HJÆLP..Tomgangs problem
Fra : J.Vallentinsen

Dato : 31-10-03 14:52

Jeg er den "lykkelige" ejer af en Golf 3 - 1.8CL fra '92, mit problem
består i at den ikke kan holde tomgang når den er blevet varm og det er kun
periodevis den gør det.
Symptom: den starter med at tabe ca. 2 - 300 o/m i ca. 15 sek. så falder den
yderligt 2-300 o/m og til sidst dør den helt.
Det skal siges at der er ny benzinpumpe på og alle relæer er gået efter.
Mit eget bud er det måske er en defekt vacumslange.
Er der nogen der har prøvet samme eller kan komme med et bud.

Johnny

Fra : Spangkuk

Dato : 31-10-03 16:02

> Er der nogen der har prøvet samme eller kan komme med et bud.

JA !

Jeg havde FULDSTÆNDIG samme problem med den eksakt samme årgang/model.

Da jeg ikke selv kunne lure problemet, kørte jeg til et autoriseret
værksted.

Prisen for at løse problemet var knapt 800 kr.

Hvad der var galt, kan jeg ikke huske.

Sorry

Spang

Fra : Claus Hansen

Dato : 01-11-03 20:48

J.Vallentinsen wrote:
> [...]
> efter. Mit eget bud er det måske er en defekt vacumslange.
> Er der nogen der har prøvet samme eller kan komme med et bud.

Hej johnny

Vi er sikre på at det ikke er bilen som fejler noget , du ved jo godt at dig
og noget med benzin er en dårlig blanding

<<hilsen Søren og Claus
( RIGTIGE bil ejere )

Fra : J.Vallentinsen

Dato : 01-11-03 22:47

Det er jo det svar jeg havde regnet med fra ægteparret
"Ford ejer" hehehe

Fra : Claus Hansen

Dato : 02-11-03 18:02

J.Vallentinsen wrote:
> Det er jo det svar jeg havde regnet med fra ægteparret
> "Ford ejer" hehehe

jeg har hørt at det kan være noget med indsugnings manifoldet at gøre, det
er vist af gummi eller plastik.. måske er det lækage dér , min brors Ex. fik
lavet dette.. kan ikke huske hvorfor.. men vist også noget med tomgang.....
og for øvrigt har jeg købt ny gryde

--
Claus Hansen
1998 Bmw 323ti