RotK trailer musik
Fra : Will Tippin

Dato : 29-09-03 19:13

Hej,

Er jeg den eneste der ville gætte på at musikken hørt i anden halvdel af
traileren hvor aragorn holder sin tale, lyder som noget Howard Shore må
have skrevet til sidste del.

Musikken figurerer ikke i de to første film, men jeg synes den har den LotR
sound. Det lyder ihvertfald lige i øjet.

Ligesom traileren

:)

- Will

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 19:30

Er traileren lagt ud til download nogen steder?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 20:14

Fandt den hos: http://www.empiremovies.com/trailers.shtml i en dårlig
kvalitet godt nok - hvis der er nogen der finder en bedre kvalitet må i
gerne lige rå've højt.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 29-09-03 20:28

http://www.lordoftherings.net/trailer_rotk/video.html

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 21:15

Takker :) Desværre får jeg fejl i min .zip fil hver gang jeg downloader den
store - er der andre der har samme problem?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 29-09-03 21:22

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote:

> Takker :) Desværre får jeg fejl i min .zip fil hver gang jeg downloader
> den store - er der andre der har samme problem?

De er vist ikke helt færdige med at få den lagt derud.

Men så kan man snyde, og få fat i den fil, der er ment til at skulle
streames. Dette link virkede for mig:

http://a772.g.akamai.net/5/772/51/dceb98a304a021/1a1a1
aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02
589f25382f668c9329e0375e81785ea61cd36a40938aa0f8
3f86ad847ad2189ee59c23097/returnoftheking_m480.mov

(Fjern de linieskift jeg har lagt ind. Det skal være på een linie.)

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 23:15

Ja, den er fin - Takker :)

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 29-09-03 19:51

> [...]

> Musikken figurerer ikke i de to første film, men jeg synes den har den
> LotR sound. Det lyder ihvertfald lige i øjet.

Det er en lidt "voldsommere" version af samme tema, som bliver spillet under
The Council of Elrond i første film mens Boromir holder tale om Gondor:
"Long has my Father, the Steward of Gondor ...", o.s.v.

Meget passende, egentlig. Og det viser, at Howard Shore havde tænkt sig om
allerede dengang.

Fra : Will Tippin

Dato : 30-09-03 07:49

Michael Bruun Petersen <mbp@tdcnoadslspam.dk> wrote in

> [...]
> Gondor: "Long has my Father, the Steward of Gondor ...", o.s.v.
>
> Meget passende, egentlig. Og det viser, at Howard Shore havde tænkt

Meget godt set. Tak for svaret. Jeg er fuldstændig enig i din betragtning
om Shore. Inden trilogien kom ud havde jeg mine tvivl om han kunne skrive
så stort et score.

Det kunne han til overmål. Faktisk nærmer de to første films scores sig
mine absolutte favoritter. To'eren er måske endda endnu bedre en etterens
musik...

Mvh

Will

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-09-03 11:51

Will Tippin wrote:
> To'eren er måske endda endnu bedre en
> etterens musik...

Er det på tide med en rask lille afstemning ?

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 13:18

2'eren helt klart - Han har lært af 1'eren og formår at fremskaffe mere
fylde uden at overdøve det fine i instrumenterne. Der er mere kraft i
tema'erne og melodierne nærmer sig rene kunstykker ud i smerte samtidig med
at han holder lytteren fanget numrene igennem. Jeg syntes bestemt også at
1'eren var god. Dog ikke bedre end så mange andre 'store' scores. Men med
2'eren har han virkelig samlet noget der kunne ligne en klassiker. Jeg
glæder mig til 3'eren.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Michael Bruun Peters~

Dato : 30-09-03 19:44

Will Tippin wrote:

> Faktisk nærmer de to første films scores sig
> mine absolutte favoritter. To'eren er måske endda endnu bedre en etterens
> musik...

Helt enig. De er begge gode, men toeren er bedst.
Især kan jeg godt lide Rohan temaet.

Jeg ved dog ikke rigtig, hvad jeg skal mene om, at Annie Lennox kommer til
at synge på titelmelodien...

Michael

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 01-10-03 09:33

Fed trailer dog uden at være noget super. Det vil sige, første gang jeg
sidder og ser den tænker jeg 'nå', anden gang tlnker jeg 'shit, det var
sgudda en edderkop!', tredie gang tænker jeg 'er det Sam indeni Mountain of
Doom?', fjerde gang tænker man 'feeeed musik!', osv., osv. Så i traileren er
der en hulens masse oplæg til ting man kan huske fra bogen, hvilket
selvfølgelig gør denne trailer til primært en for bognørderne (jeg er
efterhånden en af dem).
Trailerne til de andre to havde en større 'wow' effekt synes jeg at kunne
huske, men var det her bare en 'teaser'? Kommer der en 'full trailer' senere
igen?

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 11:31

Tror du ikke det har noget at gøre med at "den har vi set' effekten træder
ind? Jeg kan huske da man så den første trailer til Jurassic Park og tænkte
'det er bare løgn det der!' ved nummer tre var det sådan lidt 'jaja, lad os
nu se...' Jeg tror det er det samme her, hvor vi har set de første to film,
udover Shelob er der knab så meget nyt at byde på. Vi er jo blevet
introduceret for de fleste 'WOW!' ting.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Will Tippin

Dato : 02-10-03 07:23

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> vi har set de første to film, udover Shelob er der knab så meget nyt
> at byde på. Vi er jo blevet introduceret for de fleste 'WOW!' ting.

Jeg ved ikke. Jeg synes faktisk det er den bedste trailer til dato. Den er
fedt skruet sammen. Bagefter får kan folk, der ikke har læst bøgerne sidde
og tænke, at der ikke er nogle rigtige plot-spoilers (personligt har jeg
læst dem). Man får intet at vide man ikke rigtig ved.

Jeg synes billede og lyd er perfekt. Vi får mange ting at se i små glimt.
Og Aragorns tale i anden halvdel gav mig gåsehud.

det er bare mine to cents :)

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-10-03 10:07

Will Tippin wrote:

> [...]
>
> Jeg synes billede og lyd er perfekt. Vi får mange ting at se i små glimt.
> Og Aragorns tale i anden halvdel gav mig gåsehud.

Aragorns tale gav mig stærke mindelser om William Wallaces tale i
Braveheart. Og Viggo Mortensen lyder altså som en "pip squeek" i forhold
til Mel Gibson. Samtidig er talen i Braveheart meget velskrevet, enkel
og forståelig, og får en glimrende "oplæsning" af Mel Gibson. Talen i
ROTK lød som om den prøvede at være talen i Braveheart (det er der flere
film der har forsøgt siden Braveheart), men var (for mig) alt for rodet
og vag og ligegyldig. Ikke mindst i sin "oplæsning". Jeg håber at det
virker bedre i filmen.

/David

Fra : Will Tippin

Dato : 02-10-03 15:43

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in news:blgpqs$t0p$1
@news.net.uni-c.dk:

> Aragorns tale gav mig st‘rke mindelser om William Wallaces tale i
> Braveheart. Og Viggo Mortensen lyder alts† som en "pip squeek" i forhold
> til Mel Gibson. Samtidig er talen i Braveheart meget velskrevet, enkel
> og forst†elig, og f†r en glimrende "opl‘sning" af Mel Gibson. Talen i
> film der har fors›gt siden Braveheart), men var (for mig) alt for rodet
> og vag og ligegyldig. Ikke mindst i sin "opl‘sning". Jeg h†ber at det
> virker bedre i filmen.
>
> /David

Hej David. Din pointe er ok, men nu må vi lige huske at Braveheart ikke er
det første sted en leder har holdt en tale til sine folk. En af de bedste
af den slags taler er vel stadig den Henry V holder for sine tropper inden
kamp i William Shakespears stykke...?

Det er selvfølgelig smag og behag, men på den måde jeg hørte den i
traileren synes jeg han lød perfekt...

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-10-03 16:04

Will Tippin wrote:

> [...]
> af den slags taler er vel stadig den Henry V holder for sine tropper inden

Det kommer vel an på fremførelsen af denne tale? Altså den pågældende
opførsel eller indspilning? Jeg synes stadig, at Braveheart er et af de
bedste eksempler, jeg har hørt på den slags.

> Det er selvfølgelig smag og behag, men på den måde jeg hørte den i
> traileren synes jeg han lød perfekt...

Det kan selvfølgelig være, at det virker bedre i selve filmen. Det har
nok meget med "pacing" at gøre, og i traileren er det hele komprimeret,
så brudstykker af talen (som man må gå ud fra, at det er) spilles meget
hurtigt efter hinanden.

Jeg glæder mig i hvert fald!

Fra : Louise KL

Dato : 03-10-03 18:30

> [...]
> ROTK lød som om den prøvede at være talen i Braveheart (det er der flere
> film der har forsøgt siden Braveheart), men var (for mig) alt for rodet

Du mener ikke Ringenes Herre prøver på at ligne Braveheart, vel?

Ej, nu må du lige hønse...

Nånå, jeg bliver i hvert fald helt kuller over at se den trailer. Det bedste
er nok at min yndlingsdel af bogen er med (det der med Eowyn og Merry og
sådan). Jeg var bange for at de på en eller anden sygelig måde skulle få den
fjernet. Uha... Jeg glæder mig til december. Det er bare svært at tro på at
det virkelig er den sidste film. Nu har jeg gået og ventet på lotr film
siden et halvt år før den første. Det er så mærkeligt at det hele slutter
her til jul... med mindre de da også laver hobitten?

Mvh. fra Louise