Sergio Leone ?
Fra : Skirk

Dato : 04-10-03 00:22

Hej

Jeg har lige set dette mesterværk af en såkaldt spagetti western, efter min
mening helt op på niveau med Den Gode, Den Onde og Den Grusomme. Charles
Bronson kold som en skid og Henry Fonda som noget af det ondeste plus en
lækker 60'er babe :)

Hvad mener i om filmen ?

Jeg ville oxo lige høre om der er nolge der kender andre gode western film
end de 4 spagettier Sergio Leone har lavet ? (udeover de to jeg har nævnt
mener jeg A Fistfull of Dollars og For a Few Dollars More). Altså er der
andre gode w film i kan anbefale ?

Mvh

Skirk

P.S.

Hvad er der lige med musikken i Sergio Leone film (især Once Upon A Time In
The West og The Good, The Bad and The Ugly. Jeg må sige at i de to film gør
musikken noget ved mig :\ som i ingen andre jeg ved ikke hvad men hold kæft
den musik passer perfekt til hans film :)

Fra : LZ

Dato : 04-10-03 10:45

Du glemte at skrive i starten hvad filmen hed: "C'era una volta il West"
eller "Once Upon a Time in the West".
Du skriver det først under PS og folk kan ikke vide at det er den du snakker
om i starten
Og baben er Claudia Cardinale

God film

MVH
LZ

Fra : David T. Metz

Dato : 04-10-03 12:08

Skirk skriblede:
> Hvad mener i om filmen ?

Once Upon a Time in The West? Det er hans mesterværk. Det var den film han
hele tiden ville lave, men ikke havde råd til i starten - til held for
Eastwood der fik transformeret sin tv-karriere til en filmkarriere af den
forudgående trilogi.

> Jeg ville oxo lige høre om der er nolge der kender andre gode western
> film end de 4 spagettier Sergio Leone har lavet ?

Han har også instrueret nogle af Terence Hill-filmene. Men de er ikke gode.

> [...]
> de to film gør musikken noget ved mig :\ som i ingen andre jeg ved
> ikke hvad men hold kæft den musik passer perfekt til hans film :)

Det er jo klassikere og Ennio Morricone laver stadig god filmmusik. Han er
krediteret for 486 film (!) på Imdb.com, fx "Disclosure" der var i tv for
nylig. I min bog er han den største.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-10-03 13:56

On Sat, 4 Oct 2003 01:22:29 +0200, "Skirk" <eg@ef.com> wrote:

> [...]
>mener jeg A Fistfull of Dollars og For a Few Dollars More). Altså er der

Der er også The Magnificent Seven som er lavet efter Seven Samurai.
Den er på dvd fra MGM.

Kurt Brixen

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 04-10-03 18:56

> Der er også The Magnificent Seven som er lavet efter Seven Samurai.
> Den er på dvd fra MGM.

Andre fremragende westerns (her forstået som af en mere ikke-familiær stil
end John Wayne) jeg kan komme i tanker skulle være:

Outlaw Josey Wales (af Clint Eastwood)
Jeremiah Johnson (m. Robert Redford)
Unforgiven (af Clint Eastwood)

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-10-03 14:56

Skirk wrote:
> [...]
> Grusomme. Charles Bronson kold som en skid og Henry Fonda som noget
> af det ondeste plus en lækker 60'er babe :)
Mesterværk. Intet mindre. Jeg har lige fået email fra Blackstar om at de har
sendt min "Once Upon a Time in the West" DVD afsted i dag. :)

> [...]
> de to film gør musikken noget ved mig :\ som i ingen andre jeg ved
> ikke hvad men hold kæft den musik passer perfekt til hans film :)
Ennio Morricone kan noget med filmmusik som ingen anden kan. Til "Once Upon
a Time in the West" komponerede han musikken før filmen blev optaget. Leone
benyttede så musikken til at bygge scenerne op.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Skirk

Dato : 04-10-03 15:03

Tak skal i have gutter

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> skrev i en
meddelelse news:xjAfb.1665$YJ3.1518@news.get2net.dk...

Fra : David T. Metz

Dato : 04-10-03 17:03

Morten Wartou skriblede:

> Mesterværk. Intet mindre. Jeg har lige fået email fra Blackstar om at
> de har sendt min "Once Upon a Time in the West" DVD afsted i dag. :)

Verdammt! Jeg vidste ikke den allerede var kommet.

Fra : Morten DH

Dato : 04-10-03 18:56

"Skirk" <eg@ef.com> skrev i en meddelelse
> Hvad mener i om filmen ?

Mesterværk

> [...]
> mener jeg A Fistfull of Dollars og For a Few Dollars More). Altså er der

Tja du starter jo godt nok på den absolutte top af kransekagen; men i hvert
fald Django (den originale http://www.imdb.com/title/tt0060315/) og Run,
Man, Run! (http://us.imdb.com/title/tt0062825/) er blandt mine favoritter.
I reg. 1 land er der udgivet en del spaghetti westerns, Anchor Bay og Blue
Underground står for et par af de mere interessante inkl. de to nævnte...

Der findes desuden en reklame dvd der hedder "A fist full of trailers" (du
får selv lov at gætte hvad den indeholder), jeg har ikke set den selv; men
den er nok et godt udgangspunkt hvis du søger inspiration til anderledes
westerns end John Ford og The Duke's versioner...

Undergrundsbladet Absurd (se evt. www.absurd-online.dk) har også haft en del
af den slags under behandling.

Men Italiens filmindustri malkede en hver profitabel genre til langt over
bristepunktet dengang, så forbered dig på både hit og miss hvis du kaster
dig over genren