R1DVD fusker-firma!?
Fra : Kim Jensen

Dato : 09-10-03 09:23

Hej!

Er der nogen der har handlet hos R1DVD i den seneste måned og rent faktisk
modtaget varer?

Jeg har placeret - og forudbetalt - en ordre 14. september og ikke modtaget
andet end deres automatisk ordrebekræftelse. Jeg har lagt utallige
forespørgsler på deres telefonsvarer og email, men hørt NADA tilbage!

Er det et reelt fusker-foretagne? Hvad kan jeg foretage mig yderligere?
Firmaet er jo registreret med et CVR-nummer
(http://www.kob.dk/sogning/id.asp?kobnr=1026125), så kan jeg på nogen måde
gøre mere?

mvh
Kim Jensen
- admin af R2DVD.com der fra og med idag IKKE længere søger priser hos R1DVD

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-10-03 12:18

On Thu, 9 Oct 2003 10:23:14 +0200, "Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote:

>Er det et reelt fusker-foretagne? Hvad kan jeg foretage mig yderligere?
>Firmaet er jo registreret med et CVR-nummer
> [...]

Du kan få pengene tilbage gennem din bank:

http://www.net-tjek.dk/ehandel/forbrug/betaling-galt.htm#betalingskort

Kurt Brixen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-10-03 13:02

Kurt Brixen skrev:

> Du kan få pengene tilbage gennem din bank:

Da ikke hvis han har forudbetalt.

--
Mvh. Peter

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 09-10-03 14:42

Hvis han har foretaget en bankoverførelse, så er det ikke muligt for hans
bank at tilbageføre pengene!
Men hvis det er sket via Kreditkort (Dankort m.m.), så skal han bare troppe
op hos Banken og fortælle historien. Så er der vist et eller andet med at
han skal skrive under på nogle papir!

Jess Møller

Fra : Morten Nielsen

Dato : 09-10-03 14:49

> Da ikke hvis han har forudbetalt.

Jo - hvis du skriver under på at du ikke har modtaget nogle varer, så er det
bankens problem. Forstået på den måde, at de betaler dine penge tilbage af
egen lomme, og så har de alt bøvlet med at få pengene retur fra firmaet.

Mvh Morten Nielsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-10-03 15:08

On Thu, 9 Oct 2003 14:01:47 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<nospam@filmsvar.dk> wrote:

>Da ikke hvis han har forudbetalt.

Jo, men kun hvis det er med betalingskort. Det står også på det link,
jeg sendte.

Hvis han har forudbetalt med bankoverførsel, har du ret i at der ikke
er noget at gøre.

Kurt Brixen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-10-03 22:09

Kurt Brixen skrev:

> Jo, men kun hvis det er med betalingskort. Det står også på det link,
> jeg sendte.

Min pointe er, at man ikke kan forudbetale med betalingskort. Det er
ikke tilladt for butikken at hæve pengene, før varen er afsendt.

> Hvis han har forudbetalt med bankoverførsel, har du ret i at der ikke
> er noget at gøre.

Nemlig.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"When I asked you for your advice, I didn't mean for you to actually

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-03 11:20

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Min pointe er, at man ikke kan forudbetale med betalingskort. Det er
> ikke tilladt for butikken at hæve pengene, før varen er afsendt.

Det er det vist når hjemmesiden gør opmærksom på det. Men jeg kan sq ikke
finde nogen steder hvor det skulle fremgå på deres side at pengene vil blive
trukket ved bestilling. Måske står det først så langt fremme i processen at
man er ved at trykke 'Ok' - står det ikke, bryder de i hvert fald loven.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Dag Stinus

Dato : 09-10-03 13:00

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote in message
[klip]
> Er det et reelt fusker-foretagne? Hvad kan jeg foretage mig yderligere?
> Firmaet er jo registreret med et CVR-nummer
> [...]
Søg på Google under grupper, så vil du kunne læse andre beretninger om
R1DVD.DK - og fuskerforetagende minder meget om min egen og andres oplevelse
af "firmaet".

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Kristian

Dato : 11-10-03 16:21

> Er der nogen der har handlet hos R1DVD i den seneste måned og rent faktisk
> modtaget varer?

Ja og nej. Bestilte 22/9 og fik hævet penge på mit dankort 23/9. Derefter
har jeg intet modtaget eller hørt fra dem.

> [...]
> andet end deres automatisk ordrebekræftelse. Jeg har lagt utallige
> forespørgsler på deres telefonsvarer og email, men hørt NADA tilbage!

Samme her.

> Er det et reelt fusker-foretagne? Hvad kan jeg foretage mig yderligere?
> Firmaet er jo registreret med et CVR-nummer
> [...]

Uanset hvad de kommer med af undskyldninger, er det sidste gang, jeg har
handlet hos det firma.