BioCity Århus, Lærred?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-10-03 21:59

Hejsa

Hvor stort er BioCity Århus' største lærred? Jeg har netop lige være i den
nye Cinemax i Århus, og ok, lærredet var da stort men ikke så meget større
end det i BioCity, synes jeg. Desuden synes jeg at stolene var utolig små.
To store fyre der sidder ved siden af hinanden skal næsten sidde skulder mod
skulder. Er der ander der synes det?

mvh Frank

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 21:58

En del af THX stemplet har også noget med udsyn og siddekomfort at gøre. Så
hvis de regner med at få et stempel (eller har fået et) tror jeg vist at den
side af sagen er på plads - så at sige...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-10-03 23:56

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

den
> side af sagen er på plads - så at sige...

De reklamerer ikke med THX, og mon ikke at de ville gøre det hvis de havde
det?

Jeg er ikke en lille fyr, men heller ikke vildt fed eller noget. Når jeg
sidder ned har jeg vel 1-2 cm polstring ind til knoglerne, men når jeg
sidder i stolene i Cinemax er der stadig kun 1-2 cm luft i siderne. Jeg gad
godt se kraftig person sidde i de sæder. Armlænet er en god arms brede, og
der er i hvert fald ikke plads til 2 arme på det. Aligevel skal jeg sidde
rigtigt underligt hvis jeg ikke skal bruge armlænet. I dag sad jeg med min
kærest på en side, så her var det ingen pladsproblemer. På den anden side
var der en anden pige, men hun hang op ad sin fyr, så der var heller ikke
pladsmangel, men jeg brugte hele armlænet. Jeg er lidt spændt på hvordan det
vil være at sidde mellem to alm. størrelse fyre, som ikke hænger til den ene
side.

mvh Frank,
som har billetter til Matrix i samme sal, så der får jeg måske opklaret det

Fra : Martin Møller

Dato : 21-10-03 12:05

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f946699$0$26029$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> den
>
> De reklamerer ikke med THX, og mon ikke at de ville gøre det hvis de havde

Ikke nødvendigvis. Det er vist noget med at det koster en bunke penge at
reklamere med THX. Kører der ikke THX trailer inden filmen så har de ikke
betalt licensen, men derfor kan den godt opfylde THX kriterierne alligevel.

Martin

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-10-03 19:48

Martin Møller wrote:

> Kører der ikke THX trailer inden filmen så har de ikke
> betalt licensen,

Jo, der er ikke noget krav om at traileren skal vises.
BioCity viser ikke længere THX-trailere - men de har i hvert fald stadig
licens i nogle af salene.

-Rune

Fra : Andrew

Dato : 20-10-03 22:16

> [...]
> To store fyre der sidder ved siden af hinanden skal næsten sidde skulder

Synes BioCity Århus Sal1 er en klar vinder ! Lækker sal med stort lærred,
lækker lyd, lækre stole - har kun gode ting at sige om den biograf.

/anders

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-10-03 19:51

Andrew wrote:

> Synes BioCity Århus Sal1 er en klar vinder ! Lækker sal med stort lærred,
> lækker lyd, lækre stole - har kun gode ting at sige om den biograf.

Jeg er enig med dig i at sal 1 i BioCity er rimeligt ok - men jeg synes
nu at surround-lyden sutter rimeligt meget. I særdeleshed i forhold til
cinemaxx.
Der er også meget kraftig keystoning (billedforvrængning) - noget, jeg
også har bemærket i CinemaxX Kbh men sjovt nok næsten ikke i CinemaxX Århus.
Det imho eneste problem med CinemaxX Århus' sale er, at salbelysningen
under filmen (trappeoplysning og markering af nødudgange) er for kraftig.

-Rune

Fra : Frenjon

Dato : 23-10-03 12:10

Rune Zedeler wrote:
> [...]
> Århus. Det imho eneste problem med CinemaxX Århus' sale er, at
> salbelysningen under filmen (trappeoplysning og markering af

Helt enig - håber de gør noget ved det!

Mht. sæderne kan det være det er blevet bedre end da jeg var der sidst
(dagen før åbningen) - så Finding Nemo i original version.. Biografchefen
kom ind og sagde at det var forkerte sæder der var installeret og at de
først ville modtage de rigtige den efterfølgende nat (som så skulle
installeres til premieredagen). Vi fik alle en fribillet efter
forestillingen og kom faktisk til at sidde bedre end vores billetter sagde
:)

-Frenjon

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-10-03 00:00

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f944afa$0$25988$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Hvor stort er BioCity Århus' største lærred? Jeg har netop lige være i den
> nye Cinemax i Århus, og ok, lærredet var da stort men ikke så meget større
> end det i BioCity, synes jeg.

Jeg læste lige dette om Cinemax: "Faktisk har vi her i huset Århus 6 største
biograflærreder". Det vil sige at lærredet i deres 2 små sale med plads til
169 er større end BioCity's største! Det har jeg meget svært ved at tro
på... Er der nogle der kan be-/afkræfte det?

mvh Frank

Fra : Frenjon

Dato : 23-10-03 12:20

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> med plads til 169 er større end BioCity's største! Det har jeg meget
> svært ved at tro på... Er der nogle der kan be-/afkræfte det?

Sådan tror jeg ikke det skal forstås, de ser det vel (hos CinemaxX) sådan,
at deres sal 1 er større end biocitys sal 1 (lærredstørrelse altså)
Efterfølgende med..
C-2 større end B-5
C-3 større end B-8
C-4 større end B-2
osv osv..

Men jeg er enig med dig i at lærredet hos C-1 ikke føles større end B-1. Jeg
brød mig heller ikke om at det hos C-1 så ud som om at lærredet bøjede indad
i midten (altså modsat af billige TV-skærme). Så ser det altså mere
naturligt ud i BioCity hvor man da føler lærredet er fladt.

Du kan se mere om salene her (hos CinemaxX):
http://www.cinemaxx.dk/aarhus/html/sale_udstyr.htm

CinemaxX har:
Sal 1 : 544 pladser
Sal 2 : 489 pladser