Fremmede bruger min proxy :-(
Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-04-01 16:03

Hej

Har et lille problem......
Jeg har Pro@ccess 512/128
en PDC (NT 4) der også fungerer som proxy for os i huset, samt web of ftp.

Sommetider kan jeg se på mit "pingmeter" at performance falder på
internettet.
Jeg har så haft genstartet serveren og problemet var løst.

Nu er jeg imidlertid kommet tættere på problemet.
Jeg opdagede nemlig at der var 35 connected til min proxy ?!
Hvorfor er der nogle der bruger min proxy ??
(det kan ikke andet en give dårligere performance for dem...)
Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre ??
Proxien skulle da afvise folk udefra - ( der er lavet en lokal adresse tabel
! )
(192.168.1.2 - 192.168.1.40)
Hvordan kan så IP adresser som: 24.163.61.xxx så connecte ????
I "Permissions" er "Access control" er også slået til - tilladt for brugere
af domainet

Er der nogle der har en ide til hvad der sker her,
for jeg er et stort ? ........

Fra : menace

Dato : 14-04-01 03:23

er der en mappe på den proxyserver som ikke burde være der
kan være din proxy bliver benyttet til public FTP

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 14-04-01 09:40

"menace" <menace@it.dk> wrote in message
> er der en mappe på den proxyserver som ikke burde være der
> kan være din proxy bliver benyttet til public FTP

Nej jeg har testet at kun dem jeg har givet lov kan connecte til min FTP
Jeg ville også kunne se dem der var connected til FTP'en i
Microsoft's Management Consol.
Der er kun users connected til min Web Proxy

Nu har jeg "denied all access to web" som default
nu hopper de selv af efter max 15 minutter, så det har løst performance
problemet - nu mangler jeg bare at spærre helt for folk udefra.....

--
Morten Hansen