PcAnywhere? Hvilket program?
Fra : sanders

Dato : 13-04-01 16:23

Er der mon nogen der har gode erfaringer med at gå ind på hinandens
netværk?
Vi er to der (den ene med Cisco 677 Adsl og den anden med Speedstream
Netekspress) gerne vil kunne bruge f.eks. Pc Anywehere..

Vores problem: Hvilket program skal vi vælge?
Håber nogen har gjort sig nogle gode erfaringer...

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-04-01 18:12

Hej sanders

"sanders" <soren2@FEJLimage.dk> skrev i en meddelelse news:ld6edtg6f00aah17cje4obi6ce8vkmq24n@4ax.com...
> [...]
> Vi er to der (den ene med Cisco 677 Adsl og den anden med Speedstream
> Netekspress) gerne vil kunne bruge f.eks. Pc Anywehere..

PcA er fint, bare man husker at NAT'e de rigtige porte.
Alternativt kan man man prøve med det gratis VNC (eller TridiaVNC) først:

<http://www.uk.research.att.com/vnc/>
<http://www.tridiavnc.com/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-04-01 19:17

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse news:2sGB6.37525$o4.2845602@news010.worldonline.dk...

> <http://www.uk.research.att.com/vnc/>
> <http://www.tridiavnc.com/>

Og med disse skal man selvfølgelig også huske at NAT'e de rigtige porte.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 13-04-01 20:16

Hej "Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk>

>Og med disse skal man selvfølgelig også huske at NAT'e de rigtige porte.

Det er dog lidt lettere, PCAW negotierer pr. default en port, hvor VNC
benytter en fast (default eller defineret).

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 17-04-01 13:56

Hej Lars

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse news:p1kedt4a0e8n927fvbcoihktnmnguugg4m@news.tele.dk...

> Det er dog lidt lettere, PCAW negotierer pr. default en port,

Jeg husker det som PcA benyter port 5631 (TCP) og 5632 (UDP).
Og jeg mener at jeg har haft det til at virke ved at at NAT'e disse.

Men det er måske ændret i nyere versioner ?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-04-01 20:09

Hej "Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk>

>Jeg husker det som PcA benyter port 5631 (TCP) og 5632 (UDP).
>Og jeg mener at jeg har haft det til at virke ved at at NAT'e disse.
>
>Men det er måske ændret i nyere versioner ?

En gang for længe længe siden i en fjern galaxe .. well, jeg sniffede
på et tidspunkt noget PCAW, og da noterede jeg at den connectede på en
bestemt port og forhandlede sig frem til en anden (dynamisk).

Det er længe siden, og jeg var ikke ret grundig, så det er ikke
umuligt at jeg har taget fejl - eller at det er ændret sidenhen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 17-04-01 20:32

Hej Lars

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse news:315pdt4biofuv7h9cpbu0du9viqhdabjbn@news.tele.dk...

> [...]
>
> Det er længe siden, og jeg var ikke ret grundig, så det er ikke
> umuligt at jeg har taget fejl - eller at det er ændret sidenhen.

Ok, så er det nok 5631/32 det er ændret til sidenhen.
Det er også for dårligt de bare sådan laver om fra version til version

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-04-01 08:22

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> wrote in message
> Ok, så er det nok 5631/32 det er ændret til sidenhen.
> Det er også for dårligt de bare sådan laver om fra version til version

Iflg. http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm er det

TCP 5631
UDP 5632
UDP 22

--
Bjarke Andersen

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 17-04-01 22:29

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> wrote:

>Men det er måske ændret i nyere versioner ?

Nej, men det kan ændres, som man ønsker:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/pca.nsf/docid/1999050310452112

--
mvh.
Lasse Jarlskov