Seabiscuit / hvor er brækposen ?
Fra : Peter Heide

Dato : 14-10-03 14:15

http://www.seabiscuitmovie.com/

Blev lokket til at se denne hest-film. Som handler om hestevæddeløb.

3 mænd : en rig med sorg, en stolt fattig og en landsbytosse der har
omgang med heste. Alle har et hjerte af guld og er så søde og gode.

Selv HESTEN ender med at blive sød og god !

Og det går selvfølgelig så skidt men ender så godt. Det er en mega
feelgood-flick af værste skuffe. Selv musikken i filemen er så
sukkersød så det er klistre.

Seabiscuit er bare for MEGET....mand.

Jeg gir' den 1 hestepære ud af 10

Fra : Kostas

Dato : 14-10-03 14:37

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in news:BCSib.3276$j33.793
@news.get2net.dk:

> [...]
>
> Og det går selvfølgelig så skidt men ender så godt. Det er en mega
> feelgood-flick af værste skuffe. Selv musikken i filemen er så

Jamen jeg undrer mig over hvordan du overhovedet lod dig lokke - havde du
ikke set trailer til den. Alle mine alarmklokker ringer når jeg ser den...

mvh

Kostas

Fra : Per

Dato : 14-10-03 15:12

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og det går selvfølgelig så skidt men ender så godt. Det er en mega
> feelgood-flick af værste skuffe. Selv musikken i filemen er så

Jeg syntes nu filmen var OK. Ikke så tude-agtig som forventet. Og husk lige
en spoiler advarsel!

Fra : vadmand

Dato : 14-10-03 19:41

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes nu filmen var OK. Ikke så tude-agtig som forventet. Og husk
lige
> en spoiler advarsel!

Nej, ærligt talt - det kan umuligt være en spoiler at nævne, at en hestefilm
af den kategori ender godt!

Per V.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-10-03 14:44

Peter Heide skrev:

> Og det går selvfølgelig så skidt men ender så godt. Det er en
> mega feelgood-flick af værste skuffe.

Jeg synes, det er en fremragende film. Der bliver spillet vel rigeligt
på violinerne, men ellers er det da dejligt med feelgood-film. Og så
hader jeg endda heste.

--
Mvh. Peter

Fra : Søren Søndergaard

Dato : 14-10-03 17:44

Jamen du har ret. Patetisk og patos i en alt for sød blanding. Især Jeff
Bridges udtalelser til pressen er moralsk kamouflace at værste skuffe...

Fra : No Humor Man

Dato : 15-10-03 18:49

Søren Søndergaard wrote:

> Jamen du har ret. Patetisk og patos i en alt for sød blanding. Især Jeff
> Bridges udtalelser til pressen er moralsk kamouflace at værste skuffe...
Okay, du ved godt at patetisk og patos betyder det samme, ikke også -
nemlig *ophøjet følelse*?

Patetisks originale betydning, i hvert fald, har intet med det engelske
pathetic at gøre. At det så har fået den betydning efterhånden er jo
kun fordi folk ikke gider slå ordet op for at se hvad det betyder, men i
stedet slynger det om sig med den indbildte idé om at de lyder smarte.
Ville bare lige nævne det.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Per

Dato : 16-10-03 09:47

> [...]
>
> Og det går selvfølgelig så skidt men ender så godt. Det er en mega
> feelgood-flick af værste skuffe. Selv musikken i filemen er så

Tjek lige http://www.filmnet.dk/review.asp?id=538
;)

Fra : ea

Dato : 16-10-03 18:29

> [...]
>
>Og det går selvfølgelig så skidt men ender så godt. Det er en mega
>feelgood-flick af værste skuffe. Selv musikken i filemen er så

tror ikke lige du er i målgruppen for den film, så ;)