Koblinger på tværs af universer
Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 21-10-03 10:48

Lige et spørgsmål.

Det er i disse tider åbenbart blevet populært at koble karakterer på tværs
af universer. Jeg tænker her på projekterne Alien Vs. Predator og Superman
Vs. Batman, men også den færdiggjorte Freddy Vs. Jason.

Er der nogle, der evt. kender andre titler/projekter på sådanne koblinger?

Mvh Robert

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-10-03 13:46

"Robert Johannes Rasmussen" <YodaRobbe@rasmussen.mail.dk> skrev:

> [...]
>Vs. Batman, men også den færdiggjorte Freddy Vs. Jason.
>
>Er der nogle, der evt. kender andre titler/projekter på sådanne koblinger?

Terminator vs. James Bond

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Martin Moeller

Dato : 22-10-03 22:51

Niels Søndergaard skrev:

> Terminator vs. James Bond

Niels Søndergaard vs. Donnie Darko

--
Martin Møller
"Yeah ... Stupid like a fox ..."

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-10-03 08:11

Martin Moeller wrote:

> Niels Søndergaard vs. Donnie Darko

LOL!!

/David

Fra : ML-78

Dato : 21-10-03 14:31

> Er der nogle, der evt. kender andre titler/projekter på sådanne koblinger?

Frankenstein Meets the Wolf Man
Abbott & Costello Meet Frankenstein
Abbott & Costello Meet the Mummy
Dr. Jekyll y el Hombre Lobo (Dr. Jekyll Versus the Werewolf)
Dracula vs. Frankenstein

ML-78

Fra : Tenzel Kim

Dato : 21-10-03 15:32

Robert Johannes Rasmussen wrote:
> [...]
> af universer. Jeg tænker her på projekterne Alien Vs. Predator og Superman
> Vs. Batman, men også den færdiggjorte Freddy Vs. Jason.

Nu vil jeg ikke ligefrem kalde Superman Vs. Batman en kobling på tværs
af universer da de begge stammer fra samme univers. At de så endnu ikke
er set sammen på film (Justice League filmen var en tv pilot right?) er
så en anden side af sagen.

Tenz.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-10-03 10:12

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev:

>Nu vil jeg ikke ligefrem kalde Superman Vs. Batman en kobling på tværs
>af universer da de begge stammer fra samme univers.

De stammer ikke fra samme univers. Det var to forskellige tegneserier
i mange år, før DC fandt på at parre dem.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-10-03 22:38

Niels Søndergaard wrote:
> De stammer ikke fra samme univers. Det var to forskellige tegneserier
> i mange år, før DC fandt på at parre dem.

Nu ved jeg ikke ligefrem om jeg vil kalde lidt over et år for "mange
år". Action Comics #1 (Superman's første optræden) havde en "June 1938"
coverdato, Detective Comics #27 (Batman's første) havde en "May 1939"
coverdato og første gang de blev sat sammen som værende i samme univers
var i All-Star Comics #3 der havde en "Winter 1940" coverdato. Det vil
jeg ikke ligefrem kalde lang tid og eftersom det har været tilfældet
lige siden vil jeg nu nok betragte dem som værende fra samme univers
(specielt i betragtning af at "univers"-ideen først blev introduceret
med dette nummer)

Inden du protesterer og siger de ikke var i All-Star #3 vil lige tilføje
at første gang de blev "set" sammen og ikke bare omtalt (hvilket de blev
i nummer 3) var i All-Star Comics #7 (October-November 1941) og deres
første egentlige team-up var i et radioshow i 1945.

Det er dog rigtigt at der gik flere år før de begyndte at optræde sammen
i tegneserierne men på det tidspunkt blev de allerede betragtet som
kommende fra samme univers.

Tenz.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 23-10-03 03:12

> [...]

>Det er dog rigtigt at der gik flere år før de begyndte at optræde sammen
>i tegneserierne men på det tidspunkt blev de allerede betragtet som

Okay, jeg bøjer mig.

Fra : Michael Skov

Dato : 21-10-03 20:47

"Robert Johannes Rasmussen" <YodaRobbe@rasmussen.mail.dk> skriver:
> [...]
>Vs. Batman, men også den færdiggjorte Freddy Vs. Jason.
>
>Er der nogle, der evt. kender andre titler/projekter på sådanne koblinger?

Er the Leage Of Extrodinary Gentelmen ikke sådan en kobling (altså fra
bøger osv...)

MU!

Fra : Per

Dato : 22-10-03 07:44

"Robert Johannes Rasmussen" <YodaRobbe@rasmussen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3f950239$0$29380$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> Vs. Batman, men også den færdiggjorte Freddy Vs. Jason.
>
> Er der nogle, der evt. kender andre titler/projekter på sådanne koblinger?

Freddy Vs Jason Vs Ash (ja seriøst!)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-03 22:13

Per escribió / skrev

> Freddy Vs Jason Vs Ash (ja seri›st!)

Sådan en udtalelse skal dokumenteres

Fra : Per

Dato : 23-10-03 08:21

http://filmz.dk/forum/item/3211/#first

Fra : Per

Dato : 22-10-03 07:46

> [...]
> Vs. Batman, men også den færdiggjorte Freddy Vs. Jason.
>
> Er der nogle, der evt. kender andre titler/projekter på sådanne koblinger?

Sigfried & Roy Vs The Tigers

Tom Jones Vs Hulk

Fra : bettinaP

Dato : 23-10-03 11:30

"Robert Johannes Rasmussen" <YodaRobbe@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> Vs. Batman, men også den færdiggjorte Freddy Vs. Jason.
>
> Er der nogle, der evt. kender andre titler/projekter på sådanne koblinger?

Det hemmelige selskab?

bettinaP

Fra : _Stars_

Dato : 24-10-03 11:59

On Tue, 21 Oct 2003 11:48:24 +0200, "Robert Johannes Rasmussen"

¨
Godzilla vs King Kong