MS Windows
briani 27239
WIN XP og uslettelige mapper
Fra : /trigger

Dato : 30-10-03 20:54

Jeg køre Win XP prof edition, og har i på tidspunkt forsøgt at hente en
servicepack til Win XP, desværre gik pc'eren ned i midten af installationen
af service packen, og det gav en masse bøvl, men jeg fik rettet op på
maskinen uden at måtte installerer. Nå... til problemet, under servicepack
installationen ligger microsoft en mappe på ens harddrive, denne mappe
indeholder selvfølegelig de filer og hjælpefiler der skal til for at
gennemfører opdateringen, denne mappe slette automatisk efter endt
servicepack opdatering, men da min maskine aldig gennemførte opdateringen,
det har den så alligevel da jeg gennemførte den bagefter, så ligger der nu
en mappe der er uslettelig. Selv med administrator rettigheder kan jeg ikke
slette den, ej heller i dos er det lykkedes. Er der nogen der har ideer til
hvordan jeg slipper af med denne mappe der synes uslettelig.

/trigger

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-10-03 21:05

"/trigger" <1900skaterhockey@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> hvordan jeg slipper af med denne mappe der synes uslettelig.

Sådan en har jeg også.
Jeg kan omdøbe den, men ikke slette eller flytte den.
Jeg vil da også gerne som om der er en løsning på problemet.

Fra : arc@na

Dato : 30-10-03 21:42

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in

> Jeg vil da også gerne som om der er en løsning på problemet.

Kør en FDISK og installér Windows 2000 i stedet for. )

arc@na

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-10-03 22:18

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> skrev i en meddelelse
> "Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in

> Kør en FDISK og installér Windows 2000 i stedet for. )

Jeg havde næsten ventet sådan et svar. hehe
Hmm man kunne også bare formatere drevet:
Men problemet er bare der ligger en del på det.
Er dette problem forbeholdt XP?
Jeg oplevedet det godt nok ikke da jeg kørte Win 2000

Fra : arc@na

Dato : 30-10-03 23:33

> Jeg havde næsten ventet sådan et svar. hehe
> Hmm man kunne også bare formatere drevet:
> Men problemet er bare der ligger en del på det.

Har du ikke en brænder? Så lav en backup først.

Jeg har altid to HD'er i min PC - et C:\-drev til at installere OS og
programmer på, og et D:\-drev til swapfil, dokumenter, downloads, MP3'er
osv. Plus en brænder til backup af det vigtigste på D:\. Kan kraftigt
anbefales!

arc@na

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-10-03 23:51

> "Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in

> Har du ikke en brænder? Så lav en backup først.

Jo men problemet er at det drejer sig om min 20 GB partition.
Jeg har ikke lige plads til at flytte sagerne over på en anden partition.

> [...]
> programmer på, og et D:\-drev til swapfil, dokumenter, downloads, MP3'er
> osv. Plus en brænder til backup af det vigtigste på D:\. Kan kraftigt

God idé.
Jeg har flere partitioner end det og en brænder.
Måske lidt for mange partitioner endda.
Men man skal jo have lidt orden i 210 GB hd plads. LOL
Det kan forresten anbefales at give swap fil og temp filer sin egen
partition.
Så er det nemmere at rydde op i det. (hint: formater)

Fra : /trigger

Dato : 31-10-03 00:43

Hverken formatering eller andre styresystemer er en løsning, så det
oprindelige spørgsmål står fast...Kan disse mapper slettes?

/Trigger

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-10-03 05:13

"/trigger" <1900skaterhockey@sport.dk> skrev....

> Kan disse mapper slettes?

Ja, men det hjælper dig ikke når jeg ikke kan huske hvordan.

--
Kent Oldhøj

Fra : Morten Nielsen

Dato : 31-10-03 11:30

Jeg ved ikke om det virker, men hvad nu hvis du henter opdateringen igen?
Den burde jo skulle ligge i den samme mappe, og hvis så den bliver
gennemført denne gang, så burde mappen blive slettet automatisk...???

Mvh Morten Nielsen

Fra : /trigger

Dato : 31-10-03 22:39

"Morten Nielsen" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg ved ikke om det virker, men hvad nu hvis du henter opdateringen igen?
> Den burde jo skulle ligge i den samme mappe, og hvis så den bliver
> gennemført denne gang, så burde mappen blive slettet automatisk...???

Som nævnt tidligere lykkedes det mig at gennemføre opdateringen
efterfølgende, men den tidligere mappe blev Ikke slettet. Så nej den slettes
ikke.

/trigger

Fra : Bossy

Dato : 31-10-03 22:45

brug "mst isusedby" til at se hvilken tjeneste der benytter filen og luk så
for den pågældende tjeneste / program
og så kan filen/mappen slettes

http://www.mstsoftware.com/

bossy

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3fa16ef9$0$27375$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : /trigger

Dato : 31-10-03 23:30

"Bossy" <qualen@FJENDETTEaab-net.dk> wrote in message
> brug "mst isusedby" til at se hvilken tjeneste der benytter filen og luk

> for den pågældende tjeneste / program
> og så kan filen/mappen slettes
>
> http://www.mstsoftware.com/

Rigtig god ide, desværre siger den at hverken mappen eller nogen af de
underliggende mapper i brug

/trigger

Fra : Bossy

Dato : 01-11-03 01:10

tjaaa så er det jeg plejer at starte op med boot cd og sletter den
manuelt

bossy

Fra : Dan Stanley\(9900\)

Dato : 31-10-03 16:03

> [...]
til
> hvordan jeg slipper af med denne mappe der synes uslettelig.

Kan du ikke starte op i fejlsikret tilstand og så få adgang til at slette
mappen?

Dan

Fra : /trigger

Dato : 31-10-03 22:40

"Dan Stanley(9900)" <usenet@pq.dk> wrote in message

> Kan du ikke starte op i fejlsikret tilstand og så få adgang til at slette
> mappen?

Har prøvet det også, får stadig acces denied fejl.

/trigger

Fra : Leo.E

Dato : 01-11-03 05:50

"/trigger" <1900skaterhockey@sport.dk> wrote in message news:<3fa2d6a4$0$95074$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> "Dan Stanley(9900)" <usenet@pq.dk> wrote in message

> Har prøvet det også, får stadig acces denied fejl.
>
> /trigger

Prøv om det her hjælper:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;298345
Leo