Solaris???
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 16-10-03 21:38

Hej

Jeg har lige pint mig selv igennem solaris med Clooney!!!

Er det bare mig eller er det en af de ringeste film der nogen sinde er
lavet?

Rune

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-10-03 21:52

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev:

>Jeg har lige pint mig selv igennem solaris med Clooney!!!
>
>Er det bare mig eller er det en af de ringeste film der nogen sinde er
>lavet?

Det er bare dig.
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-10-03 22:00

Niels Søndergaard wrote:

> Det er bare dig.

Enig.

/David

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 16-10-03 22:28

Den er sgutte ringe, men nogen storfilm er den jo dårligt. Et lille
psykologisk drama for de mere højtravende iblandt os. Der så finder sted
langt faen ude i rummet. Personligt kan jeg godt lide den slags film.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 17-10-03 09:17

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> Den er sgutte ringe, men nogen storfilm er den jo dårligt. Et lille
> psykologisk drama for de mere højtravende iblandt os.

Pas nu på at du ikke fornærmer Niels

Iøvrigt en film jeg snart må se at få set.

/Brian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-10-03 09:38

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev:

>"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
>
>Pas nu på at du ikke fornærmer Niels

Jeg synes, genrekamæleonen Soderbergh har begået en genistreg ved at
henlægge et strindbergsk ægteskabsdrama til en rumstation. Science
fiction-kulissen giver en troværdig forklaring på, hvordan man kan
tage et sindsoprivende emotionelt opgør med en afdød, og en film, der
sikkert var blevet så kedelig, at kun Grand-publikummet kunne elske
den, bliver pludselig meget vedkommede og interessant.

Det er en af de bedste, jeg har set i år. Jeg er normalt også meget
glad for lyssværd og rumuhyrer, og jeg faldt i søvn til den russiske
original, men af en eller anden grund rørte denne udgave mig dybt.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-10-03 15:10

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Det er en af de bedste, jeg har set i år. Jeg er normalt også meget
> glad for lyssværd og rumuhyrer, og jeg faldt i søvn til den russiske
> original, men af en eller anden grund rørte denne udgave mig dybt.

Arj, nu står min verden altså ikke længere, Niels. Solaris var nok den
sidste film blandt årets udbud, som jeg selv ville have turdet at anbefale
til dig. For mig er den netop indbegrebet af det, du plejer at beskrive som
film af "Grand-typen": Langsommelig og med minimal plotudvikling. Men jeg er
da overraskende enig i din bedømmelse. Solaris er smuk og tankevækkende, og
efter min overbevisning den bedst fotograferede film i år. Som en
sidegevinst så gav den mig faktisk lyst til at forsøge mig med Tarkovskijs
gamle filmatisering igen. Den er jeg ellers hidtil, som dig, faldet i søvn
til, hver eneste gang, jeg har vovet at se den. Nu fascinerer den mig, og
jeg har endda købt den på dvd. Ak, de gamle fordomme står for fald

Cliff Martinez' soundtrack til Soderberghs Solaris er i øvrigt værd at
investere i, hvis man kan lide hans tilbagelænede og stemningsfulde stil.

MVH
Jens

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 16-10-03 23:01

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Enig.
>
> /David

Ok - jeg er nok mere til Evil Dead, T2/T3, Braindead og den slags film hvor
der sker noget....

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 17-10-03 13:14

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message

SNIP

> Ok - jeg er nok mere til Evil Dead, T2/T3, Braindead og den slags film
hvor
> der sker noget....

LOL... Ja, så er det dælme også en anden boldgade du har bevæget dig over i

Mvh Anders

Fra : Per

Dato : 17-10-03 13:48

> Jeg har lige pint mig selv igennem solaris med Clooney!!!
>
> Er det bare mig eller er det en af de ringeste film der nogen sinde er
> lavet?

Jeg fandt den også dræbende kedelig og pointløs.

Fra : Anders Jensen

Dato : 18-10-03 10:13

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har lige pint mig selv igennem solaris med Clooney!!!
>
> Er det bare mig eller er det en af de ringeste film der nogen sinde er

Jeg kan kun gi' dig ret. Og at jeg så den i en ikke hel legal version fra
østen gjorde ikke oplevelsen sjovere ( eller måske, da den person der skulle
tekste ikke havde det
fjerneste begreb om engelsk. F.eks. var alle navne forkerte ). Men som film
er den godt nok ringe.

MPV Anders