Broen ved Arnhem
Fra : Christoffer

Dato : 03-10-03 18:12

Hej Ng

Jeg er blevet bidt af en gal samler når det gælder om film om 2.Verdenskrig,
men jeg er i tvivl om hvad for nogle film jeg skal købe nu. Jeg har:

Saving Private Ryan
Band of Brothers
Patton
Broen ved Arnhem

Hvad for nogle film er ellers klassikere? Jeg vil meget gerne undgå film som
ikke er realistiske f.eks. "Døden på larvefødder" som er en af de ringeste
2. Verdenskrigsfilm jeg nogensinde har set.

Mvh
Christian

Fra : jesper andrejcak

Dato : 03-10-03 18:47

"Christoffer" <stofferdreng17@yahoo.dk> wrote in message

Hej ,

http://www.dvdoo.com/ har "jernkorset" (R2) til 49 kr.

Ellers er der "stalingrad" som dog har været på tv nogle gange.

En gamle sort/hvid klassiker er "die brucke" ( broen -ved ikke om det er
stavet rigtigt på tysk) . Jeg ved dog ikke om den er ude på dvd.

Fra : Carl Drud

Dato : 03-10-03 19:03

Christoffer wrote:

> Jeg er blevet bidt af en gal samler når det gælder om film om
> 2.Verdenskrig, men jeg er i tvivl om hvad for nogle film jeg skal
> købe nu. Jeg har:

"Das Boot" den bedste ubådsfilm.

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Fra : Christoffer

Dato : 03-10-03 19:29

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> wrote in message

> "Das Boot" den bedste ubådsfilm.
>
> --
> A. No.
> Q. Does top-posting make sense?

Ja det er virkelig en klassiker, og rigtig spændende Jeg fandt lige en
film "The Longest Day/Den længste dag" om D-Dagen, og den ser også spændende
ud. Iøvrigt synes jeg at det er ret imponerende hvor mange stjerne
skuespillere der er med i Broen ved Arnhem, bla. Sean Connery, Gene Hackman,
James Caan, Anthony Hopkins og Robert Redford.

Mvh
Christian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-10-03 13:16

Christoffer escribió / skrev

> Ja det er virkelig en klassiker, og rigtig sp‘ndende Jeg fandt
> lige en film "The Longest Day/Den l‘ngste dag" om D-Dagen, og den
> ser ogs† sp‘ndende ud.

Hvis WWII er noget der interesserer dig kommer du næppe udenom "Den
længste dag".
JEg kan også godt lige Enemy at the Gates

Fra : Jesper

Dato : 03-10-03 21:36

> [...]

> ikke er realistiske f.eks. "Døden på larvefødder" som er en af de ringeste
> 2. Verdenskrigsfilm jeg nogensinde har set.

Strafbatallion 999 http://www.imdb.com/title/tt0053309/
Die Brücke http://www.imdb.com/title/tt0052654/
Operation Daybreak http://us.imdb.com/title/tt0075019/
Le Vieux Fusil http://us.imdb.com/title/tt0073864/
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Skirk

Dato : 04-10-03 00:35

Der er jo også

Det Beskidte Dusin
Broen ved Remagen *
Kelly's Helte *
Navarones Kanoner
Styrke 10 Fra Navarone
Slaget om England *
Memphis Belle
Flugten Til Athena
Panserslaget ved Ardennerne *

Dem med stjerne er min favorit.
Det er nok ikke alle jeg har nævnt som er 100% realistiske men hvis man godt
kan lide WWII film ja så fortjener de en kigger :)

Håber du kan bruge det.

Fra : Skirk

Dato : 04-10-03 12:12

For ikke at glemme

Telemarkens Helte
Ørneborgen *
Ørnen er Landet *

Fra : Per Andersen

Dato : 05-10-03 12:36

The thin red line
Torra torra
Pearl Harbor
Winter War
Ambush
Stalingrad
Jernkorset
Memphis Belle
Ørnen er landet
Pork Chop Hill
When trumpets fade
Den længste dag
Harts war
Enemy at the gates
Sahara
U-571
Enigma

per

Fra : Jebir

Dato : 05-10-03 18:49

> [...]
> ikke er realistiske f.eks. "Døden på larvefødder" som er en af de ringeste
> 2. Verdenskrigsfilm jeg nogensinde har set.

- Vil da lige tilføje en enkelt til den efterhånden lange liste, nemlig
Jernkorset ( http://www.imdb.com/title/tt0074695/ ).

Held og lykke i jagten
Mikkel Skou

Fra : LarsJ

Dato : 25-10-03 09:03

> [...]
> ikke er realistiske f.eks. "Døden på larvefødder" som er en af de ringeste
> 2. Verdenskrigsfilm jeg nogensinde har set.

Dark blue world

Fra : Johnni

Dato : 29-10-03 16:53

Kan varmt anbefale "the longest day" http://www.imdb.com/title/tt0056197/ .
En klar klassiker efter min mening når det kommer til film om 2 verdenskrig.
God fornøjelse.