ravnen Flyver". Så den
gang på TV for meget længe siden. Der er en hel masse folk der slår
hinanden ihjel. Aner ikke om den er kommet på DVD, men jeg kunne godt
tænke mig at se den en gang til. Eller hvad med "The Long Ships"? En
af de allerværste bog-filmatiseringer nogensinde (muligvis værre end
"The Stones of Gor"!!), efter hvad jeg har hørt.

--
Peter Knutsen

Fra : FatPete

Dato : 28-10-03 07:53

> [...]
> gang på TV for meget længe siden. Der er en hel masse folk der slår
> hinanden ihjel. Aner ikke om den er kommet på DVD, men jeg kunne godt

Jeg kunne enormt godt tænke mig at se denne film, da jeg har hørt så meget
godt om den... Men tror desværre ik den kan fåes på DVD... Er der nogen der
kan bekræfte det??? eller som eventuelt ved hvor den kan købes på VHS?

Mvh Peter