Gode piratfilm?
Fra : spæf

Dato : 25-10-03 10:56

Jeg skal bruge lyden af et piratslag til søs. Så tænkte jeg at det nok kunne
findes i en piratfilm.

Men jeg kan ikke rigtig komme i tanke om andre end "Pirates of the
Caribbean", og den er jo ikke kommet på dvd endnu.

Nogle gode bud på piratfilm herinde ?

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-10-03 11:19

"spæf" <teater-lyd@ofir.dk> wrote:

>Men jeg kan ikke rigtig komme i tanke om andre end "Pirates of the
>Caribbean", og den er jo ikke kommet på dvd endnu.
>
>Nogle gode bud på piratfilm herinde ?

Cutthroat island, måske.

http://www.imdb.com/title/tt0112760/

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-10-03 11:20

"spæf" <teater-lyd@ofir.dk> skrev:

>Nogle gode bud på piratfilm herinde ?

"Cutthroat Island", som efter min mening er meget bedre end POTC.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : vadmand

Dato : 25-10-03 11:46

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> "Cutthroat Island", som efter min mening er meget bedre end POTC.
> --
Den bedste piratfilm nogen sinde er og bliver "Den knaldrøde pirat" med Burt
Lancaster.

Per V.

Fra : Martin Helbo

Dato : 25-10-03 17:15

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den bedste piratfilm nogen sinde er og bliver "Den knaldrøde pirat" med
Burt
> Lancaster.

Jeg er fuldstændig enig!

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 25-10-03 13:30

Niels Søndergaard skrev:

> "Cutthroat Island", som efter min mening er meget bedre end POTC.

Nej, nu må du dælme lige slå koldt saltvand i blodet! "Cutthroat Island"
er en af de største katastrofer i nyere tid - både foran og bag
kameraet.

(Filmen blev i øvrigt optaget i Guinness' Rekordbog, fordi den økonomisk
blev den største fiasko nogensinde og smadrede flere filmselskaber.)

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Men du virker ikke umiddelbart som nogen sprudlende humørbombe, hvis

Fra : Martin Moeller

Dato : 25-10-03 14:41

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Nej, nu må du dælme lige slå koldt saltvand i blodet! "Cutthroat Island"
> er en af de største katastrofer i nyere tid - både foran og bag
> kameraet.

Hvorfor det?

> (Filmen blev i øvrigt optaget i Guinness' Rekordbog, fordi den økonomisk
> blev den største fiasko nogensinde og smadrede flere filmselskaber.)

Temmeligt uforståeligt. Underholdningsværdien var efter min mening i top.

--
Martin Møller
"Yeah ... Stupid like a fox ..."

Fra : Martin Moeller

Dato : 25-10-03 23:13

Martin Moeller skrev:

> Hvorfor det?

Lad mig omformulere:

Er der nogen der ved, hvorfor filmen fik så drøje hug af mange anmeldere og
hvorfor den blev så stort et flop? (Udover at ingen så den)

--
Martin Møller
"Yeah ... Stupid like a fox ..."

Fra : Jesper

Dato : 26-10-03 13:07

Martin Moeller <martin.moller@get2net.dot.dk> wrote:

> Lad mig omformulere:
>
> Er der nogen der ved, hvorfor filmen fik så drøje hug af mange anmeldere og
> hvorfor den blev så stort et flop? (Udover at ingen så den)

Cutthroat Island er en ret jævn film, ikke en total katastrofe, den har
et par gode ting som Geena Davis og nogle hæderlige actionscener.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-10-03 17:03

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev:

>Nej, nu må du dælme lige slå koldt saltvand i blodet! "Cutthroat Island"
>er en af de største katastrofer i nyere tid - både foran og bag
>kameraet.

Det har du jo lov til at mene, men ikke desto mindre finder jeg den
ekstremt underholdende. Det er en af de få film, jeg kan holde ud at
se igen og igen.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 25-10-03 17:53

Niels Søndergaard skrev:

> Det har du jo lov til at mene, men ikke desto mindre finder jeg den
> ekstremt underholdende.

Jeg vil også godt have lov at moderere udtrykket "en af de største
katastrofe i nyere tid" til "jævnt dårlig". Jeg blev bare vældigt
overrasket over din holdning, da filmen som regel ikke får pæne ord med
på vejen. Den er ikke engang udgivet på dvd herhjemme.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Son, when you participate in sporting events, it's not whether you win

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-10-03 21:10

> [...]
>overrasket over din holdning, da filmen som regel ikke får pæne ord med
>på vejen. Den er ikke engang udgivet på dvd herhjemme.

Jeg kender mange, som elsker den film. Jeg kender også folk, der hader
den, men de kan ikke rigtig forklare hvorfor. Det er en rigtig
eventyrfilm, som vor mor lavede dem.

Fra : David T. Metz

Dato : 27-10-03 15:52

Niels Søndergaard kalligraferede, i

> Jeg kender mange, som elsker den film. Jeg kender også folk, der hader
> den, men de kan ikke rigtig forklare hvorfor. Det er en rigtig
> eventyrfilm, som vor mor lavede dem.

Ja, og før LOTR var det ikke godt nok til mange anmeldere. Det lugtede for
meget af matineforestilling - derfor blev den sablet (undskyld) ned.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Jesper

Dato : 25-10-03 13:11

> [...]

> Men jeg kan ikke rigtig komme i tanke om andre end "Pirates of the
> Caribbean", og den er jo ikke kommet på dvd endnu.

Nate And Hayes http://us.imdb.com/title/tt0085994/

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-10-03 18:06

spæf wrote:

> Nogle gode bud på piratfilm herinde ?

Der ligger masser af gode piratfilm rundt omkring på nettet...

/David

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-10-03 18:59

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:

> Der ligger masser af gode piratfilm rundt omkring på nettet...

*læner hovedet kækt tilbage og bryder ud i en skoggerlatter*

Mark

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-10-03 02:08

Mark Thomas Gazel wrote:

> *læner hovedet kækt tilbage og bryder ud i en skoggerlatter*

Heheh :)

/David

Fra : Allan Skovbølling

Dato : 29-10-03 17:31

Hej

Prøv om du kan finde "Den røde pirat", det er en ældre piratfilm.

Allan