CinemaxX Århus Åbning
Fra : Rune Zedeler

Dato : 11-10-03 20:04

Så åbnede CinemaxX i Århus.
Jeg havde bestilt en billet til "Regel nr. 1" kl. 19:30 - og jeg fik
uden problemer afhentet billetten og kom op gennem det ret imponerende
indgangsparti (hvordan Bruuns Galleri vil bære sig ad med at åbne i
morgen fatter jeg ikke - men CinemaxX-delen var i hvert fald flot).
Af en eller anden grund viste de filmen i Sal 7 - een af deres mindste
sale (dvs. med ca. samme proportier end Sal 5 i BioCity - hehe).
Selve Salen mindede meget om salene i Kbh - dog var væggene og lofterne
neutralt sorte istedet for de lidt provokerende røde og blå. For
intermistisk efter min mening - men ikke katastrofalt.
Forfilmene gik i gang, og ligesom i CinemaxX Kbh blev jeg meget
imponeret over lyden - klart bedre end i BioCity - specielt
surround-effekterne i Matrix Revolutions-traileren imponerede.
Problemerne startede da selve filmen gik i gang.
Lyset blændede ned - men ikke HELT ned. Efter ca. 5 minutter gik jeg ud
og klagede - hvilket resulterede i, at vi et øjeblik efter var vidner
til et sandt lysshow under operatørens forsøg på at finde den rette
kontakt-kombination til at slukke lyset. Til sidst lykkedes det dog, og
vi kunne nyde ca. 15 minutter af filmen før billedet pludselig stod på
hovedet og lyden f*ckede up. Det viste sig at biografen havde modtaget
kopien samme eftermiddag og ikke haft tid til at prøvekøre den. Der var
tale om en sammensplejsningsfejl - eet af modulerne var sat ind på hovedet.
En meget flov CinemaxX-direktør kom ind i salen, undskyldte mange gange
og gav os hver et intermistisk gavekort på to fribiletter.

Men de har bestemt ikke set det sidste til mig derinde.

-Rune

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-10-03 09:05

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> Lyset blændede ned - men ikke HELT ned.

I fredags så vi Finding Nemo i sal 1. Der var overhovedet ingen
problemer. Måske kunne nødbelysningen godt have været knap så skarp,
men det er der jo sikker lovgivet om. Men det er første gang jeg har
set, at de ruller gardinet lidt for inden filmen.

Vi fik meget tid til at gå med at gætte filmcitater. Det tog lang tid,
men vi fandt da til sidst vores Star Trek-citat.

Og heldigvis er der flere toiletter end i CineCity.

Finding Nemo er sød, tag bare ungerne med ind og se den.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Martin Helbo

Dato : 12-10-03 12:43

> Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:
>
> I fredags så vi Finding Nemo i sal 1.

Viser de den med engelsk tale?

Hvis ikke, er der så nogen der ved om den kommer i BC eller Palads?

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-10-03 13:05

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> writes:

> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse

> Viser de den med engelsk tale?

Det var med engelsk tale og uden undertekster, da den først har
præmiere 14. november og ikke er blevet tekstet endnu.

> Hvis ikke, er der så nogen der ved om den kommer i BC eller Palads?

Den kommer både i BC og i Palads. Jeg mener at den kommer med dansk
tale i Palads.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 16-10-03 23:20

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Måske kunne nødbelysningen godt have været knap så skarp
> men det er der jo sikker lovgivet om.

Oh, ja, det bemærkede jeg også.
I de mindste sale kaster nødudgangslyset tættest på lærredet deciderede
skygger på på lærredet. Suk.

Jeg er ikke engang sikker på, at dansk lovgivning kræver at belysningen
skal være så skarp; CinemaxX er kendt for at følge den tyske (og langt
skrappere) lovgivning - også i deres udenlandske komplekser.
Af samme årsag (?) har de heller ikke parabolsk hældning mellem sæderne.

> Men det er første gang jeg harset, at de ruller gardinet lidt for inden filmen.

Så har du ikke før været i en ordentlig biograf.

> Og heldigvis er der flere toiletter end i CineCity.

Ja, men skiltningen til dem er midest talt godt gemt

> Finding Nemo er sød, tag bare ungerne med ind og se den.

Enig.

-Rune

Fra : spæf

Dato : 12-10-03 17:43

> En meget flov CinemaxX-direktør kom ind i salen, undskyldte mange gange
> og gav os hver et intermistisk gavekort på to fribiletter.

Det er sgu' ok service, sådan skal det være. Jeg var engang ude for noget
lignende under Saving Private Ryan i Palads (kbh). Der fik vi dog ingen
undskyldning eller lignende, til gengæld var vi nødt til at brokke os 2
gange før filmen blev vendt rigtigt.
Men nu er Palads jo også en skodbiograf.

spæf

"live long and prosper"

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-10-03 23:28

Hej!

Jeg var inde at se American Wedding idag
(hey, det var nu engang den film de viste på Jyllands største lærred)
i den nye Cinemaxx, og så undrede jeg mig over at der ingen reklamer var
(ud over trailers). Er det normalt for Cinemaxx, eller skyldes det bare
at de ikke lige har fået aftalerne med reklamebureauerne på plads endnu?

Det er da fedt hvis de virkelig ikke viser reklamer før filmene, så er det
bare
med at finde sin plads til tiden

/Brian

Fra : Rune Zedeler

Dato : 16-10-03 16:56

Rune Zedeler wrote:

> Af en eller anden grund viste de filmen i Sal 7 - een af deres mindste
> sale (dvs. med ca. samme proportier end Sal 5 i BioCity - hehe).

Ups, sal 5 og 6 er langt mindre. Med deres 7 rækker og "nogen og firs"
pladser er de mindre end de mindste sale i BioCity.

Så fik vi det på plads

-Rune