Bad Boys 2
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 11-10-03 00:59

Er der ikke en eller anden der blidt og venligt kan informere d'herrer
Bruckheimer & Bay at modellen for Pearl Harbor er en gang lort i lagkage?
Hvorfor skal det nu gå ud over Will Smith?
Jer der allerede har set filmen, er det bare mig der er totalt paranoid
omkring nationalpropaganda?

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-10-03 01:30

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> [...]
> Hvorfor skal det nu gå ud over Will Smith?
> Jer der allerede har set filmen, er det bare mig der er totalt paranoid

Det synes jeg faktiskikke. Kan du præcisere?

Ud over at den ikke helt var så sjov som den gerne ville
være synes jeg det var en ganske udemærket tju-bang-film.

Hilsen
Peter

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 11-10-03 12:25

> Det synes jeg faktisk ikke. Kan du præcisere?

Jeg tænker på turen til Cuba og narkobaronen der åbentlyst kører sin
forretning i Cuba og bygger et luksushus midt i en slumby. Efter de kilder
jeg har haft adgang til her og der (og jo, Oliver Stone er en af dem), så er
det en umulighed at kunne gøre det i Cuba. Fidel Castro lavede revolution i
50'erne mod Batista for netop at fjerne narkosvineri fra landet (såvel som
amerikansk imperialisme, prostitution, tortur, etc.). Hvis en sådan fyr
kørte narkoproduktion i Cuba, så ville Castro ganske enkelt få ham plaffet
ned på stedet, fordi Castro tilsyneladende har noget personligt imod
narkosvin.
Nordkorea er så en helt anden historie, og Kinas landdistrikter er en helt
anden historie, men Cuba...faeme nej, det er direkte løgn. Jeg kan kun se
det som nationalistisk propaganda fra Bruckheimers side. Amerikanerne er de
gode og Cuba er djævelens land, helt ærligt jeg køber den sgu ikke. Jeg
havde lidt håbet at det rige Hollywood var vokset væk fra 'Missing in
Action' fasen. Nu er det en actionfilm hvor hjernen åbenbart skal parkeres i
døren, men alligevel, det her er at gøre tykt nar af publikum. Hvis man
endelig skal kritisere Cuba, kan det sgu gøres bedre, også i en
ramasjang-film. Politisk agitation i actionfilm er tilladt i min verden,
tænk Dødbringende Våben der generelt klarede det langt bedre. Denne her
udgave er en fornærmelse mod min intelligens.

Jeg ved ikke om jeg har ret i ovenstående, tænk for faen selv. Det kan godt
være at narkobaroner stortrives i Cuba, men efter diverse kilder finder jeg
det virkelig virkelig usandsynligt.

> Ud over at den ikke helt var så sjov som den gerne ville
> være synes jeg det var en ganske udemærket tju-bang-film.

Også denne her film er som en stol der er bygget af det bedste træ af den
bedste snedker i branchen, men designet gør sgu stadigvæk at den gør ravende
ondt at sidde i.

Fra : Per

Dato : 13-10-03 09:47

Jeg var positivt overrasket over filmen. Jeg brød mig ikke om 1'eren, men
2'eren er faktisk ganske underholdende og morsom. Dog lige 20 minutter for
lang.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 13-10-03 12:39

> Jeg var positivt overrasket over filmen. Jeg brød mig ikke om 1'eren, men
> 2'eren er faktisk ganske underholdende og morsom. Dog lige 20 minutter for
> lang.

Havde de skrottet den sidste action-scene, havde det været en ganske
udmærket film. Sidste scene virker totalt påklistret, den kommer på et
tidspunkt hvor filmen egentlig lige så godt kunne være sluttet.

Fra : Per

Dato : 14-10-03 15:13

> Havde de skrottet den sidste action-scene, havde det været en ganske
> udmærket film. Sidste scene virker totalt påklistret, den kommer på et
> tidspunkt hvor filmen egentlig lige så godt kunne være sluttet.

Enig. Hele cuba turen skulle ikke have været med.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-03 15:23

Per wrote:

> Enig. Hele cuba turen skulle ikke have været med.

For min skyld kunne de have afsluttet den endnu tidligere.
Måske jeg er blevet for gammel til den slags MTV-film, for ret tidligt i
filmen begyndte jeg at kede mig. Jeg fandt så på at tælle sekunder på de
enkelte klip, og det var yderst sjældent, jeg nåede over fem sekunder
(ikke at hurtige klip nødvendigvis er af det onde, men alt med måde).

--
Mvh. Kim Ludvigsen