Premiere Surprise i Imperial 4. oktober
Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-10-03 09:55

Jeg ser lige, at ingen endnu har nævnt, at der i Imperial blev vist
Finding Nemo.
På engelsk og i en dejlig stor sal.
Sjældent har jeg været SÅ GLAD for at være taget til surprise.

- og det var også med glæde at jeg kunne konstatere, at Pixar har
indset, at deres fraklip-under-rulletekster-ide var sjov EEN gang - men
ikke holder i længden. - Og ja, rulleteksterne er stadig værd at se.

-Rune

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-10-03 10:07

Rune Zedeler skrev:

> - og det var også med glæde at jeg kunne konstatere, at Pixar
> har indset, at deres fraklip-under-rulletekster-ide var sjov EEN
> gang - men ikke holder i længden.

Var der ikke både bloopers i "A Bug's Life" og "Monsters Inc."?

Men filmen var da bestemt seværdig.

--
Mvh. Peter

Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-10-03 10:08

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Var der ikke både bloopers i "A Bug's Life" og "Monsters Inc."?

Jo, nemlig.
Hvad jeg mente var, at det var rart at se, at de var kommet på bedre tanker.

> Men filmen var da bestemt seværdig.

Bestemt, bestemt...

-Rune

Fra : Madmanden

Dato : 08-10-03 10:11

Rune Zedeler wrote:
> Jeg ser lige, at ingen endnu har nævnt, at der i Imperial blev vist
> Finding Nemo.
> På engelsk og i en dejlig stor sal.
> Sjældent har jeg været SÅ GLAD for at være taget til surprise.

Jeg har selv set den for et stykke tid siden, også med engelsk tale. Er
klart anbefalelsesværdig. :)

Mvh.
Christian

Fra : Kostas

Dato : 08-10-03 10:23

"Madmanden" <madmanden@oncableSLETMIG.dk> wrote in news:bm0kbm$scs$1
@sunsite.dk:

> Jeg har selv set den for et stykke tid siden, også med engelsk tale. Er
> klart anbefalelsesværdig. :)
>
> Mvh.
> Christian

ja det kan jeg også kun tilslutte mig. Ellen spiller fantastisk som den
forvirrede fisk.

mvh

Kostas

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-10-03 10:26

Kostas skrev:

> ja det kan jeg også kun tilslutte mig. Ellen spiller fantastisk som
> den forvirrede fisk.

Det gør Mette Lisby nu også.

--
Mvh. Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-10-03 12:58

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> Jeg ser lige, at ingen endnu har nævnt, at der i Imperial blev vist
> Finding Nemo.
> På engelsk og i en dejlig stor sal.
> Sjældent har jeg været SÅ GLAD for at være taget til surprise.

Jeg var inde for at se Ali i går, og så, at Imperial har forfattet en
skrivelse, hvor de forklarer i venlige termer, at de er dødtrætte af
folk, der larmer og er belastende, fordi surprise-filmen ikke lige var
den film de helst ville se.

Godt gået!

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-10-03 13:20

Peter B. Juul skrev:

> [...]
> en skrivelse, hvor de forklarer i venlige termer, at de er dødtrætte
> af folk, der larmer og er belastende, fordi surprise-filmen ikke

Nemlig!

Og hvis de følger opfordringen op og uddeler flammende flyveskaller til
dem, der alligevel støjer, så kunne det næsten ikke være bedre. Jo,
måske hvis de indførte det som en generel politik ved alle film, SÅ
ville det være perfekt. Nej, vent - hvis udsendte folk fra Imperial
simpelt hen konsekvent troppede op ved enhver irriterende larm og
uddelte rockersmæk, SÅ ville det være honkey-dorey!

--
Mvh. Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-10-03 13:51

"Peter Bjerre Rosa" <nospam@filmsvar.dk> writes:

> Og hvis de følger opfordringen op og uddeler flammende flyveskaller til
> dem, der alligevel støjer, så kunne det næsten ikke være bedre.

Det er alligevel utroligt, at de er nødt til at forklare hvad
premiere-surprise er i så pædagogiske termer. Hvorfor har folk så
svært ved at forstå at "surprise" betyder, at de _ikke_ kan regne det
ud hver gang.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hvis du står overfor et stort problem,
The RockBear. ((^)) så prøv at komme igennem det

Fra : David T. Metz

Dato : 08-10-03 16:09

Peter B. Juul skriblede:
> [...]
> premiere-surprise er i så pædagogiske termer. Hvorfor har folk så
> svært ved at forstå at "surprise" betyder, at de _ikke_ kan regne det

Det er jo det at du/I ikke kan regne *det* ud, der gør det til "surprise"?

David
<- indsæt selv.

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-10-03 17:14

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> writes:

> Det er jo det at du/I ikke kan regne *det* ud, der gør det til "surprise"?

Umm..

Regne hvad ud?

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am Arogon son of Alfred."
The RockBear. ((^))

Fra : David T. Metz

Dato : 08-10-03 18:44

Peter B. Juul skriblede:

> Umm..
>
> Regne hvad ud?

"At de er nødt til at forklare ..." "At folk har så svært ved at forstå
...."

David

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-10-03 10:53

Peter Bjerre Rosa wrote:
> [...]
> simpelt hen konsekvent troppede op ved enhver irriterende larm og
> uddelte rockersmæk, SÅ ville det være honkey-dorey!

Så kunne det være at biografen faktisk gav en bedre oplevelse end
hjemme-biografen

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-10-03 14:55

Peter Bjerre Rosa wrote:
> uddelte rockersmæk, SÅ ville det være honkey-dorey!

Hedder det ikke "Honky Dory"?

/David

Fra : thomas t

Dato : 09-10-03 15:58

David Rasmussen at david.rasmussen@gmx.net:

> Hedder det ikke "Honky Dory"?

synes jeg husker, at det hedder LP'en i hvert fald

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-03 19:51

David Rasmussen wrote:

> Hedder det ikke "Honky Dory"?

Næ. Det hedder "hunky-dory":

http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?va=hunky-dory

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-10-03 23:52

Karsten Strandgaard Jørgensen wrote:

> Næ. Det hedder "hunky-dory":

Nåja :) Det var det jeg mente...

/David

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-10-03 11:53

David Rasmussen skrev:

> Nåja :) Det var det jeg mente...

Tak for korrektionen til jer begge. Jeg havde aldrig set udtrykket på
skrift og tog derfor en chance.

--
Mvh. Peter