Heimat
Fra : Kristine Gazel

Dato : 25-10-03 14:02

Hejsa,

Jeg er begyndt at følge med i den tyske serie Heimat fredag eftermiddag i
Gyldne timer på DR2. Jeg synes den er rigtig god, underholdende og tiltider
direkte morsom, men også meget dvælende og derfor en anelse (for)
langtrukken.

Mit spørgsmål handler om, at man i nogle sekvenser vælger at anvende
sort/hvid, i andre farver, nogle steder er der så en eller to ting midt i
det sort/hvide, der er i farver.

Er der nogen af jer, der har en ide om hvad disse valg skyldes, hvad de
symboliserer. Selv kan jeg ikke gennemskue, om der er en form for "regel" i,
hvornår noget er i farver. En tanke er, at at nye ting, som er ukendte for
personere i landsbyen eller som symboliserer "fremskridt"/forandringer/det
moderne er i farver. På den anden side er landskaberne som de jo kender også
tit i farver.

mvh Kristine.

--
Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.

Fra : vadmand

Dato : 26-10-03 12:27

"Kristine Gazel" <kristine@gazel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> moderne er i farver. På den anden side er landskaberne som de jo kender

Jeg tvivler på, at der kun er én forklaring. I nogle sekvenser udtrykker
farverne nærvær, men i andre tror jeg, Riitz simpelhen har ment, at dette så
bedst ud i farver eller i sort-hvid. Jeg har i hvert fald efter flere
gennemsyn ikke kunnet gennemskue et fast mønster.

Ved du i øvrigt, at der er en Heimat 3 på vej? Om murens fald. Hermann og
Clarissa optræder som bipersoner, men den handler mest om næste generation.

Per v.

Fra : David T. Metz

Dato : 27-10-03 02:05

vadmand skriblede:
> Ved du i øvrigt, at der er en Heimat 3 på vej? Om murens fald.
> Hermann og Clarissa optræder som bipersoner, men den handler mest om
> næste generation.

Super! Det ser dog ud til at de to er gennemgående figurer iflg
www.heimat3.de (Mega spoilere tilsyneladende - jeg skimmede kun teksten til
de enkelte afsnit for deres navne for at gemme fornøjelsen).

Men kun seks afsnit.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller: