Terminator 3.. Hmmm.. (lidt spoiler)
Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 25-10-03 18:28

Davs,

Har lige set T3. Fra min side, kan det siges kort. Det føles som en
gennemsnitlig god actionfilm. Rigtig god humor, og rigtigt fede special
effects. Kanon!

Men som en "Terminator" film, må jeg sige at jeg blev skuffet.
Terminator stemningen var der faktisk overhovedet ikke. Der var alt for
meget humor i. Den skulle have været MEGET mere dyster, eller hvad man kan
sige. Sådan, at man kan leve sig lidt ind i historien. Tre ting, som næsten
helt sikkert ville have gjort filmen til en success:

** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
1 - John Connor skal spilles af Edward Furlong, og ingen anden!!! Jeg hader
når man laver efterfølgere til film, og så lader en anden skuespiller spille
den samme person, som i filmen før.. Ved godt hvorfor Ed ikke skulle have
rollen, men så skulle T3 have været aflyst, eller udsat til Ed kunne/måtte
få rollen..

2 - Linda Hamilton skulle have været med i historien.

3 - Terminator film skal skrives og instrueres af James Cameron!!
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **

3 og 1 er vigtigst. Da disse alene ikke kunne lade sig gøre, syntes jeg ikke
filmen skulle have været lavet overhovedet. Til sidst bliver der lagt op til
en 4'er, hvor Schwarzenegger sikkert ikke er på rollelisten - og så går det
HELT galt!!!!!

Såeh.. Fed film - men øv!

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Keldorff

Dato : 25-10-03 18:50

enig! Tror dog det er James Camerons fravær der savnes mest.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-10-03 02:25

> [...]
> rollen, men så skulle T3 have været aflyst, eller udsat til Ed kunne/måtte

Efter hvad jeg har hørt har Edward Furlong ødelagt sit liv med narko (store
fjols!), derfor var producerne "ikke interesserede i at sætte deres
storinvestering i fare ved at hyre en møgunge der ikke har styr på en skid
og er pisseligeglad med alt!" (Det er bare én formulering jeg har set...)
Prøv at checke nogle af billederne på:
http://us.imdb.com/name/nm0000411/photogallery-granitz-0

> 2 - Linda Hamilton skulle have været med i historien.
>
> 3 - Terminator film skal skrives og instrueres af James Cameron!!

James Cameron og Linda Hamilton var gift fra '97 til '99 og kærester lang
tid før det. Jeg skal ikke kunne sige om terminator-projektet mindede dem
for meget om hinanden så ingen af dem rigtig gad den idé mere.

Jeg er i øvrigt enig, Terminator 3 burde sgu nok ikke være lavet, men penge
styrer meget. Alt for meget...

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 26-10-03 12:52

> Jeg er i øvrigt enig, Terminator 3 burde sgu nok ikke være lavet, men
penge
> styrer meget. Alt for meget...

Jeg er på ingen måde enig.

Terminator 3 er en ultra fed film. Så den 3 gange i biffen.
Jeg er temmelig glad for den blev lavet

Rune

Fra : Thomas

Dato : 26-10-03 13:06

Rune Vestergaard wrote:

> Terminator 3 er en ultra fed film. Så den 3 gange i biffen.
> Jeg er temmelig glad for den blev lavet

Da jeg sad og så den og var lige ved at nå slutningen, synes jeg det var
en ok film.

Da slutningen så kom, havde den lige hævet sig selv til "fed" status ;)

Mvh,
Thomas

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-10-03 13:59

> Da jeg sad og så den og var lige ved at nå slutningen, synes jeg det var
> en ok film.
>
> Da slutningen så kom, havde den lige hævet sig selv til "fed" status ;)

Ja, jeg er egentlig enig, men det ødelægger min illusion, når man hele tiden
sidder og tænker 'det der er ikke Edward Furlong, fordi der var bøvl med
hans casting', eller 'nå, så moren rent tilfældigt er afgået ved døden,
Linda Hamilton gad åbenbart ikke rigtig mere'. Forstår I hvad jeg mener?
Noget af det værste jeg ved når jeg går i biffen er at få min illusion
ødelagt, jeg vil suges ind i universet, og det bliver jeg sgu ikke med
Terminator 3 fordi man hele tiden holder sammen med de to forrige (og
selvfølgelig gør man det). Og det er synd, når det nu er det her
pragteksemplar af en actionfilm med en riiiigtig, rigtig fed slutning. Det
andet er igen en stol lavet af den bedste snedker af det bedste træ, men
hvor designet giver en ondt i røven.
Jeg mener, i det mindste kunne de have farvet håret sort og sat det på samme
måde på Furlongs afløser! Så havde illusionen måske indfundet sig bare en
lille smule.

"En stor gerning er ikke stor, før den er udført komplet til ende."
- Ghenghis Khan

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 26-10-03 14:25

Hey,

> [...]
> fordi der var bøvl med hans casting', eller 'nå, så moren rent
> tilfældigt er afgået ved døden, Linda Hamilton gad åbenbart ikke

Lige præcis det jeg mener. I øvrigt ville Hamilton kun være med, hvis
Cameron skulle instruere - så derfor er hun ikke med. En stor omgang
Terminator kage..

Men man kan vel sige, at som alene-stående film, er det et rigtigt fedt
action-brag.. ;) Det er bare mega-ærgerligt, når man tænker på hvad Cameron
kunne have udrettet, hvis også Furlong og Hamilton var med. Hvis han
instruerede, men Furlong ikke var med, så ville han nok i det mindste sørge
for, at Stahl havde samme frisure som Furlong havde i 2'eren (som du selv
var inde på..). Hm.. Man må vel bare trække på skuldrende..

Fra : No Humor Man

Dato : 26-10-03 16:25

[ B@CHFiRE ] wrote:
> [...]
> for, at Stahl havde samme frisure som Furlong havde i 2'eren (som du selv
> var inde på..). Hm.. Man må vel bare trække på skuldrende..
Som om folk ikke skifter frisure igennem livet. Den gamle Connor i
toeren havde da ikke samme hår som den unge Connor. Så der passede Nick
Stahl udemærket som mellemled mellem de to.

Terminator 3 er udmærket som enkeltstående film, men som en del af en
serie skuffer den ekstremt. Den ødelægger ligefrem alt det der er
blevet bygget op i etteren og toeren - den følelse af det uundgåelige.
Man kan argumentere at de i slutningen af toeren havde ændret fremtiden,
men det er jo egentligt ikke til at vide. Selv Sarah Connor i monologen
til sidst i filmen var tvivlende men håbefuld.

Og så det hele med at dommedag alligevel ikke kunne undgås, det var lidt
tyndt, for så kunne de jo lige så godt bare have fortsat med det
originale koncept at dommedag var den 29. august 1997, i stedet for at
komme op med den sølle forklaring at det kan udskydes men ikke stoppes.
Det er da for tamt.

En værdig fortsættelse af Terminator serien ville udspille sig i en tid
hvor John Connor befinder sig i det efter-dommedags helvede der blev
skabt af atom-krigen. Hvor man ser ham kæmpe sig ud af døds-fabrikkerne
styret af maskinerne og startet modstandsbevægelsen mod maskinerne - alt
det Kyle Reese fortalte om i etteren - men nej, vi fik kun en dyr kopi
af toeren, hvor intet rigtigt bliver udrettet.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 26-10-03 16:39

> [...]
> det Kyle Reese fortalte om i etteren - men nej, vi fik kun en dyr kopi
> af toeren, hvor intet rigtigt bliver udrettet.

Mon ikke 4'eren blir med den handling?

Med Ben Affleck som Terminator og Macaulay Culkin som John Connor -
hehe..............

Fra : Jesper

Dato : 28-10-03 08:54

On Sun, 26 Oct 2003 14:24:44 +0100, "[ B@CHFiRE ]"
<Thrash@SpamSuxBig-Time.com> wrote:

> [...]
>for, at Stahl havde samme frisure som Furlong havde i 2'eren (som du selv
>var inde på..). Hm.. Man må vel bare trække på skuldrende..

Det gode ved at Cameron ikke instruerede er at slutningen dermed ikke
nødvendigvis blev happy end.

Fra : Michael Skov

Dato : 27-10-03 13:54

No Humor Man <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> skriver:
blandt andet
> [...]
>originale koncept at dommedag var den 29. august 1997, i stedet for at
>komme op med den sølle forklaring at det kan udskydes men ikke stoppes.

Teorien om at man ikke kan undgå visse ting ved hjælp af tidsrejser men
kun udskyde dem er da den samme som bliver brugt i bogen og filmen The
Time Machine.

Kort fortalt så rejser hovedpersonen tilbage i tiden for at redde sin kone.
Men hvis konen bliver reddet i fortiden så bliver fortidshovedpersonen jo
aldrig ulykkelig og bruger alt sin tid på at finde en metode til at komme
tilbage og forhindre sin kones død.
ergo kan han ændre i fortiden men han kan ikke stoppe konens død for uden
den ville han ikke kunne ha' rejst tilbage.

Uden at jeg skal kaste mig ud i et MEGET langt indlæg så syntes jeg at det
var netop lige det der var pointen i T3 og det gjorde den til godt over
middel.

MU!

Fra : No Humor Man

Dato : 27-10-03 20:10

Michael Skov wrote:
> [...]
> var netop lige det der var pointen i T3 og det gjorde den til godt over
Hvis det kan udskydes kan det også forhindres. Hvis det ikke kan
udskydes, kan det heller ikke ændres. Ergo er teorien i T3 lidt søgt,
for hvis ting kan ændres, så kan de også forhindres... og selv den
mindste ændring kan føre til uoverskuelige konsekvenser.

Det er fint nok at man kan rejse tilbage i tiden, men hvis man kan ændre
i fortiden så kan man jo også komme til at slå sig selv ihjel. Ups,
hele filmen var meningsløs, for hvis hovedpersonen dør når han/hun har
den og den alder, så kan han/hun jo heller ikke *vokse op*, bygge/finde
tidsmaskinen eller portalen og derved rejse tilbage i tiden for han/hun
er jo død.

Ingen logik i at kunne ændre fremtiden. Desuden, så ville den nutid du
rejser fra jo ikke få glæde af den ændring du laver i fortiden, for den
ændring vil bare lave en parrallel tid i forhold til den *normale* tid.
Som forklaret så fint i Tilbage Til Fremtiden 2 - så skaber man en
separat tidslinie der intet har at gøre med den tidslinie man kom fra,
kun den der rejste tilbage ville kunne kende forskel. Så hvorfor så
spilde tid med at prøve at ændre noget i fremtiden, når *vores*
tidslinie alligevel ikke ville kunne høste frugterne af det?

T1 havde den brilliante idé at John Connor sendte en besked med tilbage
om at fremtiden ikke var fastlagt. Men igennem hele filmen får man
netop bekræftet at fremtiden faktisk *er* fastlagt. Kyle - Johns far -
dør før krigen, Sarah Connor gemmer sig før krigen... i T2 finder man ud
af at Sarah Connor har sørget for at træne John i krigsførelse, at
Cyberdyne Systems Corporation faktisk er ved at fremstille den neuro-net
processor som Kyle fortalte om i T1... det hele falder i hak og alt
tyder på at tiden går sin gang og at intet hverken Sarah Connor eller
John Connor gør kan ændre på fremtiden. Så bliver Dyson skudt - ham der
ifølge terminatoren er hovedansvarlig for skabelsen af mikroprocessoren
- Cyberdyne Systems bliver sprængt i luften. Fremtiden er reddet eller
er den? Det er stadigt uvist. Hvad T3 så gør er at den går tilbage til
etterens koncept med at fremtiden ikke kan ændres, meeeen, den kan godt
udskydes. Yeah right. Hvis noget er uundgåeligt, så kan det ikke
udskydes, for hvis det kan udskydes, så kan det ændres. Det er netop
dér hele filmens tese falder sammen.

Dertil kan man så sige: hvis fortiden ikke kan ændres, jamen så kan
fremtiden jo heller ikke... for uanset hvad, så er fremtiden jo også
fortid for en endnu længere ude fremtid - hvilket jo er en hel
filosofisk diskussion.

Fra : No Humor Man

Dato : 27-10-03 20:32

No Humor Man wrote:

Okay, denne sætning i min foregående mail - Ingen logik i at kunne ændre
*fremtiden*. - skulle have været - Ingen logik i at kunne ændre
*fortiden*. - da det jo var ændringer i fortiden jeg var ved at snakke
om... ,-)

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 27-10-03 23:01

> [...]
til
> en 4'er, hvor Schwarzenegger sikkert ikke er på rollelisten - og så går

Enig enig enig! Mage til makværk. I forhold til arven altså....

Terminator 3? Den har jeg lykkeligt glemt alt om. Der findes kun 2
Terminator film.

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 28-10-03 07:44

> Enig enig enig! Mage til makværk. I forhold til arven altså....
>
> Terminator 3? Den har jeg lykkeligt glemt alt om. Der findes kun 2
> Terminator film.

Ronny Nielsen? Ham har jeg lykkeligt glemt alt om. Der findes 3 Terminator
film.

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 29-10-03 01:49

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ronny Nielsen? Ham har jeg lykkeligt glemt alt om. Der findes 3 Terminator
> film.

Tsk tsk. Cheesy.

2 Terminator film og en lam rip-off for dem uden hjerne.

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 29-10-03 07:53

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> wrote in message

> "Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

Terminator

> Tsk tsk. Cheesy.
>
> 2 Terminator film og en lam rip-off for dem uden hjerne.

Sikkert!
Alle skal jo ha samme smag......