Identity - kan min kæreste se den
Fra : Rikke & Brian

Dato : 07-10-03 15:24

Hejsa

Lidt mærkeligt spørgsmål, og spoilers ønskes ikke men, tror I min kæreste
kan se denne film. Hun kan godt tåle blod og uhygge, men det hun ikke vil
se, er film hvor folk pines, ting hvor man tænker: "hvor er det skrækkeligt
hvis det var virkeligt". F.eks. synes hun at Unbreakable var mere ubehagelig
en den sjette sans. Den sjette sans kunne hun sagtens se. Men scenen i
Unbreakable med de folk der blev holdt fanget i huset var meget ubehagelig.
Derfor ser hun heller ikke massemorder film som f.eks. "Silence of the
lamb". Altså filmen må gerne være uhyggelig, og der må gerne være blod, men
sådanne lidt realistiske scener hvor folk er i pinsel eller pines, der står
hun helt fra. Hvad siger I, tror I hun kan se den sammen med mig, eller skal
jeg se den alene?

Mvh. Brian

Rikke Brauner Mikkelsen
Brian Kjeldsen
Kristian Brauner Kjeldsen

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk/
O Captain, my Captain. Who knows where that comes from? Anybody? Not a
clue? It's from a poem by Walt Whitman about Mr. Abraham Lincoln. Now in
this class you can either call me Mr. Keating, or if you're slightly more
daring, O Captain my Captain.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 07-10-03 16:27

On Tue, 07 Oct 2003 16:23:31 +0200, Rikke & Brian wrote:

> [...]
> se, er film hvor folk pines, ting hvor man tænker: "hvor er det skrækkeligt

Den kan i sagtens sætte på sammen. De scener hvor folk aflives, sker det
i meget korte klip - hvis det overhovedet vises.

Det ville være for let at finde morderen ellers jo :)

--
Christian Jørgensen | He who can does.
http://www.razor.dk | He who can't teaches.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 07-10-03 18:24

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 07 Oct 2003 16:23:31 +0200, Rikke & Brian wrote:
>

> Den kan i sagtens sætte på sammen. De scener hvor folk aflives, sker det
> i meget korte klip - hvis det overhovedet vises.

Det er heller ikke så meget morderne i sig selv, hun elsker kriminal film
ala. Agatha Christie. Men det er mere hvis folk sådan pines, det er tanken
om det psykiske de skal igennem, hun synes er spooky.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-10-03 19:34

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev:

>Det er heller ikke så meget morderne i sig selv, hun elsker kriminal film
>ala. Agatha Christie. Men det er mere hvis folk sådan pines, det er tanken
>om det psykiske de skal igennem, hun synes er spooky.

Årefs fedeste film. Så vidt jeg husker, går mordene meget hurtigt, og
hvis hun er Agatha Christie-fan, er den et must, for den står helt
klart i gæld til "Ten Little Niggers" (Nå, nej, Indians - nå, nej, And
then there were none - man må jo være politisk korrekt).

Og hvis I ikke ved noget på forhånd, gætter I aldrig, hvem morderen
er!

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-10-03 21:43

Niels Søndergaard wrote:

> Årets fedeste film.

Jeg er ikke helt enig i at den skulle være årets fedeste film, men den er
klart på listen.. Det er derimod den bedste "horror" film (eller hvilken
genre den ligger i?) jeg har set, det er noget andet end det sædvanlige
hul-i-hovedet-splatter...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-10-03 21:49

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev:

>klart på listen.. Det er derimod den bedste "horror" film (eller hvilken
>genre den ligger i?) jeg har set, det er noget andet end det sædvanlige
>hul-i-hovedet-splatter...

Det er da muligt, jeg glemmer noget, men Matrix Reloaded var da en
megaskuffelse. X2 er med i opløbet (hvis den er fra i år), og
Terminator 3 er okay, men ikke til ti stjerner. Pirates of the
Caribbean: Niks - Cutthroat Island er meget bedre (så, nu får jeg på
puklen, men jeg mener det).

Fra : Martin Moeller

Dato : 07-10-03 23:51

Niels Søndergaard skrev:

> Det er da muligt, jeg glemmer noget, men Matrix Reloaded var da en
> megaskuffelse.

Hvorfor det? Den er da glimrende underholdning!

Martin Møller
"Yeah ... stupid like a fox ..."

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-10-03 08:20

Martin Moeller wrote:

> Hvorfor det? Den er da glimrende underholdning!

The Matrix var en rigtigt god film, hvis man ellers købte universet og
præmisserne. Den tog sig selv alvorligt på den rette måde, og den havde
et budskab, selvfølge på sin egen letkøbte main stream-måde, men stadig
et budskab.

Matrix Reloaded var bare et Playstation 2-spil, med en ulogisk og
ligegyldig handling. Jeg kan forklare alt hvad der sker i The Matrix, og
hvorfor det sker. Det kan jeg overhovedet ikke med Matrix Reloaded, jeg
kan dårlig nok huske hvad der sker og hvornår. Fordi historien var rodet
og ligegyldig. Hvis det skal være god underholdning, så manglede jeg et
joystick.

/David

Fra : Martin Moeller

Dato : 08-10-03 13:38

David Rasmussen skrev:

> [...]
> kan dårlig nok huske hvad der sker og hvornår. Fordi historien var rodet
> og ligegyldig. Hvis det skal være god underholdning, så manglede jeg et

Det er vel netop meningen, at Reloaded rejser så mange spørgsmål, at man
først må vente til Revolutions med at få svar på disse spørgsmål. Det er vel
også grunden til, at disse 2 sidste film i trilogien udkommer med så kort
mellemrum.

--
Martin Møller
"Yeah ... Stupid like a fox ..."

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-10-03 13:58

Martin Moeller wrote:

> [...]
> også grunden til, at disse 2 sidste film i trilogien udkommer med så kort

Jeg har ikke noget imod at den rejser spørgsmål (selv om jeg ikke synes
at den gør det). Jeg har noget imod at historien er dårligt fortalt,
ligegyldig og søgt.

/David

Fra : Martin Moeller

Dato : 08-10-03 15:18

David Rasmussen skrev:

> Jeg har ikke noget imod at den rejser spørgsmål (selv om jeg ikke synes
> at den gør det).

Det gør den da.
Et af de mere nærliggende spørgsmål er da, om der er en Matrix inde i The
Matrix, der hvor Neo i slutningen stopper de der sentinels med sin hånd. Det
spørgsmål vil jeg da meget gerne have svar på i Revolutions.

--
Martin Møller
"Yeah ... Stupid like a fox ..."

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-10-03 15:52

Martin Moeller wrote:

> [...]
> Matrix, der hvor Neo i slutningen stopper de der sentinels med sin hånd. Det
> spørgsmål vil jeg da meget gerne have svar på i Revolutions.

Ja, det er ét spørgsmål. Ikke mange. Og det er ikke dette spørgsmål der
gør filmen dårlig. Det er let nok at forstå.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-10-03 16:11

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> escribió

> Ja, det er ét spørgsmål. Ikke mange. Og det er ikke dette spørgsmål
der
> gør filmen dårlig. Det er let nok at forstå.

At påstå at Reloaded ikke stiller spørgsmål er da en smule nedladende
at fyre af taget i betragtning det antal indlæg og deres indhold der
var her i gruppen om filmen.

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-10-03 16:13

Lars Hoffmann wrote:

> At påstå at Reloaded ikke stiller spørgsmål er da en smule nedladende
> at fyre af taget i betragtning det antal indlæg og deres indhold der
> var her i gruppen om filmen.

Okay? Men det er ikke for at være nedladende. Jeg prøver bare at
understrege at det ikke er pga. evt. ubesvarede spørgsmål, at jeg mente
at filmen er dårlig.

/David

Fra : Martin Moeller

Dato : 08-10-03 16:30

David Rasmussen skrev:

The
Det

> Ja, det er ét spørgsmål. Ikke mange. Og det er ikke dette spørgsmål der
> gør filmen dårlig. Det er let nok at forstå.

Jeg skrev også et af de mere nærliggende spørgsmål. Af andre spørgsmål kan
da overvejes, hvordan Bane er blev til Smith eller omvendt samt det
spørgsmål om Neo har et valg osv. Som Lars Hoffmann skriver, så var der ret
mange spørgsmål, der blev rejst her i gruppen, da Reloaded havde premiere i
foråret.
Prøv evt. at læse tilbage, hvis du ikke tror mig.

--
Martin Møller
"Yeah ... Stupid like a fox ..."

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-10-03 18:04

"Martin Moeller" <martin.moller@get2net.dot.dk> skrev:

>Det gør den da.
>Et af de mere nærliggende spørgsmål er da, om der er en Matrix inde i The
>Matrix

Selvfølgelig er der det. Se 13th Floor eller moderen til alle
Matrix-historier: Verden i en tråd af Fassbinder, som bygger på samme
historie som 13th Floor.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-10-03 20:53

Niels Søndergaard escribió / skrev

> Selvf›lgelig er der det.

Nej, ærlig talt tvivler jeg på at wachowskly brødrene kommer med en
sådan falliterklæring, Men lad os nu tage diskussionen op igen om 1½
måned når vi ved hvad vi taler om. Men skal jeg spå - og det skal jeg jo
- tror jeg at ligesom Smith blev forandret ved hans kontakt med Neo, er
Neo blevet forandret og har fået nogle af Smiths evner.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Martin Moeller

Dato : 09-10-03 00:04

Niels Søndergaard skrev:

> Selvfølgelig er der det. Se 13th Floor eller moderen til alle
> Matrix-historier: Verden i en tråd af Fassbinder, som bygger på samme
> historie som 13th Floor.

Jeg har set 13th floor og den var ganske god, men jeg tvivler nu lidt på, om
det samme princip gør sig gældende i Revolutions.
Jeg venter i spænding.

--
Martin Møller
"Yeah ... Stupid like a fox ..."

Fra : thomas t

Dato : 09-10-03 13:45

David Rasmussen at david.rasmussen@gmx.net:

> The Matrix var en rigtigt god film
>
> Matrix Reloaded var bare et Playstation 2-spil, med en ulogisk og
> ligegyldig handling.[...] Fordi historien var rodet
> og ligegyldig.

Fuldt enig. Jeg synes hele tiden bare, jeg sad og så en flot, langtrukken
trailer for treeren. (og så den laange make-love-scene. Rrork pyh)

Hørte, at 5.november er 3'er-premiere. Uanset mit brok skal jeg klart se i
en stor sal. Dvs i nærheden af åbningsdato'en.

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-10-03 11:57

Niels Søndergaard wrote:

> Det er da muligt, jeg glemmer noget, men Matrix Reloaded var da en
> megaskuffelse.

Ja den var virkelig ringe.. Nu kommer afslutningen heldigvis også dette år
så det kan da være at den bliver lidt bedre end Reloaded, men ud fra
traileren ser det ikke ud til at den overhovedet vil nærme sig listen med
årets bedste film.

> X2 er med i opløbet (hvis den er fra i år), og
> Terminator 3 er okay, men ikke til ti stjerner. Pirates of the
> Caribbean: Niks - Cutthroat Island er meget bedre (så, nu får jeg på
> puklen, men jeg mener det).

Hm jeg har ikke set Cutthroat Island, men den må jeg da lige se efter så..
Pirates of the Caribbean kunne jeg rigtig godt lide, X2 var rent guf for en
drengerøv som mig, Terminator 3 var udmærket, men jeg er enig i at den ikke
er til 10 stjerner.. 8 ½ eller 9 vil jeg give den..

Jeg glæder mig selv til følgene film kommer:

Bad Boys 2 - ok den kommer nok ikke på listen over de bedste film, men jeg
er sikker på at den leverer god underholdning for pengene...

Kill Bill bliver også interessant..

Master & Commander vil jo sikkert også få en smule opmærksomhed pga. Russel
Crowe er med..

Sidst men ikke mindst så kommer afslutningen på LOTR filmrækken, og jeg må
ærlig talt indrømme at jeg glæder mig som et lille barn... Uden at lyve kan
jeg godt sige, at jeg glæder mig mere til at LOTR får premiere, end jeg gør
til det er juleaften

Så filmrækken af "Bedste Film 2003" vil jeg lige holde åben lidt længere,
året er jo ikke slut endnu :)....

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk