Dvd - Hvor?
Fra : KristianZ

Dato : 30-09-03 12:33

Hejsa gruppe, jeg har hørt man kan købe Dvdér i F.eks Vietnam til 2$ over
nettet, men kan ikke finde en side, det må jo siges at være en del billigere
end F.eks Cd-wow hvis de ikke ryger i tolden
Nogen der kender er side?

-Morten

Fra : Martin Møller

Dato : 30-09-03 12:50

"KristianZ" <Kristianz@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
billigere
> end F.eks Cd-wow hvis de ikke ryger i tolden

Du kan godt regne med at de ikke er lovlige så du vil få et brev fra en
advokat ligeså snart du prøver at få den til Danmark.

Martin

Fra : Kostas

Dato : 30-09-03 12:50

"KristianZ" <Kristianz@ofir.dk> wrote in news:blbpka$mdt$1@sunsite.dk:

> [...]
> over nettet, men kan ikke finde en side, det må jo siges at være en
> del billigere end F.eks Cd-wow hvis de ikke ryger i tolden

ved ikke hvor det er - men det lyder ikke specielt lovligt.

Husk på at selvom de er lovlige i hjemlandet er det stadig strafbart at
importere dem til Danmark.

mvh

Kostas

Fra : KristianZ

Dato : 30-09-03 13:10

Ja den er jeg 100% med på, men alligevel kunne det være sjovt at se sådan en
side.

Fra : Jesper

Dato : 30-09-03 14:23

> [...]

> nettet, men kan ikke finde en side, det må jo siges at være en del billigere
> end F.eks Cd-wow hvis de ikke ryger i tolden

Du kan købe dvd'ere billigt fra Hong Kong , http://www.dddhouse.com/
eller Brasilien, http://www.cinedvd.com.br/ .

jeg har købt DVD'ere begge steder, sålænge prisen er under 80 kr ryger
der hverken told, mons eller PostDanamrks fortoldningsgebyr på.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 30-09-03 15:08

> Du kan købe dvd'ere billigt fra Hong Kong , http://www.dddhouse.com/
> eller Brasilien, http://www.cinedvd.com.br/ .

Jeg kan også anbefale DDDhouse.com som jeg fik film fra her i sidste uge.
Du kan bestille hele 3 dvd'er hvis du kigger i deres special tilbud uden at
de overstiger den magiske toldgrænse på 80 kr.
Den brasilianske side tror jeg selv jeg vil udforske...

/JeppeM

Fra : Jeppe Møller

Dato : 01-10-03 12:55

> [...]
at
> de overstiger den magiske toldgrænse på 80 kr.

Der var jeg lidt hurtig - en af de tre film jeg modtog ('Audition') hakker
under afspilning. Jeg tror jeg mailer til dem ang. problemet, men jeg tivler
på at jeg vil betale returporto for en film som jeg kun gav en tyver for

/JeppeM

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-10-03 00:28

On Tue, 30 Sep 2003 16:07:50 +0200, "Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk>
wrote:

> [...]
>Du kan bestille hele 3 dvd'er hvis du kigger i deres special tilbud uden at
>de overstiger den magiske toldgrænse på 80 kr.

Nej du tager fejl 3 film af de billige koster 75HK$ men du skal også
lægge 70HK$ oveni for forsendelse , tolden 80 kr's magiske grænse er
varens pris + evt forsendelse så det bliver 145HK$ som er langt over
80 kr.

mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jesper

Dato : 02-10-03 14:48

Morbid Angel <morbid_angel@hotmail.com> wrote:

> [...]
> lægge 70HK$ oveni for forsendelse , tolden 80 kr's magiske grænse er
> varens pris + evt forsendelse så det bliver 145HK$ som er langt over

Forsendelse medregnes ikke i toldværdien, det er den faktiske værdi af
de varer der passere toldstationen.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 05-10-03 06:39

"Jesper" <none@inobody.invalid> skrev i en meddelelse

> Forsendelse medregnes ikke i toldværdien, det er den faktiske værdi af
> de varer der passere toldstationen.

Ja det finder jeg så ud af nu, for jeg har lige fået en pakke fra DDDhouse
snuppet i told. FOrdi jeg tænkte 2 film til 25 hkd stk. + porto den må da
være god nok, da jeg også har hørt at de 80 er uden porto. Men nu må vi se
hvad de siger mandag når jeg kontakter dem. Hvis ikke de godtager den er det
surt, for pris i alt med forsendelse, blev ca. 86 dkr.

Mvh. Brian

PS: Skal lige sige at det er første gange jeg har fået noget stoppet fra
DDDhouse, men det er også første gang jeg har bestilt mere end en film af
gangen. Det gør jeg nok ikke igen.

Fra : Jesper

Dato : 05-10-03 07:41

Rikke & Brian <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

> [...]
> DDDhouse, men det er også første gang jeg har bestilt mere end en film af

Jeg har uden problemer flere gange bestilt 1-2 film ad gangen til en
værdi lige under 80 kr fra Hong-Kong og Brasilien uden at blive bonnet i
tolden for det
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 05-10-03 15:56

> [...]
> DDDhouse, men det er også første gang jeg har bestilt mere end en film af

Jeg har bestilt 3 DVD'er, og da jeg fik dem var de åbnet i tolden, men ikke
fortoldet da prisen var under de 80,- 86,- eller hvor meget det nu er
(hvem har et link til de toldregler?)

/JeppeM

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 06-10-03 16:55

"Rikke & Brian" skrev

> Ja det finder jeg så ud af nu, for jeg har lige fået en pakke fra DDDhouse
> snuppet i told. FOrdi jeg tænkte 2 film til 25 hkd stk. + porto den må da
> være god nok, da jeg også har hørt at de 80 er uden porto.

Jeg har forespurgt Told & Skat (Region Nordjylland) om emnet for
nogle måneder siden - og en medarbejder bekræftede dengang via e-mail,
at grænsen på 80,- kr. kun gælder forsendelsens egenværdi, altså uden
porto. Men: hvis egenværdien overstiger 80,- kr., så beregnes der
told/moms af hele værdien, dvs. så skal portoen pludselig regnes med.
Det lyder godt nok kryptisk, men den skulle være god nok...

Dvs. du skal ikke uden videre acceptere fortoldning, hvis varernes
egenværdi ikke overstiger 80,- kr.

Mvh. Erland

Fra : Rikke & Brian

Dato : 06-10-03 18:24

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@erlands.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det lyder godt nok kryptisk, men den skulle være god nok...
>
> Dvs. du skal ikke uden videre acceptere fortoldning, hvis varernes

Heldigvis lød det ikke som om der blev problemer, er blot blevet nuppet som
en stikprøve, og de vil´bare se dokumentation på at dvd'erne koster det der
står på pakken. Nu må vi så se hvor længe der går før jeg får mine film.

Mvh. Brian

Fra : Henrik Øster

Dato : 01-10-03 09:59

Hvordan er dine erfaringer med dddhouse?
Henrik

Fra : Rikke & Brian

Dato : 01-10-03 11:14

"Henrik Øster" <hej@herningfolkeblad.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er dine erfaringer med dddhouse?
> Henrik

Mine er rigtig gode, har nogle gange bestilt søndag aften, og så er filmene
der torsdag i den efterfølgende uge, det er sgu hurtigere end futureent er
nogle gange

og skriver man til dem, så er der hurtige og gode svar.

Mvh. Brian

Fra : Jesper

Dato : 01-10-03 16:18

Henrik Øster <hej@herningfolkeblad.dk> wrote:

> Hvordan er dine erfaringer med dddhouse?
> Henrik

Gode, de sender hurtigt tingene og sågar anbefalet!
global village idiots. - Paul Ginsparg.